به گزارش ایرنا معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در آیین گشایش این مرکز که با حضور خانواده های شهید ناصری و قاسمی برگزار شد، گفت: این استان جزو 10 استان برتر کشور در حوزه سواد آموزی است.
وی ادامه داد: در سال های گذشته اقدامات زیادی در این حوزه انجام شده به طوری که شاهد جهش 22 رتبه در وضعیت سوادآموزی استان بودیم.
وی میانگین سواد آموزی را در این استان 96 درصد اعلام کرد و اظهار داشت: سوادآموزی، تحکیم سواد و انتقال از مهمترین دوره هایی است که در برنامه سوادآموزی استان گنجانده شده است و سواد آموزان پس از گذراندن دوره انتقال موفق به کسب رتبه معادل ششم ابتدایی می شوند.
مرتضوی گفت: در قالب طرح های سوادآموزی نماز، کتابخوانی، مهارت اساسی زندگی و آموزش مقدماتی رایانه مد نظر است که در این مرکز طبق هماهنگی های انجام شده سوادآموزی، مهارت های زندگی اجتماعی، حقوق شهروندی، و حرفه های خانگی ارایه خواهد شد.
وی با بیان اینکه اداره این مراکز نیازمند هماهنگی بیش از پیش دستگاه هایی همچون فنی و حرفه ای است، افزود: با توجه به اینکه بیشتر متقاضیان افرادی با سطح معیشت پایین هستند کمیته امداد و بهزیستی به خوبی می توانند یاری دهنده سوادآموزی استان باشند.

** فعالیت چهار مرکز یادگیری محلی در بیرجند
مدیر آموزش و پرورش بیرجند هم در این آیین با بیان اینکه این شهرستان دارای چهار مرکز یادگیری محلی است، گفت: تا اوایل سال 97 فقط یک مرکز در شهر حاجی آباد بیرجند فعال بود که با توجه به اهمیت سوادآموزی سه مرکز دیگر در بیرجند فعال شد.
محمدرضا ضیایی افزود: در این مراکز به غیر از سوادآموزی مهارت های زندگی هم مورد توجه قرار می گیرد به طوریکه هم اکنون هنرهای صنایع دستی نظیر توبافی، حوله بافی، نبات، شیرینی پزی، قالی و جاجیم بافی و دیگر کارهای خرد و خانگی آموزش داده می شود.
وی ادامه داد: برگزاری مرکز یادگیری محلی در مرکز آموزش کمیساریای اتباع خارجی به منظور افتتاح این مرکز نیست زیرا این مرکز آموزشی در ایام دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.
در ادامه این آیین مسئولان از نمایشگاه توانمندی های سوادآموزان بازدید کردند و 49 فعال سوادآموز استان مورد تجلیل قرار گرفتند.
*3215 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.