در گفت و گو با جی پلاس؛

سرمربی تیم شگفتی ساز لیگ برتر والیبال: می خواستیم در پلی آف باشیم اما حالا فینالیست هستیم/ یک برنامه تلویزیونی سرنوشت تیم را عوض کرد

سرمربی بزرگترین شگفتی ساز امسال لیگ والیبال، شرکت در یک برنامه تلویزیونی را علت تحول تیم می داند و از حضور غیر منتظره تیمش در فینال می گوید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ بی تردید بزرگترین شگفتی امسال لیگ والیبال را یزدی ها در لیگ والیبال رقم زده اند. تیمی که از اردکان به لیگ برتر آمده و در حضور چندین مدعی جدی، در شرایطی که کمتر کسی فکرش را می کرد، حریف بانک سرمایه در فینال شد. فینالی که از روز چهارشنبه آغاز می شود و اگر به بازی سوم کشیده شود تا 27 اسفند ادامه خواهد داشت.

خاتم اردکان لیگ برتر را در شرایط خوبی آغاز نکرد. 7 باخت و 4 پیروزی در نیم فصل اول شرایط نه چندان خوبی را برای عباسعلی میرحسینی ایجاد کرد. شرایطی که گفت و گویمان با او هم از همان روزها آغاز شد.

  • خاتم اردکان در شرایطی فینالیست شد که در نیم فصل اول شرایط خوبی نداشت. پس از نتایج ضعیف آن دوره چه اتفاقی در تیم افتاد؟

حقیقت همین است که ما نتایج خوبی در نیم فصل نگرفتیم. به عبارتی بهتر است بگویم بدتر از آن نمی شد نتیجه بگیریم. شاید در برخی باخت هایمان هم بازی خوبی انجام دادیم اما مهم نتیجه بود که باب میل نبود. به دلیل همان نتایج هم بود که انتقادها کمی زیاد شد و در پایان نیم فصل هم صدا و سیمای یزد ما را دعوت کرد و خیلی واضح در برنامه تلوزیون مورد بازخواست قرار داد. خیلی هم کارشان دور از منطق نبود. هر وقت نتیجه نگیری واضح است که مورد باخواست قرار خواهی گرفت.

  • یعنی پس از آن برنامه بود که روند تیمتان تغییر پیدا کرد؟

آن برنامه و البته نظر سنجی که از مردم انجام شد.

  • مردم هم ناراضی بودند؟

نکته همین جا بود و چیزی که خیلی روی ما اثر گذاشت نظر مردم بود. در آن شرایط که ما خودمان هم از عملکردمان ناراضی بودیم، مردم اعلام کردند که 63 درصد از عملکرد تیم رضایت دارند. و این اتفاق تلنگری به ما بود تا به خودمان بیاییم.

  • در راه این تحول چه کارهایی صورت گرفت؟

بلافاصله پس از این برنامه و در فاصله آغاز نیم فصل دوم، چنین جلسه با حضور مدیران، کادر فنی و بازیکنان برگزار شد. جلساتی که در آن ها هم قسم شدیم برای تماشاگران هم که شده شرایط بهتری ایجاد شدیم. به بازیکنان هم گفتم باید به خاطر مردم و هواداران و همچنین باشگاهی که بدون هیچ مشکلی و سروقت پرداختی داشته باید عملکرد بهتری داشته باشیم. حیف است چنین تیمی از سرمایه گذاری در والیبال منصرف شود.

  • بحث های فنی چطور؟

شرایط روحی تیم و انگیزشی که بهتر شود روی عملکرد فنی هم تاثیر می گذارد. با این حال ما وادی و حسین آبادی را هم جذب کردیم که پس از هماهنگ شدن با تیم خیلی کمک کردند و شرایط خوبی را ایجاد کردند. در نهایت مجموع همه این ها باعث شد 7 باخت و 4 برد ما در نیم فصل اول به 7 برد و 4 باخت در نیم فصل دوم تبدیل شود و به پلی آف صعود کنیم.

  • در پلی آف اما تیم تان از دور برگشت هم بهتر بازی کرد و در شرایطی که هیچ کسی فکرش را نمی کرد به فینال رسید. چطور این اتفاق افتاد؟

ما روند صعودی داشتیم که در پلی آف هم ادامه پیدا کرد. در کنار این ماجرا به نظر من پلی آف را تیمی می برد که شرایط روحی و روانی بسیار بهتری داشته باشد. ما شرایط خوبی از لحاظ فنی داشتیم و سعی کردیم برای فینال بیش از هر چیز روی مسائل روحی کار کنیم که خدا را شکر نتیجه اش را گرفتیم و حالا در فینال حضور داریم.

  • خودتان تصور می کردید چنین نتیجه ای بگیرید؟

راستش را بخواهم بگویم، نه! دیدگاه و هدف اولیه ما صعود به پلی آف بود. تیم برای این هدف بسته شد و در نهایت هم توانستیم به عنوان تیم هفتم به این مرحله صعود کنیم. با این حال بازی اول با سایپا همه چیز را عوض کرد. پیروزی خارج ما برابر تیم دوم جدول که شرایط بسیار خوبی هم داشت، این باور را در تیم ما ایجاد کرد که می توانیم بالاتر هم برویم. شاید خود من هم انتظار پیروزی در بازی اول برابر سایپا را نداشتم. به هر ترتیب آن پیروزی به دست آمد و در بازی برگشت خیلی راحت تر بازی کردیم و یا پیروزی به نیمه نهایی رسیدم.

  • تبریز را هم در نیمه نهایی بردید و به فینال رسیدید!

بله خب وقتی تیم به خودباوری برسد و پتانسیل فنی اش را هم داشته باشد به موفقیت می رسد. ما پس از صعود به پلی آف هدفمان صعود به نیمه نهایی بود که می دانستیم خیلی هم دشوار است اما حالا در فینالیم.

خاتم اردکان

  • پیش بینی تان از فینال چیست؟ خاتم به همین نتیجه راضی نشده؟

درست است که صرف صعود به فینال برای ما موفقیت بزرگی است اما حالا که به این مرحله رسیده ایم و هنوز شانس رقابت داریم، مثل همیشه برای برد به میدان می رویم. سرمایه تیم خوب و بزرگی است. بازیکنان و کادرفنی با تجربه ای دارد و از لحاظ مالی هم تقریبا بدون مشکل ترین تیم لیگ به حساب می آید. با این حال ما مثل بازی های گذشته، آنالیز خوبی از خودمان و حریف داریم و به طور خاص برای این مسابقه برنامه ریزی کرده ایم.

  • شانس پیروزی هم برای تیمتان قائل هستید؟

قبل از همه چیز دوست دارم در این مسابقه تیمم خوب و زیبا بازی کند. با این حال معتقدم اگر مثل بازی نیمه نهایی برنامه ها را همان طور خوب و کم نقص اجرا کنند، قطعا می شود نتیجه خوبی هم گرفت و حداقل رقابت نزدیکی با حریف داشت.

  • بازیکنانتان انگیزه پیروزی دارند؟

قطعا دارند. ما می رویم که این مسابقه را هم ببریم. سرمربی تیم ملی هم که این مسابقات را از نزدیک می بیند و همین اتفاق هم انگیزه خوبی به بازیکنانم می دهد تا خودشان را به سرمربی تیم ملی نشان بدهند و بتوانند به تیم ملی برسند.

 

دیدگاه تان را بنویسید