گزارش جی پلاس؛

رونمایی از کانسپت فولکس واگن جدید+ تصاویر

فولکس‌واگن از کانسپت خودروی خودران برقی خود رونمایی کرده است که پدال یا فرمان ندارد و درهای آن هم با استفاده از فناوری تشخیص چهره باز می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس؛ پیشرفت فناوری‌ به راحت‌تر شدن زندگی مردم کمک می‌کند. چند سالی است کمپانی‌های بزرگ خودروسازی دنیا به تولید خودروهای خودران روی آورده‌اند. فولکس‌ واگن از جمله کمپانی‌هایی است که به تازگی از کانسپت جدیدترین خودروی خودران رونمایی کرده که ویژگی‌های منحصر به فردی دارد و نیازی به وجود فرمان، صندلی راننده، داشبورد یا پدال ندارد و خودرو به خودی خود حرکت می‌کند.

این فولکس واگن 2018 خودران با کنترل صوتی و حرکات دست عمل می‌کند به طوری که سرنشین به راحتی می‌تواند مسیر مورد نظر را به سیستم تعبیه شده اعلام کرده و با علامت دست به خودرو اعلام حرکت می‌دهد. از دیگر قابلیت‌های این خودرو می‌توان به باز و بسته شدن خودکار در آن اشاره کرد. درهای خودرو مجهز به سیستم شناسایی چهره است و بعد از اسکن چهره فرد، در را برای صاحب خودرو باز می‌کند.

انتظار می‌رود که ساخت خودروی واقعی براساس این کانسپت سال‌ها زمان ببرد. فولکس‌ واگن در نظر دارد این خودرو را به عنوان خودروی خانواده تولید کند که آن را سالن هوشمند متحرک نامیده‌ است.

فولکس واگن

خودرو، بعد از شناسایی صاحبان خود، در را به روی آنها باز می‌کند و سپس تنظیماتی از قبیل موسیقی، درجه حرارت و نوردهی داخل خودرو را نیز برای سرنشینان تنظیم می‌کند. این خودرو با توجه به این که سیستمی تمام برقی دارد، جایگزین مناسبی برای خودروهای دیزلی یا بنزینی محسوب می‌شود. خروجی آن حدود 300 اسب بخار در حدود 665 کیلومتر است.

این مدل خودروی خودران جزء سطح 5 خودروهای خودران قرار می‌گیرد به این معنا که هنگام حرکت به دخالت انسان نیازی ندارد و به خودی خود قادر به هدایت خودرو است. این خودرو همچنین با استفاده از ترکیبی از چند دوربین، اسکنرهای لیزری متصل، حسگرهای مافوق صوت و حسگرهای راداری، محیط‌های اطراف خودرو را شناسایی می‌کند.

شیشه‌های آن به طور شیمیایی- الکتریکی تیره‌ می‌شوند و سرنشینان می‌توانند در مسافت‌های طولانی استراحت کنند. در آن از فناوری کنسل‌کننده سر و صداهای اضافی مانند فناوری به کار رفته در هدفون‌ها نیز در آن استفاده شده تا صداهای محیطی از قبیل صدای ترافیک در آن به حداقل برسد.

کامپیوتر قدرتمند تعبیه شده در این خودرو راحتی سرنشین‌ها را کنترل کرده و تنظیمات داخلی را براین اساس انجام می‌دهد. در آن از حسگرهای کنترل تناسب اندام برای بررسی درجه حرارت بدن سرنشینان استفاده می‌شود در نتیجه می‌تواند تهویه هوا را تنظیم کند.

فولکس واگن

دیدگاه تان را بنویسید