سردار علی قاسمی روز سه‌شنبه در نشست خبری اظهار داشت: قانون حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر در سال ۱۳۹۴ مصوب و ابلاغ شد که در این قانون وظایف ۲۲ دستگاه مشخص شده است.
 
وی گفت: برای زنده ماندن جامعه اسلامی امر به معروف و نهی از منکر تکلیف الهی است و هر سال دهه اول محرم با عنوان امر به معروف و نهی از منکر نامیده می‌شود چون قیام امام حسین (ع) هم احیای این مهم و دین اسلام بود.

وی با بیان اینکه عامل اصلی بقای اسلام شهادت مظلومانه امام حسین (ع) بوده است گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر نهاد دولتی نیست اما دولت موظف است همچون مردم در ترویج معروفات بکوشد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: هر سال برنامه‌هایی برای اجرا به مردم و مسئولان ابلاغ می‌شود که از ابتدای امسال تاکنون هماهنگی خوبی با ادارات، دانشگاه‌ها، اصناف و بازاریان برای ترویج این مهم داشتیم.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه‌هایی که با تالارها برای اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر شکل گرفته است گفت: این تفاهم‌نامه‌ها رو به پیشرفت بوده که امیدواریم اثرات آن را در جامعه شاهد باشیم. 

سردار قاسمی به فضاسازی محیطی با کلماتی در ارتباط امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: مبلغانی هم به مساجد شهرها و روستاها اعزام شدند.

وی نظارت بر دستگاه‌های اجرایی درخصوص اجرای معروفات را مورد تاکید قرار داد و افزود: ارزیابی خوبی از عملکرد اسلامی شدن دستگاه‌ها به خصوص در رابطه با عفاف و حجاب و مسائل شرعی گزارش شده است. 

وی با بیان اینکه جلسه اخلاق مدیران با محوریت نماینده ولی فقیه در استان برگزار می شود افزود: سالم‌سازی در ادارات و سازمان‌ها با تفکیک طرح خواهران و برادران نیز در استان دنبال شده که حدود ۷۰ درصد نهادها این مهم را انجام داده‌اند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی گفت: مابقی ادارات هم به دلیل کمبود فضا این امکان برایشان نبوده و گرنه مدیران مقاومتی برای این موضوع ندارند. 

وی توجیه و آموزش خواهران برای پوشش در ادارات، ساماندهی گروه‌های موسیقی، حضور گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر در نمایشگاه بین المللی، پارک‌ها و جاده سلامت را از دیگر برنامه‌های اجرا شده توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد. 

سردار قاسمی با اشاره به اجرای گفتمان دینی در دانشگاه‌ها، مدارس و مساجد گفت: یک هزار و ۷۲ نفر تاکنون برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر آموزش دیده و ۹۱۴ نفر نیز کارت دریافت کرده‌اند. 
 
وی از راه‌اندازی کرسی‌های آزادآندیشی با محوریت نقد و نقدپذیری و مطالبه‌گری از مسئولان خبر داد و افزود: برگزاری جلسات سخنرانی، تشکیل کمپین تبلیغاتی رسانه‌ای در حوزه امر به معروف و نهی از منکر، دعوت از خانواده شهدا و جانبازان برای شرکت در مراسم و دیدار اختصاصی اعضای ستاد با آنان، فضاسازی محیطی و تجلیل از فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر از جمله برنامه‌های این هفته در استان است.
 
وی با بیان اینکه نمایشگاه «همه مسئول هستیم» برای ترویج خوبی‌ها با رویکرد امر به معروف برگزار می‌شود گفت: تجمع و راهپیمایی سراسری طلایه‌داران برای حمایت از آمران امر به معروف و مخالفت با مظاهر فساد و بی‌حجابی بعد از نماز جمعه این هفته برگزار خواهد شد.
 
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه ۷۶ گروه طلایه‌دار در ادارات تشکیل شده است عنوان کرد: تذکر لسانی در این هفته شدت می‌گیرد و گروه‌های طلایه‌داران این مهم را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه اکنون شورای امر به معروف و نهی از منکر استان فعال است تصریح کرد: مظاهر منکر در استان خراسان جنوبی به نسبت سایر استان‌ها کمتر است اما وجود دارد چرا که دشمن با مساله منکرات می‌خواهد نظام اسلامی را به بن بست بکشاند.
 
سردار قاسمی بر ضرورت توجه به توسعه فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به ویژه مدارس، اصناف، دانشگاه‌ها و ادارات تاکید کرد و گفت: بیش از ۵۰۰ نفر در حال ثبت نام برای آموزش این فریضه مهم هستند. 

وی همچنین گفت: امسال ۲۷ برنامه محوری همزمان با دهه امر به معروف و نهی از منکر در خراسان جنوبی ابلاغ شده است که اجرا می‌شود. 

۹۸۹۳*۳۰۲۸
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.