معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: طی سه ماهه سال جاری ۳۴۳۱ مددجوی تحت حمایت از خدمات مشاوره ای این نهاد بهره‌مند شدند.

به گزارش ایسنا منطقه خراسان جنوبی، علی‌اکبر نخعی، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری ۳۴۳۱ مددجوی تحت حمایت از خدمات مشاوره فردی و گروهی در بخش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، فضای مجازی، اعتیاد، مهارت‌های زندگی، سبک فرزند پروری، شرایط ازدواج موفق، آشنایی با عوامل مؤثر ازدواج و تحکیم بنیان خانواده بهره‌مند شدند.

وی بیشتر خدمات مشاوره‌ای را در زمینه ازدواج، مسائل خانوادگی، مشکلات روحی و روانی، مشکلات تحصیلی و شغلی عنوان کرد و افزود: طی این مدت ۱۲۸۱ نفر از مشاوره‌های فردی و ۲۱۵۰ نفر در غالب مشاوره‌های گروهی، راهنمایی‌های لازم را فراگرفته‌اند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان جنوبی، یکی از برنامه‌های مهم در مشاوره‌های این نهاد را در مرحله اول شناخت خانوارها و بررسی مشکلات مددجویان ازلحاظ روحی، روانی، عاطفی ،تربیتی و ... عنوان کرد و ادامه داد: مشاوران این نهاد پس از آشنایی کامل از وضعیت خانوار‌های تحت حمایت، مشاوره‌های تخصصی را به آنان ارائه می‌کنند.

نخعی با بیان اینکه بیشترین تعداد مراجعات به مراکز مشاوره‌ای امداد را زنان مددجو داشتند، افزود: کمیته امداد به ‌منظور صیانت از سلامت روانی خانوارهای تحت حمایت و به‌ منظور پیشگیری از بروز ناهنجاری‌ها و مشکلات روحی، روانی و اجتماعی مددجویان تحت حمایت، برنامه‌های مشاوره و راهنمایی را در برنامه‌های کاری خود قرار داده است.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی مشاوره را در کاهش آسیب‌های اجتماعی تأثیرگذار دانست و یادآور شد: مشاوره‌های تخصصی می‌تواند نقش مهمی در توانمندسازی مددجویان تحت حمایت داشته باشد و آنان با مدیریت مناسب، سبک زندگی خود را تغییر و در مسیر موفقیت قرار دهد.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.