به گزارش ایرنا حجت الاسلام احمد رضایی روز سه شنبه در نشست خبری ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: سالانه 6 هزار مبلغ دینی به مناطق مختلف استان اعزام می شوند و در تمامی مناسبت های ملی و مذهبی فعال هستند.
وی بیان کرد: در حال حاضر یکهزار و 27 مبلغ دینی مرد و 636 مبلغه در سطح استان فعال هستند که 350 نفر زن مبلغ سنتی هستند.
مسئول کارگروه تشکل های دینی و مردم نهاد ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان اظهار داشت: بیش از 110 نفر مشاور مذهبی در خراسان جنوبی آموزش های لازم را فرا گرفته و تشکل بانوان فرهیخته استان با شناسایی 40 نفر به منظور فعالیت در امور تبلیغی ساماندهی شده است.
وی گفت: اکنون 220 خانه عالم در روستاهای بالای 100 خانوار استان ساخته شده و این روند ادامه دارد اما به دلیل شرایط اقتصادی در سال های اخیر کند شده است در حالیکه قبل از انقلاب هیچ موردی وجود نداشت.
حجت الاسلام رضایی از ساماندهی تشکل های دینی شامل کانون های تبلیغی و انجمن های اسلامی خبر داد و گفت: بیش از یکهزار و 300 هیات مذهبی در استان شناسایی شده است و در سامانه طوبی ثبت نام کرده اند.
وی به فعالیت یکهزار و 200 مداح در بیش از 30 انجمن اسلامی اشاره کرد و افزود: امسال پسوند عزاداری از هیئات حذف شد و با این اقدام هیات های مذهبی در تمامی مناسبت های فعالیت دارند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: همزمان با ایام الله دهه فجر امسال 56 عنوان برنامه توسط تشکل های دینی و مردم نهاد ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان برگزار می شود.
وی از برگزاری همایش طلایه داران فاطمی در مرکز استان خبر داد و گفت: این همایش با حضور بیش از یکهزار نفر در محل هیئت ابوالفضلی(مصلای) بیرجند برگزار می شود و رئیس سابق سازمان اوقاف و امور خیریه کشور سخنران محوری این مراسم است.
رضایی برگزاری 40 گفتمان بصیرتی در 40 مسجد، برپایی مراسم مذهبی و انقلابی در 104 روستای استان، برگزاری 10 کارگاه سبک زندگی اسلامی و 30 اجتماع فاطمیون در روز شهادت حضرت فاطمه (س) را از جمله برنامه های دهه فجر در استان برشمرد.
وی بیان کرد: همچنین برگزاری پنج کارگاه آموزشی آسیب های اجتماعی با محوریت مواد مخدر، 15 محفل قرآنی، طرح 10 شب 10 مسجد، همایش تجلیل از 60 فعال قرآنی، همایش بالنده سازان و 10 گردهمایی مبلغان در شهرستان ها را از دیگر برنامه های این ایام در استان است.
مسئول کارگروه تشکل های دینی و مردم نهاد ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از دل مردم شکل گرفته است گفت: همچنین عواملی از جمله رهبری الهی و پیامبرگونه حضرت امام خمینی (ره) و تداوم آن توسط مقام معظم رهبری، پشتوانه مردمی و تداوم آن بین آحاد مردم در تداوم و بقای انقلاب تاثیرگذار بود.
وی ادامه داد: امام راحل از ابتدا به عنوان یک شخصیت روحانی و معنوی، الهی فکر می کردند و برنامه هایی که برای نظام داشتند محدود به یک جغرافیای خاص نبود بلکه حرکت جهانی بود.
حجت الاسلام رضایی گفت: انقلاب اسلامی معجزه قرن و کار خارق العاده ای بود که نظیر نداشت لذا بعد از پیروزی رویش هایی همچون بسیج مستضعفان، جهاد سازندگی، نهضت سوادآموزی، کمیته امداد، بنیاد شهید، سازمان تبلیغات اسلامی و سایر نیز روی داد.
وی تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب هیچ انسجامی در حوزه تبلیغ دین وجود نداشت و امور از ساماندهی خوبی برخوردار نبود اما از روزهای آغازین انقلاب این ساماندهی آغاز شد و اکنون در استان اکنون حدود 500 نفر روحانی ثابت در روستاها مستقر هستند.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.