محمدصادق معتمدیان روز چهارشنبه در این بازدید با مددجویان به گفت‌ و گو پرداخت و از نزدیک مسائل و مشکلات این مرکز را بررسی کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی، وی را در این بازدید همراهی کردند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در این بازدید گفت: مرکز خدمات توانبخشیِ معلولان جسمی، حرکتی و ضایعات نخاعی حضرت ابوالفضل (ع)  از بهمن سال ۱۳۹۰ در بیرجند تاسیس شد.

علی عرب نژاد افزود: ظرفیت اسمی این مرکز وابسته به موسسه قیام توانا، ۱۵ نفر است که معلولان جسمی حرکتی شدید و ضایعه نخاعی از خدمات شبانه روزی نگهداری و پرستاری، روانشناس، گفتار درمانی و کارشناس تغذیه بهره‌مند می‌شوند.

وی بیان کرد: به ازای هر کدام از مددجویان ماهانه مبلغ ۷۷۰ هزار تومان به حساب مرکز واریز می‌شود که احتمال افزایش این یارانه تا سقف ۹۰۰ هزار تومان هم وجود دارد.

۲۳ هزار و ۶۰۹ معلول در استان خراسان جنوبی از بهزیستی خدمات دریافت می‌کنند.

سوم دسامبر (۱۲ آذر امسال) روز جهانی معلولان نامگذاری شده است و هفته افراد دارای معلولیت از ۹ آذر با شعار «ارتقای مشارکت افراد دارای معلولیت برای دستیابی به توسعه فراگیر، عادلانه و پایدار» آغاز شد که تا ۱۵ آذرماه ادامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.