حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی در خطبه‌های نمازجمعه بیرجند افزود: باید در این زمینه و در عرصه‌های مختلف فعال باشیم و هرگز راهبرد سازش و تسلیم که ما را وابسته به غرب و دشمنان کند، در شان نظام اسلامی نیست.

وی با بیان اینکه ما یک دشمن درونی و یک دشمن بیرونی داریم گفت: دشمن بیرونی، اساس نظام اسلامی را قبول ندارد و برای مقابله با آن از هرچه در توان دارد استفاده می‌کند.

خطیب جمعه بیرجند ادامه داد: این دشمن بیرونی شاید فردی باشد که در جغرافیای ایران اسلامی زندگی می‌کند ولی نظام را قبول ندارد و برای مقابله با نظام کار شبانه روزی می‌کند.

وی گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری هرکسی که مخالف حکومت اسلامی باشد دشمن بیرونی است که اسلام برای مقابله با دشمن خارجی نسخه مقاومت و جهاد را معین کرده‌ است.

حجت الاسلام نوفرستی بیان کرد: جهاد یعنی کار و تلاش و در مقابل دشمنان بیرونی است و باید انسان رصد کند که دشمن در چه زمینه‌ای می‌خواهد به انسان و جامعه اسلامی ضربه بزند و متناسب با عرصه‌های مختلف جنگی دشمن ما هم باید جهاد داشته ‌باشیم.

وی افزود: دنیاطلبی، مقام‌پرستی و مسابقه در ثروت‌اندوزی از جمله دشمن‌های درونی نظام است که گاهی خطرناکتر از دشمن بیرونی هستند و کار به جایی می‌رسد که دشمنان بیرونی با استفاده از دشمن درونی به دنبال این هستند که ریشه دین را بزنند.

وی اظهار داشت: در هشت سال دفاع مقدس و در عرصه‌های مختلف ما بیش از ۲۳۰ هزار شهید را تقدیم نظام و اسلام کرده‌ایم که امروز دفاع ما به یک جبهه مقاومت و الگویی برای مجاهدان در منطقه و سطح عالم تبدیل شده‌ است.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه امام حسین (ع) برای حفظ دین و جلوگیری از انحراف بزرگ در دین قیام کرد گفت: بزرگترین فلسفه قیام امام حسین به تعبیر خود ایشان اصلاح امت است.

وی افزود: حجت خدا در هر زمان با آنچه در توان دارند به میدان می‌آیند و به دنبال یاری می‌طلبند که امام راحل به یاری مردم بصیر ایران اسلامی قیام کرد و امروز ۴۰ سال اقتدار برای مردم ما رقم خورده‌ است.

خطیب جمعه بیرجند اظهار داشت: از نتایج و سرمایه‌های دفاع مقدس یک معجزه بزرگ که به تعبیر مقام معظم رهبری به اندازه انقلاب مردم ایران عظمت دارد، جریان اربعین است و اینکه موکب‌داران عراقی به همراه مسئولان کشورشان بیایند و از محضر مقام معظم رهبری رهنمود بگیرند یک سرمایه بزرگ است.

وی گفت: زائران اربعین حسینی و موکب‌داران کشورمان در عراق سفیران نظام اسلامی هستند که باید مساله اخلاق اسلامی را که رعایت می‌کنند، بهتر از گذشته مدنظر داشته باشند.

وی افزود: باید آنچه در توان داریم برای زائران حسینی هزینه کنیم چرا که توجه به آنان فرصت معنوی بزرگی است.

حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به اینکه امروز زمینه جبهه مقاومت اسلامی در کشورهای یمن، فلسطین، نیجریه، عراق و افغانستان فراهم شده است افزود: استکبار جهانی به شدت از جبهه مقاومت اسلامی ترس و وحشت دارد و امروز یک موقعیت و فرصت خاصی برای جبهه مقاومت اسلامی  فراهم شده است.

وی اظهار داشت: جبهه اربعین حسینی که هر سال با شرکت بیش از ۲۵ میلیون زائر شکل می‌گیرد یک جبهه حق است.

امام جمعه موقت بیرجند همچنین گفت: نشست و رفت و آمدهای مسئولان کشور ما در سازمان ملل متحد و رفت و آمدهای مختلف با کشورهای جهان تحلیل‌های مختلفی دارد و خنده، اشک، آه و عمل و در نهایت بالابردن دست ما هر کدام یک پیام دارد.

وی افزود: باید خنده مسئولان نظام در نشست‌های بین المللی و نشست با مسئولان کشورهای مختلف به مستضعفان و جبهه مقاومت امید بدهد.

۷۵۵۶*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.