گزارش جی پلاس؛

کاشت موفقیت آمیز برنج در آب شور + قیمت

دانشمندان چینی موفق به توسعه و رشد نوعی برنج شدند که در آب شور دریاها رشد می کند و می تواند غذای 200 میلیون نفر را فراهم کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس علم و فناوری جی پلاس؛ ایندیپندنت نوشت: دانشمندان در چین چندین نوع  برنج را  که در آب دریا رشد می کند، توسعه داده اند. عنوان شده که رشد برنج ها در آب شور می تواند به طور بالقوه غذای 200 میلیون نفر را تولید کند.

محققان سال هاست تلاش می کنند گونه هایی از برنج را در آب شور پرورش دهند و در حال حاضر توانستند چندین نوع را که از لحاظ تجاری مفید است پرورش و توسعه دهند.

200 نوع مختلف از برنج در مزارع نزدیک دریای زرد در چین کاشته شد به این منظور که محققان بتوانند بهترین نوع برنج رشدکننده در آب شور را بیابند.

آب دریا به مزارع پمپاژ و پس از رقیق سازی، به درون کرت های برنج هدایت می شد. دانشمندان انتظار داشتند 4.5 تن برنج در هر هکتار تولید کنند، اما محصولات از حد انتظارات فراتر رفته و به 9.3 تن در هکتار رسید.

لیو شیپینگ - استاد کشاورزی در دانشگاه یانگژو که در این پروژه شرکت کرد، گفت: "نتایج آزمایش به طور چشمگیری از انتظارات ما فراتر رفت."

به گزارش جی پلاس؛ در چین حدود یک میلیون کیلومتر مربع زمین وجود دارد که به دلیل شوری بالا، برای مقاصد کشاورزی مناسب نیستند. دانشمندان امیدوارند با توسعه و کاشت برنج جدید در بعضی از این مناطق، بتوانند از این مناطق به شکل مفید برای مقاصد کشاورزی استفاده کنند. اگر حتی یک دهم از این مناطق زیر کشت برنج رود، 50 میلیون تن برنج تولید می شود و این به معنی تولید غذا برای 200 میلیون نفر و افزایش تولید برنج تا 20 درصد است.

نوع جدید برنج توسط یک تیم به سرپرستی یوهان لانگپینگ 87 ساله توسعه یافت. او سال هاست که در جهت رشد برنج در شرایط گوناگون جوی تلاش می کند. دولت پین هم از سال 1970 در حال بررسی چگونگی رشد برنج در آب شور است.

برنج آب شور در حال حاضر به قیمت 6 پوند در چین فروخته می شود که حدود هشت برابر قیمت برنج معمولی است.

دیدگاه تان را بنویسید