حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی روز دوشنبه در نشست مشترک علما و نخبگان شیعه و اهل سنت خراسان جنوبی که به مناسبت هفته وحدت در بیرجند برگزار شد افزود: اگر در مناطق مختلف کشور نگاه کنیم در مقابله با اشرار و نفاق، خون شیعه و سنی با هم آمیخته است.

وی با بیان اینکه شیعه و سنی همواره در  مقابله با اشرار کنار هم و همدل مقابله و مبارزه می‌کنند اظهار داشت: این هنر انقلاب اسلامی که در تبعیت از امامت چنین بستری را فراهم کرده است. 

 امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: اگر ظرفیت کشورهای اسلامی جمع و دست‌ها در هم گره شود آن وقت امت اسلامی، تمدن اسلامی را به دنیا نشان می‌دهد.

وی با اشاره به وجود جبهه مقاومت در کشورهای منطقه و اسلامی گفت: نیاز است امت واحده با تقوا و اخلاص در این مسیر کمک کرده تا توفیق لازم را داشته باشیم.

حجت الاسلام نوفرستی گفت: براساس رهنمودهای امام و رهبری هر مسلمانی تکلیف دارد برای تحقق آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی گام بردارد.

یکی از علمای اهل سنت شهرستان درمیان نیز گفت: از صدر اسلام تاکنون همواره شاهد هستیم که دشمن با جنگ، محاصره اقتصادی و تفرقه‌افکنی در تلاش است تا به منافع خود دست یابد اما هیچگاه به نتیجه نمی‌رسد. 

مولوی سید محمد حسینی افزود: اگر مسلمانان تقوایی که پیامبر (ص) و قرآن به آن اشاره داشته را رعایت کنند هرگز دشمنان اسلام بین صفوف یکپارچه آنها اختلاف ایجاد نمی‌کنند.

وی با اشاره به برنامه‌های دشمن برای تضعیف اسلام بیان کرد: دشمن برای رسیدن به اهداف خود و تفرقه بین کشورهای اسلامی از غفلت مسلمانان سوء‌استفاده می‌کند اما گر همه مسلمانان به فرمان خدا عمل کنند دشمن به اهداف خود نخواهد رسید.

امام جمعه اهل سنت طبس مسینا گفت: آنها نه تنها بین کشورهای اسلامی بلکه بین کشورهای خودشان هم جایگاهی دیگر ندارند.

وی با اشاره به مشارکت آمریکا، اسرائیل، فرانسه و اروپا با یکدیگر اظهار داشت: کفار با تمام اختلافات سیاسی و اقتصادی که با هم دارند اما برای تضعیف کشورهای اسلامی به هیچ بشری رحم نمی‌کنند. 

مولوی حسینی با بیان اینکه دشمنان گروهک‌هایی را علیه مسلمانان تجهیز کردند گفت: آنها نمی‌توانند انسان‌های موجی را در کشور خودشان راه دهند بنابراین برای منافع خود با تبلیغات سوء، گروهک‌های داعشی و مخرب را در افغانستان به کار گرفتند و علیه مردم مظلوم می‌جنگند.  

وی با تاکید بر اینکه برای تقویت وحدت نباید به نشست‌ها اکتفا شود افرود: بنا بر حدیثی از پیامبر اکرم (ص) مسلمانان مانند یک نفس هستند لذا  باید به مقدسات یکدیگر احترام بگذارند و اجازه تفرقه افکنی را ندهند. 

 حسینی اظهار داشت: اهل سنت در کشور جمهوری اسلامی ایران هیچگاه برای نظام تهدیدی را ایجاد نکرده و نخواهند کرد.

این نشست با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و آیت الله عباسعلی سلیمانی عضو مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.