گزارش جی پلاس؛

وزارت ورزش مشکل تاج را حل نمی کند/ 12رئیس که با فدراسیون ها خداحافظی می کنند؟

با ابلاغ قانون جدید بازنشستگی برای مدیران عالی رتبه، وزارت ورزش و جونان اقدامی در جهت دور زدن قانون بر نمی‌دارد و مدیران برخی از فدراسیون‌های ورزشی مانند فوتبال باید میز‌ خود را ترک کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ قانون جدید منع به کارگیری بازنشسته‌ها که توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید در ورزش گریبان تعدادی از روسای فدراسیون‌ها را خواهد گرفت.

بر اساس اظهارات محمدرضا داورزنی - معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، ۱۲ رییس فدراسیون که حکم بازنشستگی دارند و این حکم در پرونده پرسنلی‌شان در وزارت ورزش موجود است با ابلاغ قانون جدید مجبور به ترک فدراسیون‌های ورزشی خواهند بود. این افراد تاکنون با تبصره‌ها و استثناهای قانون قبلی توانسته بودند در انتخابات فدراسیون‌ها شرکت کنند و در نهایت صندلی ریاست را به دست آورند.

در حالی که چندی پیش گمانه‌زنی‌هایی درباره دور زدن این قانون توسط وزارت ورزش و جوانان شنیده می‌شد اما داورزنی تاکید کرده که در صورت ابلاغ این قانون، روئسای فدراسیون‌ها باید از سمت خود کنار بروند.

او می گوید: "اولا همه ما ملزم به تمکین در برابر قانون هستیم و امکان ندارد قانونی به تصویب مجلس برسد و از سوی دولت ابلاغ شود و آنگاه دستگاه‌های اجرایی تمکین نکنند. این اصلا امکان‌پذیر نیست. با توجه به مصوبه مجلس در ممنوعیت ادامه کار بازنشستگان و تاکید دولت بر انجام آن، این امکان بیش از هر زمان دیگری برای جوانان فراهم شده تا امور را در دست بگیرند و پیشکسوتان نیز این فرصت را دارند تا تجربیات‌شان را در اتاق‌های فکر در اختیار جوانان بگذارند. جوانان این پتانسیل را دارند مسئولیت قبول کنند و با خلاقیت و نوآوری کارها را بهتر پیش ببرند. با توجه به صحبت‌های رییس جمهور، دولت نیز از این موضوع استقبال می‌کند و فکر می‌کنم بعد از ابلاغ این مصوبه از سوی دولت تمامی دستگاه‌های اجرایی به طور کامل به آن عمل کنند و جوانان در مسند امور قرار گیرند. ما نیز در وزارت ورزش در قبال تمامی افرادی که مشمول این قانون شوند قانون را اجرایی خواهیم کرد و برای ما هیچ فرقی نمی‌کند که افراد چه پستی دارند.تمامی کسانی که بازنشسته هستند و از امتیاز ایثارگری استفاده می‌کنند طبیعی است باید از این قانون تبعیت کنند و کنار بروند. قوانین داخلی الزام‌آور است و باید به مرحله اجرا درآید."

معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان از بازنشستگی ۱۰ تا ۱۲ رئیس فدراسیون در صورت ابلاغ این قانون خبر داده است. او می‌گوید: "ما در میان ۵۱ روسای فدراسیون‌ها چیزی در حدود ۱۰ تا ۱۲ رییس فدراسیون داریم که با استفاده از تبصره ایثارگری و علی‌رغم بازنشستگی مشغول به فعالیت هستند و اتفاقا عموما هم جزو فدراسیون‌های خوب ما محسوب می‌شوند اما اگر قانون ابلاغ شود تمامی کسانی که مشمول این قانون هستند باید جای خود را به جوانان بدهند و کنار بروند.منتظریم این قانون ابلاغ شود و با توجه به تاکید وزیر ورزش آن را به صورت کامل اجرا می کنیم."

به گزارش جی پلاس؛ اسامی این ۱۲ نفر از روسای فدراسوین‌های ورزشی که بازنشسته هستند و حکم بازنشستگی دارند و مشمول قانون جدید جدید می‌شوند به شرح زیر است:

۱. بهرام شفیع - رییس فدراسیون هاکی

۲. غلامرضا امینی - رییس فدراسیون قایقرانی

۳. علیرضا رحیمی - رییس فدراسیون هندبال

۴. مصطفی کریمی - رییس فدراسیون ناشنوایان

۵. احمد ضیایی - رییس فدراسیون والیبال

۶. محمدعلی صبور - رییس فدراسیون سه گانه

۷. محمود رشیدی - رییس فدراسیون ورزش‌های رزمی

۸. محمدصادق فرجی - رییس فدراسیون کاراته

۹. مجید شایسته - رییس فدراسیون تنیس

۱۰. محمد درخشان - رییس فدراسیون جودو

۱۱. حجت‌الله دهخدایی - رییس فدراسیون چوگان

۱۲. مهدی تاج - رییس فدراسیون فوتبال

به گزارش جی پلاس؛ مهمترین تغییر در فدراسیون فوتبال خواهد بود؛ جایی که فیفا نظارت دقیقی بر هر گونه جا به جایی دارد و امکان دارد برکناری تاج موجب حساسیت فیفا و در نهایت تعلیق فوتبال ایران شود. با این وجود مهدی تاج چندی قبل تاکید کرد که هر زمان این قانون اجرایی شود از آن تبعیت خواهد کرد.

در صورت اجرایی شدن این قانون، بخش زیادی از مدیران باتجربه فوتبال ایران باید صندلی‌های خود را بعد از سال‌ها ترک کنند و جا را به یک مدیر جوان‌تر بدهند.

دیدگاه تان را بنویسید