محمدرضا عیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام به منظور خدمت رسانی مطلوب تر به روستاییان و بهره گیری از دانش روز و فناوری های نوین انجام شده است.
وی بیان کرد: تاکنون مختصات تمامی خطوط انتقال آب روستاها به طول 621 کیلومتر، مخازن، حوضچه ها و ایستگاه های پمپاژ برداشت و در محیط GIS ثبت شده است.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی قاینات گفت: در حوزه مشترکان نیز 2 هزار و 201 مختصات UTM (اندازه و پارامتر) از مشترکان روستایی برداشت و در سامانه ثبت شده است.
وی افزود: با اجرای این طرح که با همکاری مهندسان مجرب اداره اجرایی شهرستان در حال اجراست می توانیم نقشه هایی با اطلاعات کامل در حوزه آبرسانی را تهیه کنیم و هر گونه گزارش گیری و استخراج اطلاعات را پس از ثبت داده ها انجام دهیم.
عیدی عنوان کرد: با بهره برداری از این سامانه در آینده نزدیک شاهد افزایش بهره وری و پاسخگویی سریع به استعلامات در شهرستان خواهیم بود که نتیجه آن کاهش هزینه ها و جلوگیری از مراجعات مکرر به روستاها و کاهش شدید هزینه های سازمان در این حوزه خواهد بود .
وی گفت: سامانه GIS بسیار مفید و کاربردی در صنعت آب و فاضلاب است و برای دستیابی به اطلاعات مربوط به شبکه ها و خدمات دهی بهتر و همچنین به روزکردن اطلاعات موجود می توان از این سامانه استفاده کرد.
وی افزود: برداشت داده ها تاکنون در روستاهای عباس آباد، قومنجان، برکوک، سراب، خونیک گدار، شیخ علی، کلاته نصیر، خونیک علیا و سفلی، ورزق، ورزگ، تیغاب و امیرآباد سرچشمه انجام شده است و به زودی تمامی روستاهای شهرستان در سامانه GIS ثبت و اطلاعات آنها به روز خواهد شد.
قاینات از شرق به شهرستان زیرکوه و از شمال به خراسان رضوی، از غرب به شهرستان سرایان و از جنوب به شهرستان های درمیان و بیرجند محدود است.
شهر قاین مرکز شهرستان قاینات در 110 کیلومتری بیرجند قرار دارد.
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.