شورای توسعه و امنیت پایدار مناطق مرزی، خواهرخواندگی را به عنوان یکی از مسائلی که برای امنیت مناطق پیرامونی و مرزی اهمیت ویژه دارد، مطرح کرده است.  

شهردار بیرجند در این نشست اظهار داشت: هدف از این قرارداد پیوند و اتحاد بین شهروندان دو شهری است که دارای منافع مشترک هستند.

به گزارش روز پنجشنبه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند، محمدعلی جاوید گفت: در همین راستا باید براساس یک برنامه ریزی درست تلاش کنیم برداشت‌های متناسب با شهر و ظرفیت خواهرخوانده‌ها را داشته باشیم. 

وی با بیان اینکه در نظر داریم از پتانسیل‌های اقتصادی شهرهای دنیا و تجربیات آنان در مدیریت شهری استفاده کنیم افزود: نوع نگاه مدیریت شهری که به عنوان خواهرخوانده انتخاب می‌شود می‌بایست با شرایط، قوانین و فضای حاکم بر مدیریت شهری ما شباهت داشته باشد که بررسی کارشناسی می‌تواند افق متفاوتی را روشن و امکان تعریف مسیرهای جدید اقتصادی را برای ما فراهم کند.

شهردار بیرجند گفت: در شرایطی که می‌بایست از همه ابزارهای موجود برای رشد و توسعه اقتصادی شهر بیرجند بهره برد، ارتباطات خواهرخواندگی به عنوان یک ابزار ویژه برای تحقق این هدف مورد نظر است. 

عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند نیز در این نشست با اشاره به برداشت‌های متناسب با شهر بیرجند و ظرفیت خواهرخوانده‌ها گفت: اقتصاد و فرهنگ در قالب شهر نمود پیدا می‌کند.

محمد اسکندری با بیان اینکه تهران با ۲۳ مورد بیشترین تعداد خواهرخواندگی در ایران را دارد افزود: هشت شهر از کشورهای اسپانیا، هند، عمان، ایتالیا، ژاپن و مزارشریف افغانستان می‌توانند به عنوان نامزدهای خواهرخواندگی با بیرجند باشند.

 مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان جنوبی نیز گفت: محور اصلی شورای توسعه و امنیت پایدار در مسیر تقویت امنیت مناطق مرزی، سرمایه گذاری و تولید توسط بخش خصوصی است.

محمدعلی آخوندی اظهار داشت: هرچه سرمایه گذاری و تولید را در مناطق مرزی اعم از شهر و روستا افزایش دهیم، موجب تقویت امنیت به صورت پدافند غیرعامل خواهد بود و شهرداری‌ها محور عملیاتی و اجرایی هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: گستره مرزها براساس ارتباطات تاریخی، فرهنگی و اجتماعی است.

ناصر نبی زاده افزود: ما از طریق خواهرخواندگی و تعاملات فرهنگی می توانیم، داشته‌های فرهنگی، ارزشی و بومی خود را به دنیا نشان و آنها را اشاعه دهیم.

بیرجند مرکز استان مرزی خراسان جنوبی است. 

۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.