در گفتگو با جی پلاس؛

مهاجرانی: پرسپولیس دوگل در نیمه اول بزند، می تواند صعود کند/ باید مراقبت باشیم شکست قبل، سنگین تر نشود!

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران گفت: به صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا خوشبین نیستم ولی اگر پرسپولیس بتواند در نیمه اول دو گل بزند، می تواند به مرحله بعد برود. اگر غیر از این شود، باید به فکر حذف آبرومندانه باشند

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ پرسپولیس در دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، روز سه شنبه (فردا) در عمان میزبان الهلال عربستان خواهد بود. با توجه به شکست سنگین چهار بر صفر سرخپوشان در بازی رفت، امکان صعود این تیم به مرحله بعد بسیار ضعیف است.

با وجود شانس کم پرسپولیس، کسی نمی تواند از حذف قطعی این تیم صحبت کند و کماکان برخی بر این باورند که شاگردان برانکو می توانند با خلق شگفتی و جبران شکست چهار بر صفر راهی فینال شوند.

پیروزی برابر الهلال عربستان دور از دسترس نیست اما اینکه پرسپولیس بتواند در شرایط جوی مسقط بیش از چهار گل به این تیم بزند و گلی را دریافت نکند، سخت به نظر می رسد.

حشمت مهاجرانی، سرمربی تیم ملی ایران در جام جهانی 98 و فاتح جام ملت های آسیا که سال هاست در دبی زندگی می کند و به دلیل همکاری با کشور امارات شناخت خوبی از فوتبال حوزه خلیج فارس دارد، معتقد است پیروزی در بازی پیش رو به باور و قدرت پرسپولیسی ها بستگی دارد.

او تحمیل چنین نتیجه سنگینی به الهلال را حاصل یک ذهن و بدن آماده می داند که پرسپولیس می تواند با تدابیر ویژه کادرفنی این کار را انجام دهد. او در عین اینکه چنین چیزی را امکان پذیر می داند معتقد است انجام آن بسیار سخت است.

او پیش از این بازی و در حالی که به تازگی بیمارستان را به دلیل خارج کردن کیسه صفرا ترک کرده و در آمریکا بستری است، گفت و گویی با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ انجام داد که در ادامه می خوانید:

جی پلاس: خوشبختانه از تخت بیمارستان جدا شدید و به سلامتی خطر رفع شد؟

مهاجرانی: بله خدا را شکر اکنون حالم خوب است. از حدود یک هفته قبل از بیمارستان مرخص شدم و به تجویز پزشک باید در خانه تحت مراقبت پرستار باشم تا سلامتی را به صورت کامل به دست بیاورم. چند روزی بود به آمریکا سفر کرده بودم که دردی احساس کردم و تقریبا در سفر اخیر درگیر بیماری بودم. در هر حال خوشحالم که خطر رفع شد.

صعود به فینال دور از دسترس است اما کار نشد ندارد

جی پلاس: در این مدت پی گیر بازی ها بودید و ظاهرا در حین بیماری هم بازی ایران و روسیه را تماشا کردید و احتمالا بازی پرسپولیس و الهلال را هم از دست نخواهید داد. بازی را چطور می بینید؟

مهاجرانی: قطعا بازی مهمی برای فوتبال ایران است. هر چند سال یک بار، تیمی از ایران به این مرحله صعود می کند و برای همین مهم جلوه می کند. اگر نتیجه بازی رفت، ثبت نمی شد الان خیلی امیدوار به صعود بودیم اما اکنون صعود به فینال تاحدودی دور از دسترس شده هر چند کار نشد ندارد.

پرسپولیس نمی تواند دفاع محض و بی مهابا حمله کند

جی پلاس: فکر می کنید پرسپولیس چطور می تواند نتیجه بازی رفت را جبران کند؟

مهاجرانی: بسیار، بسیار سخت است. الهلال بهترین تیم غرب آسیاست. این تیم می تواند قهرمان آسیا هم شود. البته اختلاف فنی دو تیم زیاد نیست. آنها باتجربه تر و باهوش تر عمل کردند. با آن نتیجه، شرایط دو تیم برای بازی برگشت فرق کرد. پرسپولیس نه می تواند دفاع کند و نه می تواند بی مهابا حمله کند.

الهلال در این بازی قوی تر است

جی پلاس: منظورتان این است که امکان یک شکست سنگین دیگر وجود دارد؟

مهاجرانی: بله همینطور است. الهلال در این بازی قوی تر است. آن ها از نظر اعتماد به نفس به مراتب بالاتر از پرسپولیس هستند ودیگر به آب و آتش نمی زنند و فقط روی ضد حمله ها به سمت دروازه پرسپولیس حمله می کنند. قطعا برای این تیم و سران کشور عربستان شکست دادن یک تیم ایرانی در دو بازی رفت و برگشت مهم است اما با این احوال پرسپولیس انگیزه های خود را دارد.

بردن اهلال بستگی به شرایط بدنی و ذهنی پرسپولیس دارد

جی پلاس: پرسپولیس می تواند این کار دشوار را انجام دهد؟

مهاجرانی: هیچ کاری غیر ممکن نیست؛ به خصوص در فوتبال که بارها معجزاتی از این دست دیدیم. صعود به فینال و شکست دادن الاهلی به دو موضوع مهم بستگی دارد. اول این که پرسپولیس ها باید از نظر بدنی قوی باشند و دوم اینکه باید به این کار ایمان داشته باشند. وقتی بازیکنان به شکست دادن الهلال باور نداشته باشند، نمی توانند آن کار را بکنند. پرسپولیس باید ترس از الهلال را از بین ببرد و با رعایت نکات مهم، به سمت شکست دادن این تیم برود.

حشمت مهاجرانی

برانکو مربی باهوش و باتجربه ای است

جی پلاس: پرسپولیس بعد از شکست در ابوظبی، تنها یک بازی در لیگ برتر انجام داده و در غیبت ملی پوشانش با سه گل به برتری رسیده است. این تیم را از نظر ذهنی چطور ارزیابی می کنید؟

مهاجرانی: برد در لیگ برتر بسیار خوب بود و می تواند از نظر انگیزشی بازیکنان پرسپولیس را تقویت کند ولی سطح بازی لیگ برتر با بازی برابر تیمی مانند الهلال متفاوت است. با این حال برانکو مربی باهوش و باتجربه ای است و می تواند اعتماد به نفس بازیکنانش را بالاتر هم ببرد.

پرسپولیس دو گل در نیمه اول بزند، می تواند صعود کند

جی پلاس: چه نتیجه ای را برای این بازی پیش بینی می کنید؟

مهاجرانی: اگر بخواهم صریح صحبت کنم، پرسپولیس شانس کمی برای صعود دارد اما می تواند به پیروزی برسد. اگر پرسپولیس در نیمه اول دو گل بزند و گلی نخورد، قطعا می تواند صعود کند و برای زدن گل های بعدی بسیار امیدوارانه بجنگد. اگر در نیمه اول کمتر از دو گل بزند، کار سخت می شود.

کم تجربگی عامل شکست پرسپولیس است

جی پلاس: چرا پرسپولیس نتوانست در بازی رفت خوب بازی کند؟

مهاجرانی: مهم ترین عامل تجربه بود. تیم های عربستانی بارها تا این مراحل صعود کردند اما پرسپولیس برای اولین بار به این مرحله آمد. با حفظ شاکله این تیم، آنها می توانند سال بعد هم به نیمه نهایی صعود کنند و این بار تجربه بیشتری برای قهرمانی خواهند داشت. نباید عجول باشیم و با حذف از آسیا کار مربی و بازیکنان این تیم را زیر سوال ببریم. به نظرم آنها کار بزرگی انجام دادند و در مقایسه با سایر تیم های آسیایی دست خالی بودند.

دیدگاه تان را بنویسید