به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، محمدصادق معتمدیان با حضور در جمع خانواده‌ای که از سه فرزند معلول نگهداری می‌کنند، دستور داد نسبت به رفع نیازهای این خانواده اقدام شود.

وی همچنین با حضور در جمع خانواده یکی از معلولان جسمی، خواسته‌های آنان را از نزدیک بررسی کرد و دستور رسیدگی داد.

استاندار خراسان جنوبی امروز همزمان با هفته معلولان از مرکز خدمات توانبخشیِ معلولان جسمی، حرکتی و ضایعات نخاعی حضرت ابوالفضل (ع) بیرجند نیز بازدید کرد.

وی همچنین در دیدار با نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن) اداره کل بهزیستی و معلولان موفق استان اظهار داشت: بخشی از مشکلات مطرح شده در این نشست، برطرف خواهد شد که از طریق دفتر اجتماعی استانداری پیگیری می‌شود، اما موارد کلان همچون اشتغالِ جامعه معلولان زمان‌بر است.

معتمدیان افزود: در شرایط دشوار کنونی که با تحریم‌های تحمیلی و کمبودهای بودجه‌ای مواجه هستیم، محدودیت‌ها برای خدمت رسانی بیشتر شده است.

وی گفت: در گذشته بدون حساب و کتاب نسبت به جذب نیرو اقدام شده که شرایط کنونی برای استخدام‌های دولتی را بسیار دشوار کرده است.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: با همه این محدودیت‌ها باید در راستای خدمت رسانی بی‌منت به جامعه معلولان استان تلاش کنیم و در این مسیر نیازمند بسیج همه دستگاه‌های اجرایی، مشارکت سمن‌ها و خیرین هستیم.

وی گفت: باید با اولویت‌بندی و احصای مشکلات، نسبت به برطرف کردن نیازهای جامعه معلولان استان اقدام کنیم؛ از جمله مناسب سازی برای سهولت در رفت و آمد معلولان در اماکن عمومی، پارک‌ها، بانک‌ها، بیمارستان‌ها و... کمترین اقدامی است که باید در دستور کار همه دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

سوم دسامبر (۱۲ آذر امسال) روز جهانی معلولان نامگذاری شده است و هفته افراد دارای معلولیت از ۹ آذر با شعار «ارتقای مشارکت افراد دارای معلولیت برای دستیابی به توسعه فراگیر، عادلانه و پایدار» آغاز شد که تا ۱۵ آذرماه ادامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.