جی پلاس/ در یک نظرسنجی اینترنتی مطرح شد؛

سرود تیم ملی را چه کسی می‌خواند؟ / چند فوتبالیست پیشنهاد شدند!

با صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی، گزینه‌های مختلفی برای خواندن سورد تیم ملی پیشنهاد شدند که برخی از هواداران به سراغ فوتبالیست‌های حاضر در دنیای موسیقی رفتند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ با صعود تیم ملی ایران به جام جهانی 2018 روسیه، بحث صعود تیم ملی هم مطرح شد که هواداران اسامی مختلفی از خواننده های بزرگ و محبوب ایرانی را برای تهیه سرود تیم ملی پیشنهاد کردند اما فدراسیون فوتبال برخلاف ادوار گذشته هیچ عجله‌ای برای معرفی گزینه نهایی ندارد.

خبرهای مختلفی هم درباره پیشنهاد فدراسیون فوتبال به خواننده های مختلفی از جمله محسن یگانه، گروه سون، سیروان خسروی، امیر تاجیک و ... برای خواندن سرود تیم ملی و انتخاب یکی از گزینه ها وجود داشت که از سوی این خواننده ها و البته فدراسیون فوتبال تکذیب شد.

حتی گفته شد با همکاری فدراسیون و وزارت ارشاد، ارکست سمفونیک تهران و ارکست ملی، سرود تیم ملی را به خوانندگی همایون شجریان اجرا می کند که این خواننده در پیامی اعلام کرد تاکنون چنین چیزی مطرح نشده و از اصل این ماجرا خبر ندارد.

در سال‌های 2006 و 2014 سرود تیم ملی را امیر تاجیک و احسان خواجه امیری اجرا کردند که با استقبال زیادی همراه نشد چرا که مناسب اجرا در استادیوم نبود. معمولا تیم های ورزشی دنیا در هنگام بازی های تیم محبوب‌شان سرود منتسب به آن تیم را می‌خوانند که در برخی از شهرهای بزرگ و کوچک ایران هم شنیده می شود که می توان به هواداران نساجی قائم‌شهر، سپیدرود رشت و ... اشاره کرد اما در این سال ها سرودی که مناسب استادیوم های ایرانی باشد، ساخته نشده است.

در چنین شرایطی عده‌ای اجرای موسیقی تیم ملی را توسط فوتبالیست‌های ایران که دستی هم در خوانندگی دارند، مطرح کردند که در ادامه به سوژه رسانه‌های مجازی تبدیل شد.

طی سال های گذشته بازیکنان مختلفی مانند رضا عنایتی، پژمان جمشیدی، آرش برهانی، شیث رضایی، بختیار رحمانی، نیما نکیسا، مهرداد میناوند، علی انصاریان، مهدی طارمی و ... اقدام به خوانندگی کردند که زیاد مورد توجه قرار نگرفت.

این موضوع تا حدی ادامه دار شد که حتی یک نظرسنجی هم برای اجرای سرود تیم ملی توسط فوتبالیست‌های فعلی و سابق مطرح شد و نتایج جالب توجهی به دست آمده است.

1-پژمان چمشیدی

در صدر این فهرست، موفق‌ترین هنرپیشه فوتبالی یعنی پژمان جمشیدی قرار دارد که بعد از کنار گذاشتن فوتبال، توانست نامی را در  تلویزیون و اکنون تئاتر و سینما برای خود دست و پا کند و قبلا چندین قطعه موسیقی را هم ساخته است. او با اختلاف زیاد نسبت سایر فوتبالیست‌ها مورد استقبال قرار گرفته است.

2-آرش برهانی

دومین گزینه برای خواندن سرود تیم ملی، مهاجم سابق تیم‌ ملی و استقلال است که نصف آرای پژمان جمشیدی را به دست آورده و با اختلاف زیاد در رده دوم است.

3-شیث رضایی

مدافع سابق پرسپولیس بعد از خداحافظی از فوتبال، دوران کم حاشیه ای را سپری می کند و به خوانندگی علاقه‌مند شده و اخیرا هم چند قطعه موسیقی را اجرا کرده است.

بعد از این سه نفر، بختیار رحمانی، غلامرضا عنایتی، نیما نکیسا، مهرداد میناوند و علی انصاریان در رده های بعدی قرار دارند.

به گزارش جی پلاس؛ اکثر گزینه های ورزشی ِپیشنهادی بعد از یک تجربه ناموفق، قطعه دیگری را ارائه نکردند فقط شیث رضایی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

دیدگاه تان را بنویسید