گفت و گوی جی پلاس با گارد راس تیم ملی بسکتبال

مشایخی: حضور هواداران در آزادی، به بردن قطر کمک کرد/ از عراق انتقام می گیریم

گارد راس تیم ملی بکستلال معتقد است شکست برابر عراق در انتخابی جام جهانی به خاطری غافلگیری تیم ایران بود اما در بازی برگشت این تیم را شکست می دهند. او می گوید حضور هواداران در سالن ورزشگاه آزادی بعد از سال ها جو خوبی را ایجاد کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی بسکتبال ایران در دومین دیدار از مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی دوشنبه شب در سالن ورزشگاه آزادی پذیرای قطر بود و مقابل چشمان هواداران ایرانی توانستند قطر را با حساب 65 بر 39 شکست دهند و امیدهای ایران را برای صعود به مرحله بعد زنده نگه دارند.

بلند قامتان ایران البته چند روز قبل در نخستین بازی خود در اردن به مصاف عراق رفتند. بسکتبالیست های ایران در حالی وارد این مسابقه شدند که پیش از بازی با مسمومیت دست و پنجه نرم می کردند و در نهایت برابر عراقی که از بازیکنان خارجی هم استفاده می کرد، شکست خوردند.

این شکست شوک بزرگی به جامعه بسکتبال وارد کرد و منجر به این شد که بازیکنان ایران با برتری برابر عراق یک بار دیگر قدرت خود را نشان دهند.

در این دو بازی، غیبت حامد حدادی به عنوان ارزشمندترین بازیکن سال آسیا، تا حدود بسیار زیادی به چشم آمد اما ملی پوشان برابر قطر رفته رفته به بازی بدون حدادی عادت کردند.

سجاد مشایخی بازیکن پست یک تیم ملی بسکتبال که در هر دو بازی از ابتدا بازی کرد، در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس؛ درباره شرایط تیم ملی در هر دو مسابقه به سوالات مختلف پاسخ داد.

هواداران فضای خوبی را در ورزشگاه ایجاد کردند

او ابتدا درباره بازی تیم ملی برابر قطر در سالن ورزشگاه آزادی و حضور هواداران در روزی که این تیم عربی را شکست دادند می گوید: بعد از سال ها در ورزشگاه آزادی به میدان رفتیم و مردم با حضور خود، حمایت خوبی از تیم ملی انجام دادند. به دلیل برگزاری دور مقدماتی در یک کشور، از حضور هواداران استفاده نمی کردیم اما الان شرایط طوری شده که آنها با حضورشان فضای خوبی را در ورزشگاه ایجاد می کنند. خوشبختانه برابر قطر بازی خوب و منطقی به نمایش گذاشتیم و به پیروزی رسیدیم و به نوعی نتیجه بازی برابر عراق را فراموش کردیم.

مقابل عراق غافلگیر شدیم!

گارد راس تیم ملی بسکتبال با بیان اینکه شروع خوبی برابر عراق  نداشتند هم تصریح کرد: مقابل این تیم غافلگیر شدیم و هر چه از زمان بازی گذشت، استرس بر بازیکنان ایران غالب شد. فکر می کنم اگر یک بار دیگر مقابل این تیم بازی کنیم، شکست نمی خوریم. ایران در بسکتبال آسیا حرف های زیادی برای گفتن دارد و جزء تیم های موفق قاره است. هیچ کسی فکر نمی کرد برابر عراق شکست بخوریم. قطعا در بازی برگشت این شکست را جبران می کنیم.

او درباره غیبت حامد حدادی در دو بازی اخیر تیم ملی بسکتبال و شائبه قهر کردن او از تیم ملی به جی پلاس گفت: حامد حدادی عرق خود به تیم ملی و پرچم ایران را بارها نشان داده است. وقتی حامد با وجود مصدومیت در بازی های قهرمانی آسیا به میدان رفت، نشان داد موفقیت تیم ملی را از هر چیزی ارزشمند تر می داند. درست نیست پشت سر کاپیتان تیم ملی اینطور شایعه باشد. حامد باز هم در کنار ما خواهد بود.

مشایخی درباره شانس ایران برای صعود به دور بعد انتخابی جام جهانی بسکتبال نیز اظهار کرد: فدراسیون جهانی بسکتبال با افزایش تیم های حاضر در جام جهانی شانس حضور تیم های زیادی را از آسیا در این رقابت ها داده و به جزء چین که میزبان مسابقات جام جهانی است، هفت تیم از آسیا به این مسابقات صعود می کنند. در حال حاضر یک بازی از دور رفت مرحله مقدماتی جام جهانی باقی مانده و بعد از آن در سه بازی دور برگشت هم به میدان می رویم.

امیدوارم جایگزین مشحون، به رشد بسکتبال کمک کند

بازیکن پست یک تیم ملی بسکتبال درباره جدایی محمود مشحون از فدراسیون بسکتبال هم به جی پلاس گفت: مشحون سال های سال برای بسکتبال زحمت کشید و به دلایل قانونی از سمت خود استعفا داد. امیدوارم هر کسی امور فدراسیون را به دست می گیرد، راه پیشرفت را در بسکتبال در پیش بگیرد.

دیدگاه تان را بنویسید