استخاره ای که باعث پیدا شدن پیکر شهدا شد

قران با پاسخی اینچنین: وَ لَقَدْ أَوْحَیْنا إِلی مُوسی أَنْ أَسْرِ بِعِبادی فَاضْرِبْ لَهُمْ طَریقاً... حجت را بر بچه ها تمام کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس ـ منصوره جاسبی: سال 1374 بود که برای تفحص شهدای آن منطقه راهی شده بودند. بر روی قسمتی از جاده که به نام جاده قمر شهرت داشت، پیکرهای مطهر شهدا به چشم می آمد اما برای بیرون آوردن و سپس انتقالشان نیاز به بیل مکانیکی و لودر بود و چون در روزهای پایانی جنگ و عقب نشینی بچه ها از جزیره مجنون، جاده سید الشهدا(س) که مسافتی 13 کیلومتری را در برمی گرفت، تخریب شده بود، دیگر هیچ راه ارتباطی به داخل هور باقی نمانده بود و از طرفی دیگر این جاده یک بازوی فرعی به نام جاده قمر داشت؛ همان جاده ای که پیکرهای مطهر بسیاری بر روی آن جامانده بود.

چاره ای جز ترمیم جاده وجود نداشت و به هر ترتیب که بود باید این کار انجام می شد اما بچه ها تردید داشتند، یکی از آنها برای از بین بردن این تردید، پیشنهاد داد تا تفالی به قران بزنند و پاسخ را دریافت کنند.

خودش بسم الله گفت و قران را باز کرد، که آیا با وضعیتی که برای جاده وجود دارد صلاح هست که به ترمیم بپردازند یا خیر؟ 

پاسخ سوره طه آیه 77 آمده بود: «وَ لَقَدْ أَوْحَیْنا إِلی مُوسی أَنْ أَسْرِ بِعِبادی فَاضْرِبْ لَهُمْ طَریقاً فِی الْبَحْرِ یَبَساً لا تَخافُ دَرَکاً وَ لا تَخْشی»؛ و ما به موسی وحی فرستادیم که بندگانم را با خود ببر و برای آنها راهی خشک در دریا بگشا که نه بیم خواهی داشت و نه خواهی ترسید.

قران، حجت را بر بچه ها تمام کرده بود. دست به کار شدند و یک ماهی طول کشید تا جاده را ترمیم کنند و سپس وسایل و تجهیزات تفحص را به آنجا منتقل.

خدا مزدشان را بسیار زیبا داد و خستگی یک ماهه شان در ابتدای کار با پیدا شدن 90 پیکر شهید از تن به در رفت.

برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی حوزه

  • ناشناس ارسالی در

    لاحول ولا قوه الا بالله

دیدگاه تان را بنویسید