به گزارش ایرنا عباس رکنی روز یکشنبه در نشست خبری با موضوع «اقدامات صورت گرفته در حوزه تعاون استان» افزود: عمده صادرات شرکت تعاونی های استان به کشورهای افغانستان، امارات، ترکیه، هند، آلمان، سوئیس، ژاپن، عراق و پاکستان بوده است.
وی بیان کرد: مواد معدنی، زعفران، فرش، خوراک دام و طیور، مرغ، جوجه شترمرغ، سنگ ساختمانی، مصالح ساختمانی، سوخت، صنایع دستی و مواد غیر نفتی از جمله کیک و کلوچه، پیه ذوب شده، مواد پلاستیکی، پنجره دو جداره از جمله محصولات صادراتی این تعاونی ها است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر با احتساب سهام عدالت 856 تعاونی با 601 هزار و 59 عضو و سرمایه 332 میلیارد و 999 میلیون ریال و اشتغال هفت هزار و 379 نفر در استان فعال است.
وی گفت: این شرکت های تعاونی در حوزه های خدماتی، صنعتی، عمرانی، مسکن، معدنی، کشاورزی، حمل و نقل، تولیدی توزیعی، تامین نیاز تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و فرش دستباف فعال هستند.
رکنی به پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری اشاره کرد و افزود: امسال 140 طرح اشتغال توسط شرکت تعاونی به مبلغ 345 میلیارد و 559 میلیون ریال در بانک های عامل مصوب شد.
وی بیان کرد: در مجموع در مرحله نخست اعتبار اشتغال پایدار روستایی و عشایری 28 طرح تعاونی به مبلغ 12 میلیارد و 247 میلیون ریال و اشتغال پیش بینی شده 427 نفر پرداخت شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی یادآور شد: امسال 74 شرکت تعاونی با عضویت 2 هزار و 93 نفر و سرمایه 22 میلیارد و 70 میلیون ریال با اشتغال یکهزار و 106 نفر در استان تشکیل شد.
وی با بیان اینکه بیشترین شرکت تعاونی تشکیل شده مربوط به بخش کشاورزی بوده است گفت: همچنین بخش های خدمات، تولیدی توزیعی و صنعتی بیشترین تعاونی را به خود اختصاص داده است.
رکنی اظهار داشت: همچنین امسال 33 تعاونی در راستای طرح روستا تعاون در استان تشکیل شد که این طرح با هدف تولید و اشتغال در قالب تعاونی سبب افزایش فعالیت روستاییان در زمینه های مختلف اقتصادی می شود.
وی افزود: پیگیری تفاهم نامه با سازمان بسیج سازندگی، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و گردشگری و آموزش و پرورش از دیگر برنامه ها برای توسعه و گسترش تعاونی ها در استان است.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.