به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان روز دوشنبه با حضور در شرکت زغالسنگ پروده طبس از کارگاه استخراج زغال سنگ مکانیزه، تونل های پیشروی و سطح سایت معدن و سایت کارخانه زغالشویی بازدید کرد.
مدیرعامل شرکت زغالسنگ طبس در این بازدید گفت: از ابتدای آغاز بهره برداری از معدن در سال 1387 تاکنون 6 میلیون و 500 هزار تن زغال سنگ خام استخراج شده است.
رمضان کریتی‌ثانی افزود: همچنین در این مدت میزان 3 میلیون تن تولید کنسانتره زغال سنگ داشته ایم.
وی با اشاره به اشتغال زایی این معدن اظهار داشت: اکنون حدود 2 هزار و 500 نفر در معادن زغالسنگ طبس مشغول به کار هستند که با اجرای فاز 2 این مجموعه بالغ بر 530 فرصت شغلی دیگر ایجاد خواهد شد.
مدیرعامل شرکت زغالسنگ طبس بیان کرد: از اهدافی که ما دنبال می کنیم خرید ست دوم تجهیزات کامل استخراج زغال سنگ و توسعه زغالشویی برای تولید کنسانتره بیشتر و اشتغالزایی است.
وی افزود: حوزه زغالدار طبس با وسعتی بالغ بر 30 هزار کیلومتر مربع با ذخیره اکتشافی 2 میلیارد و 750 میلیون تن زغالسنگ کک شو و زغالسنگ حرارتی در چهار ناحیه پروده، نایبند، مزینو و آبدوغی یکی از بزرگترین ناحیه های زغالی در خاورمیانه است که از سال 1357 عملیات شناسایی و اکتشافی روی آن انجام گرفته و هم اکنون ادامه دارد.
محمد صادق معتمدیان در سومین روز دهه فجر و دومین سفر شهرستانی خود روز گذشته (یکشنبه) وارد طبس شد و در بدو ورود به طبس مورد استقبال معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس و امام جمعه این شهرستان قرار گرفت.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مدیران استان در سفر به طبس استاندار را همراهی می کنند.
استاندار خراسان جنوبی روز گذشته با حضور در شهرستان طبس از مناطق عشایری بخش دستگردان بازدید کرد و همچنین در شهرهای عشق آباد و دیهوک در دیدار مردمی از نزدیک به بررسی مشکلات مردم پرداخت.
معتمدیان در اولین سفر شهرستانی خود 19 دی ماه امسال در سفری سه روزه به نهبندان رفت.
مرکز شهرستان طبس در 270 کیلومتری غرب بیرجند است و از قطب های اصلی تولید ذغال سنگ کشور به شمار می رود که به خط ریل سراسری نیز متصل است.
این شهرستان شامل سه بخش مرکزی، دستگردان و دیهوک است.
7217 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.