در گفت و گو با جی پلاس؛

جلال طالبی: مقابل تونس کم تجربه بودیم اما مشکل فنی داشتیم/ روی نیمکت بازیکنان خوبی وجود دارد

سرمربی تیم ملی ایران در جام جهانی 1998 فرانسه می گوید درست است که بازیکنان ایران کم تجربه هستند اما برابر تونس مشکلات فنی هم وجود داشت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی فوتبال ایران شب گذشته دومین دیدار تدارکاتی خود بعد از قرعه کشی جام جهانی را پشت سر گذاشت و در نهایت با تک گل میلاد محمدی که به اشتباه دروازه خودی را باز کرد، مقابل تونس تن به شکست داد.

شاگردان کی روش بعد از بازی تمرینی با سیرائون، راهی تونس شدند تا یک دیدار خوب را با تیم ملی تونس، از تیم های حاضر در جام جهانی داشته باشند و برای بازی با مراکش در جام جهانی آماده شوند.

بازی با تونس به جهت شباهت فوتبال این کشور به مراکش انتخاب شده بود و کی روش بعد از بازی هم اعلام کرد این دیدار همان چیزی بود که دنبالش بودند.

در شبی که باران بندر رادس بند نمی آمد و زمین با آب ناشی از بارش باران پر شده بود، کی روش ترکیب متفاوتی را به زمین فرستاد تا بازیکنانش را محک بزند. او در قلب خط دفاعی زوج خانزاده و چشمی را به کار گرفت که نسبتا موفق ظاهر شدند. در خط میانی و در جایی که سعید عزت اللهی در بازی نخست ایران در جام جهانی مقابل مراکش غایب است، علی کریمی با احسان حاج صفی به میدان رفتند اما نمایش خاصی در زمین نداشتند.

در خط حمله، رضا قوچان نژاد و کریم انصاری فرد به جای سردار آزمون و مهدی طارمی که مصدوم هستند، به میدان رفتند ولی موفق به گلزنی نشدند. در نیمه دوم کی روش چند تغییر دیگر داشت اما نتوانست نتیجه بازی را برگرداند تا گل به خودی میلاد محمدی به تنها گل بازی تبدیل شود.

تونس بهتر از ایران بود

جلال طالبی، سرمربی تیم ملی ایران در جام جهانی 1998 فرانسه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ با اشاره به برتری فنی تونس در طول بازی می گوید: در شروع بازی ایران سردرگم بود اما بعد از چند دقیقه خودش را پیدا کرد و حتی چند موقعیت را به دست آورد اما در ادامه تونس با استفاده از توانایی های فردی بازیکنانش توانست توپ را به سمت دروازه ایران هدایت کند.

او درباره اظهارات کی روش مبنی بر کم تجربگی بازیکنان ایران تاکید کرد: برخی از بازیکنان ما جوان هستند. عده ای هم در بازی های بزرگ به میدان نرفتند. این موضوع صحت دارد که تیم ما کم تجربه است اما در طول بازی هم تیم ما از نظر اجرای تدابیر هجومی با مشکلاتی مواجه بود و بازیکنان نمی توانستند به خوبی همدیگر را پیدا کنند.

سرمربی سابق تیم ملی گفت: در بازی ایران و روسیه تیم ملی در بخش هجومی هم خوب کار کرد اما برابر تونس بارش باران کار را تا حدودی سخت کرد و تیم ملی نتوانست خوب کار کند.

تیم ملی برابر الجزایر با بازیکنان جدید بهتر بازی می کند

طالبی با اشاره به ترکیب متفاوت ایران نسبت به بازی های گذشته می گوید: بازیکنان حاضر در ترکیب تیم ملی کمتر کنار هم به میدان رفته بودند. کی روش هم در این بازی سعی داشت از این بازیکنان استفاده کند تا توانایی های خود را نشان دهند. در بازی بعد با الجزایر بازیکنان جدیدی به میدان می روند و چه بسا تیم ملی بازی بهتری هم نشان دهد.

او با بیان اینکه دو بازی با تونس و الجزایر می تواند به خوبی تیم ملی را مهیای بازی با مراکش کند گفت: تونس از تمام داشته های خود در این بازی استفاده کرد. الجزایر هم تیم بسیار خوبی است که به جام جهانی نرفته است اما از برخی تیم های جام جهانی بهتر است. این دو بازی به ما کمک می کند.

برخی بازیکنان تیم ملی افت فنی داشتند

سرمربی سابق تیم ملی ایران با تاکید بر اینکه برخی از بازیکنان ایران نسبت به ماه های گذشته افت داشتند گفت: هر چه به جام جهانی نزدیک تر شویم، بازیکنان تلاش بیشتری خواهند داشت تا فرم ایده آل خود را به دست بیاروند. با این حال معتقدم روی نیمکت تیم ملی مقابل تونس بازیکنان خوبی مانند جهانبخش، غفوری، قدوس، طارمی و ... حضور دارند که می توانند با کسب آمادگی به تیم ملی کمک کنند.

دیدگاه تان را بنویسید