فاطمه صادقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قنات روستا از نقاطی است که بیشتر در معرض سیل قرار دارد لذا در 2 ردیف با گذاشتن کیسه شن، ورودی قنات حفاظت شده است.
وی با بیان اینکه کیسه شن به مقدار کافی در اختیار ساکنان روستا قرار گرفته است گفت: اطلاع رسانی های لازم از طریق سامانه فضای مجازی روستا، پیامک و تریبون مسجد انجام شده است.
دهیار روستای خراشاد با بیان اینکه طبق پیش بینی هواشناسی از امروز سامانه بارشی فعال می شود گفت: 2 دستگاه تراکتور نیز در روستا آماده باش شده و از کشاورزان و دامداران نیز خواسته ایم که نکات ایمنی را در حفاظ از باغ ها و دام ها رعایت کنند.
وی یادآور شد: شماره تلفن اعضای شورا و دهیار به مردم اعلام شد تا در صورت بروز مشکل و نیاز به کمک، تماس گیرند.
صادقی با بیان اینکه روستای خراشاد حدود 260 خانوار جمعیت دارد گفت: حدود یک ماه پیش نیز سیلابی در این روستا به جریان افتاد اما خسارتی در برنداشت.
خراشاد در 25 کیلومتری جنوب شرقی بیرجند واقع شده و از مناطق خوش آب و هوای خراسان جنوبی است. این روستا امسال براساس اعلام شورای جهانی صنایع دستی با هنر توبافی به ثبت جهانی رسید.
مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی امروز (شنبه) به خبرنگار ایرنا گفت: سامانه بارشی جدید همه استان را فرا می گیرد اما اوج بارش ها برای امروز (شنبه) در نقاط جنوبی و شرقی خراسان جنوبی است.
علیرضا خندان رو افزود: سامانه بارشی که ظهر امروز وارد خراسان جنوبی می شود، با شدت زیاد تمامی شهرستان های استان را فرا می گیرد.
وی تصریح کرد: آفتابی بودن مقطعی هوا دلیلی بر نباریدن باران به ویژه بارش رگباری در فصل بهار نیست و فعالیت سامانه بارشی جدید در استان بسیار شدید است که روان آب و سیلابی شدن مسیل ها را در بر خواهد داشت.
مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: این سامانه تا روز چهارشنبه هفته جاری در استان فعال است و اوج بارندگی ها را نیمه شرقی استان (شهرستان های زیرکوه، درمیان، سربیشه و نهبندان) شاهد خواهیم بود.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.