کلاس های داوری چیزی برای داوران ندارد!

خسروی: داوری بین المللی ایران افت 10 ساله داشته است

رئیس کمیته داوران استان همدان گفت: قضاوت‌ها در لیگ برتر هفدهم همانند سال‌های گذشته بود و پیشرفتی شاهد نبودیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، علی خسروی رئیس کمیته داوران استان همدان درباره عملکرد داوران در لیگ هفدهم اظهار کرد: داوری فوتبال در فصل هفدهم همانند سال‌های گذشته بود و پیشرفت و پسرفتی در قضاوت‌ها شاهد نبودیم. البته داوران و کمک داوران فوتبال از لحاظ آمادگی بدنی بهتر شده بودند و اضافه وزن کمتر داشتند. داوران در هر بازی ۱۰ کیلومتر می‌دویدند و کمک داوران هم در حرکات سرعتی بهتر شده بودند.

او ادامه داد: هماهنگ نبودن داوران در دادن کارت‌های زرد و قرمز یکی از مشکلات داخلی داوری است. برخی از داوران از کارت زرد خیلی زیاد استفاده می‌کردند و بعضی دیگر کمتر کارت می‌دادند. بعضی از مربیان با یک اعتراض ساده اخراج می‌شدند، اما برخی دیگر با وجود اعتراض‌های زیاد اخراج نمی‌شدند.

در بخش برون مرزی داوری افت ۱۰ ساله داشتیم

خسروی بیان کرد: در بخش برون مرزی داوری افت ۱۰ ساله داشتیم و داوران الیت A. ما فقط فغانی، سخندان و منصوری هستند، اما کشور‌هایی همانند سنگاپور و سریلانکا که صاحب فوتبال نیستند داوران الیت آن‌ها بیشتر از ما است. داورانی همانند بیژن حیدری، بنیادی فر و اکرمی در الیت B. قرار دارند و برای قضاوت به کشور‌های مالدیو، اردن، بنگلادش و هند می‌روند. ۱۰ سال میان داوران الیت A. و B. اختلاف وجود دارد و ما نیاز به لابی و رایزنی در AFC داریم چرا که هیچ نماینده‌ای در کمیته داوران AFC نداریم. اختلافات را باید کنار بگذاریم و یک نفر که مسلط به زبان انگلیسی باشد به AFC معرفی کنیم. بعد از فغانی دچار افت در داوری خواهیم شد.

برگزاری کلاس‌های داوری کلیشه‌ای شده است

او تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های بین المللی داوری کلیشه‌ای شده است و از AFC , fifa درخواست اعزام مدرسان مشهور در سطح دنیا از جمله فریسگ و کولینا را به ایران کنیم. روانشناسی داوری به قضاوت داوران ما کمک می‌کند. علی الطریفی ۱۰ سال است که به ایران می‌آید و موضوع جدیدی به داوران ما یاد نمی‌دهد. مدرسان داوری ما تکراری شدند و چند نفر خاص آموزش می‌دهند. از داورانی که بازنشسته شدند و تسلط به زبان انگلیسی دارند برای تدریس استفاده کنیم. برخی از افراد دانش داوری خوبی دارند و باید به عنوان مدرس از آن‌ها استفاده شود.

مسئولان کمتر کار نظارت بازی‌ها را برعهده بگیرند

رئیس کمیته داوران استان همدان گفت: از هر ۸ بازی در هفته که انجام می‌شود به طور معمول ۳، ۴ دیدار را مسئولان داوری نظارت می‌کنند. معتقدم که مسئولان کمتر نظارت کنند و آخر هر هفته، بازی‌ها را از تلویزیون ببینند تا بهتر بتوانند نحوه قضاوت داوران خود را ارزیابی کنند. افراد تصمیم گیرنده کمتر به عنوان ناظر بازی‌ها حضور داشته باشند بهتر می‌توانند به نقاط ضعف و قوت داوران پی ببرند.

دیدگاه تان را بنویسید