به گزارش ایرنا زین العابدین جویبان روز سه شنبه در نشست خبری افزود: شرکت در این اجلاسه برای عموم آزاد است اما طبق دعوت نامه های صورت گرفته از سراسر استان پیش بینی می شود 3 هزار نفر در این اجلاسیه شرکت کنند.
وی یادآور شد: حجت الاسلام ماندگاری، علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی و محمدرضا جهانسوز مسئول سازمان بسیج مهندسین و منابع طبیعی از جمله سخنرانان محوری این اجلاسیه هستند.
جویبان با بیان اینکه پنج کتاب محوری در این اجلاسیه رونمایی خواهد شد، گفت: چهار کتاب مربوط به شهدای کشاورز و یک کتاب به صورت جامع به زندگی نامه، وصیت نامه و دست نوشته های شهدا پرداخته است.
وی از حضور 130 گروه جهادی علمی تخصصی به مناطق روستایی و محروم استان خبر داد و افزود: روستاییان از میز خدمت های مختلف بهره مند شدند.
مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی با بیان اینکه امنیت و آرامش امروز را مرهون خون شهدا و رشادت رزمندگان اسلام هستیم، تصریح کرد: شهدا با حرکت عاشورایی از تمامیت ارضی دفاع کردند و امروز هم با حضور در جبهه مقاومت و دفاع از حرم، این راه را ادامه می دهند.
وی هدف اصلی از برگزاری اجلاسیه شهدای کشاورز را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیان کرد.

** نظام مندی تداوم اجلاسیه شهدای کشاورز
معاون توسعه مدیریت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هم گفت: روند اجلاسیه شهدا نباید به یک جلسه ختم شود و به طور حتم به صورت نظام مند تداوم خواهد داشت.
مهدی سورگی افزود: توسعه روستایی در محوریت کار قرار خواهد گرفت و تاکنون اعتبارات زیادی در حوزه های مختلف آبخیزداری و آبخوان داری و دیگر مفروضه های ارتقای روستایی صورت پذیرفته است.
وی از برگزاری میز خدمت در اجلاسیه شهدای کشاورز خراسان جنوبی خبر داد و تصریح کرد: مشاوره لازم در حوزه های مختلف کشاورزی به متقاضیان ارایه می شود.
سورگی اظهار کرد: متقاضیان سرمایه گذاری در حوزه های مختلف استان هم می توانند در حاشیه این اجلاسیه از کارشناسان کشاورزی مشاوره بگیرند و جهاد کشاورزی هم آمادگی لازم را در این زمینه اعلام می کند.
وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی در دوران دفاع مقدس به عنوان رکن سوم جنگ فعالیت می کرد، گفت: جهادگران کشاورزی جلوتر از خط مقدم اقدام به ساخت سنگر، راه، پل و پشتیبانی می کردند که از سوی حضرت امام (ره) به عنوان سنگر سازان بی سنگر معرفی شدند.
معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، اظهار داشت: امروزه هم کشاورزان در خط مقدم تولید با همه تنگناهای اقلیمی و خشکسالی ها خوش درخشیدند به طوری که در سال گذشته 10 کشاورز نمونه کشوری معرفی شدند.
وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی 312 شهید و 309 جانباز را تقدیم نظام و انقلاب کرده است، افزود: در حوزه استخدام 38 فرزند شهید و 39 فرزند جانباز در سال های گذشته استخدام شدند.
اجلاسیه شهدای کشاورز خراسان جنوبی ساعت 8 صبح پنجشنبه هفته جاری در حسینیه جماران بیرجند برگزار می شود.
3215 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.