به گزارش ایرنا محمد بشیری زاده روز شنبه در ستاد هماهنگی مدیریت بحران درمیان افزود: شرایط جوی شهرستان به صورت مستمر رصد و در موارد خاص به بخشداران، دهیاران و شوراها اخطار و هشدارهای لازم داده شود.
وی ادامه داد: باید تمامی تمهیدات برای مقابله و پیشگیری از حوادث طبیعی فصل زمستان اندیشیده شود.
وی با بیان اینکه دستگاه های امدادی شهرستان همیشه آمادگی لازم را در حوادث مختلف داشته اند، اضافه کرد: باید مشکلی در خدمات رسانی وجود نداشته باشد تا آرامش مردم بهم نخورد بر این اساس تمامی دستگاه ها در آماده باش کامل برای فصل سرما و بارش ها باشند.
بشیری زاده عنوان کرد: باید سوخت مدارس روستایی تامین شده باشد و ذخیره سازی های لازم انجام شود که بر اساس گزارش های مسئولان این اقدام انجام شده است.
وی با بیان اینکه همکاری میان مردم و مسئولان هنگام وقوع حوادث پیش بینی نشده باعث خواهد که زیان های این حادثه های بسیار کمتر شود، گفت: برخی از حوادث قابل پیش بینی است و می توان با ارائه آموزش های مردمی و برنامه ریزی مناسب، شرایط بهتری را ایجاد کرد.
فرماندار درمیان عنوان کرد: ارتقای سطح آمادگی و کسب مهارت با هدف کاهش آثار بلایای طبیعی، برگزاری مانور و دوره‌های آموزشی مدیریت بحران به صورت مستمر باید در دستور کار مدیریت بحران شهرستان قرار گیرد.
وی همچنین از دستگاه های اجرایی خواست پیگیر تحقق وعده های مدیران کل دستگاه های اجرایی باشند تا طرح های عمرانی نیمه تمام شهرستان زودتر به نتیجه برسد.
شهرستان درمیان با 57 هزار نفر جمعیت و پنج هزار و 797 کیلومتر مربع وسعت از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق آن به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
7556* 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.