به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین ولی عادلی روز دوشنبه در همایش یاوران وقف در شهرستان فردوس اظهار داشت: همچنین در طرح پیوند آسمانی برای ترویج ازدواج آسان از محل 625 موقوفه به تهیه جهیزیه هزار و 511 زوج کمک شد.
وی از بهره مندی 35 هزار و 996 بیمار نیازمند از محل موقوفات منطبق در سال گذشته خبر داد و یادآور شد: موقوفات اموال مبارکی در راه ترویج فرهنگ علوی و نبوی است و باید با توجه به نیات واقفان در زمینه های مختلف استفاده شود.
عادلی با اشاره به برگزاری پیاده روی عظیم اربعین حسینی افزود: خدمت به امامزادگان کمک به زیرساخت اربعین است و اگر در امامزادگان اقدامات فرهنگی انجام شود به طور قطع به مراسمی مانند اربعین کمک شده است.
مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: امسال 650 نفر از افراد نیازمند در قالب طرح زائران حسینی به کربلای معلی اعزام شدند.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه موضوع حفظ کرامت انسانی افراد نیازمند بسیار مورد توجه است بسیاری از اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه رسانه‌ای نمی‌ شود.
امام جمعه فردوس هم در این همایش، وقف را چشمه همیشه جاری و سنت حسنه پیامبر دانست و گفت: وقف یک سنت اصیل اسلامی است که همیشه ماندگار می‌ ماند و اگر چه هر کار خوبی در جای خود ارزشمند بوده اما اثر وقف تا ابد و جاری است.
حجت الاسلام محمدرضا بابایی افزود: باید زمین های وقفی بیشتر از زمین های ملکی مورد توجه قرار گیرد چرا که توجه و استفاده از زمین ‌های وقفی می‌تواند به احیای وقف و اجرای نیات واقف کمک زیادی کند.
9865 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.