به گزارش ایرنا فرشید عابدی روز شنبه در آیین امضای تفاهم نامه همکاری با موضوع توسعه تکنولوژی آموزش پزشکی بین دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و پارک علم و فناوری خراسان جنوبی افزود: این دانشگاه در حوزه آموزش و پژوهش به سمت یکسری مدل های فناورانه در حرکت است.
وی بیان کرد: با مصوبات شورای دانشگاه علوم پزشکی در سال های اخیر 2 واحد درسی در حوزه های فناوری تمامی رشته ها و 2 واحد درسی در کارآفرینی نهادینه شده است.
رئیس شورای طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: چند سال است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش به ویژه در حوزه آموزش رفتن به سمت دانشگاه نسل سوم و چهارم را بر مبنای ارزش ها مطرح کرده است.
وی به آموزش های بین حرفه ای در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اشاره کرد و گفت: معتقدیم اگر قرار است دانشگاه به سمت یک دانشگاه فناورانه پیش برود باید حین آموزش های بین حرفه ای از نگاه ها و تخصص های بیرونی استفاده کنیم.
عابدی با اشاره به اهداف تفاهم نامه سه جانبه که امروز امضا شد بیان کرد: هدف گذاری اصلی این تفاهم نامه استفاده از توان شرکت های دانش بنیان و نخبگان درون استانی به ویژه در حوزه تکنولوژی آموزشی است.
وی ایجاد و استفاده از خدمات محصول محور برای تولید ثروت را از دیگر اهداف این تفاهم نامه دانست و اظهار داشت: در واقع فناوری به شرط تولید ثروت مهم است که باید این مهم در سطح جامعه نهادینه شود.
رئیس شورای طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تاکید کرد: بین المللی سازی و نگاه به کشورهای هدف، منطقه ای و در راس آن کشورهای فارسی زبان از جمله افغانستان و تاجیکستان از مسائل مهم استان است که در سه سال اخیر مورد توجه واقع شده است.
وی گفت: در حال حاضر آموزش های از راه دور توسط دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با کابل در افغانستان برقرار است و در حال توسعه در بعد بین المللی سازی هستیم.
عابدی بر به کارگیری توان بخش خصوصی در بازارهای بین المللی و ارتباط گیری در حوزه آموزش تاکید کرد و افزود: نگاه نهایی استفاده از زیرساخت های علمی و مشترک است تا بیشتر به هم نزدیک شده و نگاه گفتمانی و علمی داشته باشیم.
تفاهم نامه سه جانبه بین دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و پارک علم و فناوری خراسان جنوبی امروز با موضوع توسعه تکنولوژی آموزش پزشکی مبنی بر ظرفیت های علمی و زیرساختی استان امضا شد.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.