گزارش جی پلاس؛

عجیب ترین و بهترین آفرودهای سال 2017 + تصاویر

بعضی از خودروهای آفرود با تغییرات اساسی مواجه شدند و سال 2017 از این حیث سال بسیار مهمی بود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس علم و فناوری جی پلاس؛ سال 2017، سال بسیار مهمی برای خودروهای آفرود بوده است. بعضی از این خودروهای چهار چرخ محرک مجددا طراحی شدند و به سمت برقی شدن حرکت کردند. در اینجا، برخی از بهترین ها و قوی ترین آفرودها را بررسی شده است.

مینی جان کوپر باگی

2017-off-road-vehicles-55

کسانی که مسابقات رالی را دنبال نمی کنند، دیدن کلمات مینی و رالی در کنار یکدیگر کمی عجیب به نظر می رسد. به تازگی شرکت بریتانیایی مینی (MINI) به همراه تیم مسابقه‌ی آلمانی ایکس-رید (X-raid)، از جدیدترین محصول خود یعنی همین مینی جان کوپر باگی برای شرکت در مسابقات رالی داکار (Dakar) رونمایی کردند.

مینی باگی رالی از پیشرانه‌ دیزلی ۶ سیلندر خطی توربوشارژ با حجم سه لیتر، ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن‌متر گشتاور استفاده می‌کند. جعبه‌دنده، سیستم انتقال قدرت و فناوری توربوشارژ که بر پایه توئین توربوی بی‌ام‌ و ساخته شده، کاملا در مینی باگی بازطراحی شده‌اند.

نیسان لیف AT-EV

2017-off-road-vehicles-60

تیم ماجراجویان خودروهای الکتریکی که با نام Plug-In Adventures شناخته می‌شوند، یک نسخه تقویت‌شده خاص از نیسان لیف خلق کرده‌اند که در صدر فهرست خودروهای آفرود قرار گرفته است.

این خودرو که لیف AT-EV لقب گرفته است بر پایه نیسان لیف Acenta با باطری استاندارد با ظرفیت ۳۰ کیلووات ساعت ساخته شده است که با یک بار شارژ تا ۲۵۰ کیلومتر مسافت را طی می‌کند. اصلاحات مهمی در این خودرو صورت گرفته است تا توانایی عبور از قسمت‌های دورافتاده را داشته باشد.

رینگ‌های لیف AT-EV از نوع Speedline SL2 Marmora و تایرهای باریک آن از نوع Maxsport RB3 هستند تا عملکرد بهتری در جاده‌های ناهموار داشته باشد.

صفحات محافظ زیر بازوهای جناغی سیستم تعلیق، بافت محافظ شلنگ‌های ترمز، گل‌ پخش ‌کن‌ ها و سینی محافظ آلومینیومی زیر خودرو با ضخامت ۶ میلی‌متر، از قسمت‌های زیر خودرو در برابر مسیرهای صعب‌العبور بیشتر محافظت می‌کنند.

یک باربند سقفی اصلاح‌ شده فضای بار خارجی بیشتری ایجاد می‌کند و در این باربند لایت‌باری LED از نوع Triple-R 16 نصب شده است که تا هنگام عبور از دورافتاده‌ترین مکان ها، نوری با ولتاژ کم برای روشن‌کردن جلوی خودرو تولید کنند و مکمل روشنایی چراغ‌ های خودرو باشند.

نیسان لیف در مسابقه رالی مغولستان شرکت کرده است و از انگلستان به سمت شرق حرکت کرده و توانست این رالی را به پایان برساند، پیش از این هیچ خودرو الکتریکی نتوانسته بود مسیر رالی را به پایان برساند.

پولاریس RZR Dynamix

2017-off-road-vehicles-7

رقابت تنگاتنگ بین شرکت هایی مانند پولاریس یاهاما و کان-ام در سال های اخیر با پیشرفت سریع تکنولوژی افزایش یافته است. در سال جاری میلادی، پولاریس توجه خود را به سیستم تعلیق معطوف کرد و آن را بهبود داد.

مدل 2018 پولاریس داینامیکس، سیستم تعلیق داینامیکس جدید را در خود پذیراست و راننده می تواند به راحتی سوئیچ حالت های " کامفورت" ،"اسپورت" و "ثابت" را بچرخاند. این خودرو از پیشرانه سیلندر دو قلوی چهار زمانه ProStar، 168 اسب بخار قدرت استفاده می کند.  

بولینگر برقی B1

2017-off-road-vehicles-34

در میان برندهای برتر مدل های آفرود، یک استارت آپ تولید کننده خودروهای الکتریکی به نام بولینگر، توانست مدل  آفرود الکتریکی را رونمایی کند. 

 این خودرو که B1 نام دارد و در کلاسیک کار کلاب در منهتن نیویورک رونمایی شده، عنوان نخستین تراک تمام الکتریکی دو دیفرانسیل آفرود دنیا را یدک می کشد و با ظاهر جعبه ای مانند خود، همه را به یاد خاطرات جیپ ویلیز انداخته است. 

 خودروی بی وان با یک پک باتری 60 کیلووات ساعت یا 100 کیلووات ساعت به انتخاب مشتری عرضه می شود که رنج حرکتی آنها با یک بار شارژ به ترتیب 195 و 320 کیلومتر است. پیشرانه بی وان 360 اسب بخار نیرو و 472 پوند فوت گشتاور دارد و قادر است ظرف 4.5 ثانیه سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر افزایش دهد، حداکثر سرعت این خودرو نیز 204 کیلومتر بر ساعت است.

وزن بی وان معادل 1769 کیلوگرم بوده و توانایی یدک کشیدن تا 2766 کیلوگرم را نیز دارد. زمان شارژ کامل پک باتری 60 کیلووات ساعتی معادل 7 ساعت با یک پریزبرق خانگی45 دقیقه و با یک شارژر سریع و در پک باتری 100 کیلووات ساعتی این موارد به ترتیب معادل 12 ساعت یا 75 دقیقه می باشد. 

بولینگر قصد دارد نخستین مدل های سفارش داده شده را از فوریه 2019 آغاز کند، ولی در عین حال نیز این کمپانی در حال مذاکره با کمپانی های بزرگ دیگر می باشد که این نخستین آفرود الکتریکی دنیا را به تولید انبوه برساند.

جیپ رنگلر JL

2017-off-road-vehicles-28

رنگلر علاوه بر ظاهر جدید به روز شده، به تجهیزات مازادی در بدنه و کابین مجهز شده و به لطف بهره گیری از آلومینیوم، کاهش وزنی در حدود 90 کیلوگرم داشته است.

رنگلر JL دارای قیمت پایه 26995 دلار برای مدل دو در اسپرت و 36995 دلار برای مدل دو در Rubicon است. هر دوی این مدل ها به صورت استاندارد به موتور به روز شده 3.6 لیتری پنتااستار V6 مجهز می شوند.

مدل پایه اسپرت این خودرو با تجهیزات استانداردی همچون گیربکس دستی شش سرعته، محورهای جلو و عقب Dana 30 و 35 و تایرهای 17 اینچی تمام فصول برجیستون ارایه می شود. اگر مشتریان خواهان تجهیزاتی همچون تایرهای آفرود 17 اینچی BF Goodrich، چراغ های جلوی خودکار و پورت های USB بیش تر در کابین باشند باید نسخه ممتاز Rubicon را انتخاب کنند.

از آپشن های این خودرو می توان به سقف مدولار سه بخشی، کف پایی های موپار برای هر نسخه و موتور 2.0 لیتری توربوشارژ جدید اشاره کرد.

جیپ رنگلر جدید از ژانویه 2018 با تجهیز به موتور V6 به فروش می رسد در حالی که موتور توربوشارژ چهار سیلندر در اوایل نیمه اول سال به این طیف افزوده می شود. در اوایل سال 2019 نیز نسخه ای دیزلی به این خودرو افزوده می شود و مدل هیبریدی شارژی آن نیز برای سال 2020 در نظر گرفته شده است.

مرسدس بنز G650 میباخ لندولت

2017-off-road-vehicles-15

مرسدس بنز G650 میباخ لندولت خودرویی از نوع موتور جلو، و چهار چرخ محرک است که می تواند ۴ سرنشین را حمل کند و از نوع خودرو های ۴ درب است.

نوع موتور استفاده شده در مرسدس بنز G650 میباخ لندولت دو توربوشارژر و ۳۶ سوپاپ با ۱۲ سیلندر است که از زمان بندی SOHC  استفاده می کند. حجم موتور ۵۹۸۰ سی سی است و به این ترتیب می توان خروجی  قدرت ۶۲۱ اسب بخار در۵۳۰۰۰ دور در دقیقه  و  گشتاور: ۲۳۰۰۰ دور در دقیقه را تولید کند و از طریق گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک با حالت تغییر دستی به چهار چرخ منتقل کند.

شتاب تا ثانیه  ۱۰۰ این خودرو ۵٫۸ ثانیه است و می تواند تا ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت سرعت خودرو را افزایش دهد. خودرو به امکاناتی نظیر ماساژو صندلی، چای ساز در جالیوانی ها، گرم کن و سرد کن صندلی، نمایشگرهای بزرگ برای هر سر نشین است و به طور کل خودرویی کاملا مجهز و لوکس است.

کواد آفرود EV4

2017-off-road-vehicles-47

این وسیله هر چند جزء قوی ترین وسایل نقلیه رالی به حساب نمی آید اما به نظر می رسد در بخش رالی، یک تحول محسوب می شود. این کواد ساخته شده توسط یک مهندس پرواز لهستانی است. کواد آفرود EV4 تماما آلمینیومی بوده و از محصولات بازیافتی ساخته شده است. سرعت این کواد به 35 کیلومتر بر ساعت می رسد.

دیدگاه تان را بنویسید