محمدرحیم شهریاری روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: این برنامه ها شامل اهدای خون در شعبه های این جمعیت، افتتاح 2 کانون جماران در قاینات در خصوص برگزاری کارگروه امداد و نجات است.
وی اظهار داشت: برگزاری دوره توان افزایی در زیرکوه برای 70 نفر از اعضای حوزه امداد و نجات، مراسم کلنگ زنی ساخت آشیانه بالگرد،اعزام کاروان سلامت به مناطق سیل زده شهرستان های طبس،بشرویه و سربیشه و ... از دیگر برنامه های هفته هلال احمر در استان است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: در سال 1863 میلادی کمیته بین المللی صلیب سرخ تشکیل شد و به تایید سازمان ملل متحد رسید و در سال 1301 ایران هم به عنوان عضو جدید این توافق بین المللی پیوست و 97 سال از آن تاریخ می گذرد که ما عضو نهضت بین المللی صلیب سرخ وهلال احمر هستیم.
شهریاری گفت: کشورهای مسیحی از نماد صلیب سرخ استفاده کرده و کشورهای اسلامی از هلال قرمز استفاده می کنند.
شهریاری گفت: مهم ترین اصول نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر شامل انسانیت،خدمات داوطلبانه، بی طرفی، بی غرضی، استقلال، جهان شمولی و یگانگی است.
وی اظهار داشت: هر کدام از این اصول شرایط خاص خود را دارد و کشورهای عضو این نهضت باید به این اصول پایبند باشند.
شهریاری گفت: مهم ترین اهداف جمعیت های ملی نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر تلاش برای تسکین آلام بشری، تلاش برای تامین سلامت انسان ها، تلاش برای حفظ کرامت انسانی و تلاش برای ایجاد صلح و دوستی میان انسان ها و ملت ها است.
7559 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.