محمدصادق معتمدیان روز چهارشنبه در پیام خود این ابیات از شعر مشهور شهریار را نوشت: علی ای همای رحمت تو چه آیتی خدا را / که به ما سوا فکندی همه سایه هما را/ دل اگر خداشناسی همه در رخ ‎علی بین/ به علی شناختم من به خدا قسم خدا را ...

وی افزود: ۲۷ شهریور ماه، سالروز درگذشت «سید محمدحسین بهجت تبریزی» معروف به «شهریار» شاعر پرآوازه ایرانی روز ملی شعر و ادب پارسی، نامیده شده است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: زبان و ادبیات فارسی به عنوان دومین زبان جهان اسلام و زبان حوزه فرهنگ و تمدن ایرانی، با هزاران آثار گران‌سنگ در زمینه‌های مختلف ادبی، عرفانی، فلسفی و... همواره مورد توجه و اعتقاد ایرانیان و مردمان سرزمین‌های دور و نزدیک بوده است.

وی گفت: روز شعر و ادب فارسی، فرصتی برای بازخوانی تاریخچه شعری ایران است؛ فرصتی مغتنم برای پاسداشت زبان و ادبیات فارسی و یاد و خاطر افرادی که در راستای اعتلای فرهنگ و ادب کشور عزیزمان ایران، تلاش کرده‌اند.

معتمدیان اضافه کرد: به روان مینوی همه سخنوران زبان فارسی به‌ ویژه استاد شهریار درود می‌فرستیم و این روز را به همه فارسی زبانان و دوستداران شعر فارسی‌ تبریک می‌گوییم.

همچنین امروز همزمان با روز شعر و ادب فارسی از سه اثر ادبی در حوزه هنری خراسان جنوبی رونمایی شد.

۳۲۱۵*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.