حجت الاسلام عباسعلی خزاعی عصر شنبه در نشست معتمدین و نخبگان استان خراسان جنوبی با معاون سیاسی وزیر و رئیس ستاد انتخابات کشور در بیرجند افزود: شهرستان نهبندان دروازه ورودی به خراسان بزرگ و دارای مرز مشترک با افغانستان است اما از بسیاری امکانات و تجهیزات محروم بوده و کم برخوردار است.

وی بیان کرد: این شهرستان بیش از ۱۷۵ شهید را تقدیم انقلاب کرده است و از ۱۱ سردار شهید استان هشت شهید مربوط به نهبندان است که سرمایه انسانی بزرگی بوده‌اند.

امام جمعه نهبندان اظهار داشت: این شهرستان مرزی در فاصله ۲۰۰ کیلومتری مرکز استان قرار دارد در حالیکه در طول این محور هیچگونه فعالیت اقتصادی یا کارخانه‌ای وجود ندارد.

وی احداث واحدهای تولیدی اشتغالزا را از جمله خواسته‌های به حق مردم نهبندان عنوان کرد و گفت: بین سال‌های ۸۵ تا ۹۵ حدود هفت هزار نفر از این شهرستان مهاجرت کرده‌اند.

حجت الاسلام خزاعی افزود: دولت از باب سیاسی و اجتماعی برای ماندگاری جمعیت و ایجاد اشتغال در شهرستان مرزی نهبندان باید برنامه ویژه داشته باشد.

وی گفت: اختصاص سهمیه سوخت مرزنشینان با پیگیری استاندار خراسان جنوبی، سبب ماندگاری بیشتر مردم در روستاها شده است اما نمی‌تواند جایگزینی برای اشتغال باشد.

امام جمعه نهبندان اظهار داشت: پرداخت تسهیلات اشتغال سبب می‌شود به تعداد وام‌گیرندگان افزوده شود اما برای اشتغال اقدام مهمی نباشد.

وی با تاکید بر اینکه باید تعدادی صنایع مادر در نهبندان احداث شود افزود: زمینه‌های معدنی و دامی بسیار خوبی در این شهرستان وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت بهره‌مند شویم و نسبت به احداث کارخانه اقدام کرد.

«جمال عرف» معاون سیاسی وزیر کشور روز شنبه در سفر به خراسان جنوبی ضمن شرکت در نشست ستاد انتخابات استان، با معتمدین و نخبگان خراسان جنوبی و نماینده ولی فقیه در استان دیدار کرد. 

۷۵۵۷*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.