به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، ناصر خوش خبر در جلسه شورای زکات استان، از زکات به عنوان یکی از مولفه های تاثیرگذار بر اقتصاد و سطح رفاه خانوارهای نیازمند نام برد و افزود: ترویج فرهنگ زکات نیازمند انسجام کار تبلیغی و فرهنگی عمیق است.
وی به موضوع مهم آسیب شناسی عملکرد سال گذشته شورای زکات استان اشاره کرد و گفت: با آسیب شناسی فعالیت های سال گذشته باید نقاط مثبت را تقویت کرد و با هم افزایی و همپوشانی مثبت نکات منفی را به حداقل رساند.
معاون استاندار خراسان جنوبی به دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت کشور در خصوص نحوه عملکرد سمن های فعال در حوزه خیریه اشاره و تصریح کرد: سازمان های مردم نهاد که گردش مالی آنها شفاف و از کارنامه درخشانی برخوردارند می توانند در جمع آوری و هزینه کرد زکات به شورای زکات استان کمک کنند.
وی به نقش فضای مجازی در این زمینه اشاره کرد و گفت: با رصد و مدیریت فضای مجازی جلو انحرافات و سوءاستفاده از مقوله زکات فراهم شود و با کارهای عملی مدیریت چگونگی اخذ زکات در فضای مجازی را در دست بگیریم و در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب (حفظه ا...) به عنوان سال رونق تولید نامگذاری شده در مسیر پیشرفت و توسعه نظام اسلامی، با حفظ ارزش های انقلابی و اسلامی بیش از پیش قشر تولید کننده را حمایت کنیم.
خوش خبر از پلیس فتا خواست، چون همیشه فضای مجازی را رصد کرده تا زمینه سوءاستفاده های موجود در زمینه جمع آوری کمک های مردمی به صفر برسد.
وی گفت: تمام تلاش و همت مدیریت استان تلاش در جهت تسهیل و رفع موانع تولید و کمک به حوزه امور عام المنفعه است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: این استان با حضور نخبگان، فرزانگان، روحانیت و مردم ولایتمدار، مسیر خوبی را در حال طی کردن است.
این گزارش حاکیست در این جلسه اعضای شورای زکات استان نیز گزارشی از اقدامات صورت گرفته در این حوزه را ارائه کردند.
3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.