محمدصادق معتمدیان شامگاه چهارشنبه در نشست جمع بندی سفر به سربیشه افزود: شهرستان‌هایی داریم که عقب ماندگی بیشتری نسبت به مرکز استان دارند که یکی از این شهرستان‌ها علیرغم پتانسیل‌های خوب، سربیشه است.

وی با بیان اینکه باید در ۲ سال باقی مانده از عمر دولت این فاصله‌ها را کمتر کنیم و این اقدام شدنی هم است، اضافه کرد: همه دولت‌ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به وسع خود در راستای محرومیت زدایی تلاش کردند و اقدامات آنان قابل تقدیر است.

معتمدیان بیان کرد: در بخش درح شهرستان سربیشه نیاز است که دستگاه‌های اجرایی تمرکز بیشتری داشته باشند چرا که این منطقه در مسیر ترانزیت است و باید رشد داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید مطالبات شهرستانی ما افزایش پیدا کند، گفت: در بحث عبور و مرورها و حمل و نقل‌هایی که انجام می‌گیرد و در غرفه‌هایی که در بازارچه است، باید مردم را شاغل کنیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: سایر واحدهایی دیگری هم در ماهیرود هستند که حتما اولویت جذب نیروی اداری و کارگری و متخصص با نیروی‌های بومی شهرستان باشد.

معتمدیان افزود: روستاهای منطقه وضعیت خوبی ندارند و وضعیتی اسفبار دارند که لازم است مدیران بر اساس برنامه‌ای که اعلام کردیم، حداقل سالی ۲ بار در شهرستان‌ها حضور پیدا کنند و این حضور نباید سرپایی باشد بلکه باید حضور میدانی و کارشناسی در روستاها باشد.

وی بیان کرد: در کنار پیگیری این مصوبات دستگاه‌های اجرایی نیز از محل اعتبارات ملی حداکثر جذب را داشته باشند تا بتوانیم پروژه‌های جدید و بیشتری را در مناطق اجرا کنیم.

معتمدیان اظهار داشت: امیدواریم تا پایان دولت محرومیت را از شهرستان‌های محروم سربیشه، نهبندان و درمیان برداریم، در این مناطق خدماتی خوبی انجام شده و کارهای انجام شده به مراتب بیشتر از کارهای انجام نشده است.

وی افزود: هر دستگاهی چک لیستی از اقدامات انجام نشده را تهیه کند تا بعد از چهل سال توفیقی نصیب ما بشود و خراسان جنوبی جزو نخستین استانی باشد که از لیست محرومیت خارج شود.

استاندار خراسان جنوبی از مسئولان شهرستانی خواست برای جذب سرمایه گذار تلاش کنند، دولت زیرساخت‌ها را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم کرده است.

معتمدیان ادامه داد: اگر بنا است وضعیت معیشتی مردم تغییر پیدا کند و افزایش درآمد و تولید ثروت داشته باشیم نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی هستیم.

وی عنوان کرد: اداره کل جذب و سرمایه گذاری را از استانداری خارج کردیم و در مرکز خدمات سرمایه گذاری اقتصاد داریی مستقر کردیم که با این اقدام هم افزایی ایجاد کردیم که نیروی‌هایی از دستگاه‌های مختلف که در امر سرمایه گذاری نقش دارند در دسترس سرمایه گذاران باشند.

معتمدیان اضافه کرد: این دو مجموعه در کنار هم می‌تواند توان مضاعفی شود تا بتوانیم در بحث سرمایه گذاری داخلی و خارجی تلاش داشته باشیم.

وی اظهار داشت: سوخت مرزنشینان از درخواست مردم روستاها است و با افزایش چند برابری سهمیه سوخت مرزنشینان مرحله‌ای ۷۱۴ هزار تومان به حساب مرزنشینان در شعاع ۲۰ کیلومتری مرز واریز می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: هفت و یا هشت روستا در بخش مرزی درح در شعاع مرز هستند که باید با استفاده از راهکارهای قانونی بتوانیم مجوز لازم را بگیرم و امکان دریافت یارانه سوخت برای این روستاهای محروم را فراهم کنیم.

معتمدیان افزود: همچنین در مجوزی که از رئیس جمهوری و وزیر کشور قرار است که اخذ کنیم بخشی از منافع سوخت را در بحث زیرساخت‌ها و یا اشتغال روستای شعاع ۲۰ کیلومتری مرز سربیشه هزینه خواهیم کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی هم گفت: بیش از ۷۰ درصد مصوبات سفر استاندار خراسان جنوبی به نهبندان اجرایی شده است.

نظر افضلی افزود: اقدامات مختلف استاندار خراسان جنوبی قابل تقدیر است و این حرکت جهادگونه در جهت سازندگی به همت استاندار و سایر مسئولان آغاز شده در جهت توسعه هر بیشتر استان ادامه یابد.

استاندار خراسان جنوبی روز چهارشنبه وارد شهرستان مرزی سربیشه شد.

محمدصادق معتمدیان بدو ورود به سربیشه مورد استقبال فرماندار و مسئولان این شهرستان قرار گرفت و با حضور در گلزار شهدا به شهیدان والامقام این دیار ادای احترام کرد.

عملیات اجرایی بازارچه صنایع دستی سربیشه روز چهارشنبه با حضور  معتمدیان در این شهرستان مرزی آغاز شد.

استاندار خراسان جنوبی همچنین از راه معادن گرانیت درح و تعریض و بهسازی محور درح با حضور جمعی از مسئولان استان بازدید و چند طرح را افتتاح کرد.

وی دی ماه سال گذشته در نخستین سفر شهرستانی خود به نهبندان سفر کرد و تاکنون به تمامی ۱۱ شهرستان‌ استان سفر کرده است. 

معتمدیان آذرماه سال گذشته نخستین بار برای بازدید از ظرفیت‌های مرز ماهیرود به سربیشه سفر کرد و ۲۴ مرداد امسال به همراه وزیر نیرو برای افتتاح چند طرح برق‌رسانی و نهم شهریور ماه جاری با وزیر صنعت، معدن و تجارت به این شهرستان مرزی در ۶۶ کیلومتری بیرجند رفت.

استان مرزی خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد.

۷۵۵۶* ۶۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.