این روزها همه پدران و مادران سرزمین ایران در بازار و خیابان به دنبال خرید مایحتاج فرزندان دانش آموز خود هستند و با همه شرایط موجود تلاش می کنند کم و کاستی نماند.
اگر سری به مغازه های فروش پوشاک، کفش و لوازم التحریر بزنیم کودکانی را می بینیم که از سر شوق مدام در قفسه ها و ویترین ها به دنبال انتخاب قشنگ ترین طرح ها هستند.
شاید آنها به پشتوانه پول والدین دغدغه ای برای تامین هزینه خرید نداشته باشند اما در همین شهر فرزندانی هستند که بی نصیب از حمایت پدری و مهر مادری، غم پاییز را با نداری به کنج دل راه می دهند.
بنابر آمار موجود 9 هزار و 172 دانش‌آموز نیازمند تحت کمیته امداد استان خراسان جنوبی برای تأمین هزینه‌های تحصیلی و آموزشی خود نیازمند کمک خیران و مردم نوعدوست هستند.
هر کدام از این دانش آموزان رویاهایی در سر دارند و گنج هایی پنهان از استعدادهای درخشان هستند که می توانند آینده سازان کشور باشند و پیشرفت آنها در گرو تحصیل بدون دغدغه است.
اگر به طور متوسط یک دانش آموز به 2 عدد خودکار، 6 عدد مداد، 2 عدد پاک کن، 11 دفتر، 2 عدد تراش، خط کش، جامدادی، لاک غلط گیر، یک کیف با قیمت به طور متوسط 80 هزار تومانی و یک جفت کفش به طور میانگین 40 هزار تومان نیاز داشته باشد و یک روپوش مدرسه به قیمت متوسط 50 هزار تومان نیز در کنار این مایحتاج باشد، او به 200 هزار تومان برای شروع سال تحصیلی نیاز دارد.
حال اگر در خانواده ای 2 یا 3 دانش آموز با این نیازها وجود داشته باشد و تنها منبع درآمد آنها نیز یارانه یا مستمری کمیته امداد باشد معلوم نیست سرپرست این خانواده از کجا باید پاسخ نگاه های پرسشگرانه فرزندانش را بدهد؛ به خصوص اگر این سرپرست خانوار مادری رنج کشیده باشد که در کنار این هزینه ها مجبور است بار مشکلات متعدد دیگری در زندگی را به دوش بکشد.
اینجاست در سرزمینی که یاری به همنوع جزو آیین های ملی و آموزه های دینی مردمانش است، باید به همدیگر کمک کنیم و امسال یکهزار و 259 پایگاه کمیته امداد در مساجد، بسیج و مراکز نیکوکاری استان برای جشن عاطفه ها برپا می شود.
جشن عاطفه‌ها روزهای 15 و 16 شهریورماه در میادین اصلی شهرها و مصلاهای نمازجمعه و مرحله دوم 11 مهرماه در مدارس برگزار خواهد شد.
آنچه انتظار می رود بیشتر از گذشته مدنظر خیران باشد استفاده از روشن های نوین اهدای کمک است زیرا این کمک ها در کوتاه ترین زمان به دست نیازمندان واقعی می رسد.
*خبرنگار ایرنا
3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.