گزارش جی پلاس؛

ادعای لکسوس: خودروهای هیدروژنی نسل آینده خودروهای جهان است! / روی تولید خودروی برقی سرمایه گذاری نمی کنیم

لکسوس و تویوتا بر این عقیده اند که خودروهای هیدروژنی راه حل مشکل آلودگی است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار علم و فناوری جی پلاس؛ براساس اظهارات پائول ویلیامسن - مدیر ارتباطات استراتژیک لکسوس، برخلاف آنچه شما از بسیاری شرکت های بزرگ خودروسازی و شرکتی مانند تسلا پیرامون اینکه خودروهای برقی خودروهای آینده زندگی بشر خواهند بود، خودروهای برقی به دلیل چالش زمان شارژ باتری هرگز به خودرو های آینده تبدیل نخواهند شد.

لکسوس در توضیح ادعایش می گوید: اگر پاسخ به مشکلات آلودگی و دردسرهایی که خودروهای بنزینی ایجاد کردند، ساخت خودروهای الکتریکی بود، شرکت لکسوس حتما این کار را انجام می داد اما شرکت لکسوس و تویوتا معتقد هستند خودروهای هیبریدی و برقی مسیر را برای حل مشکل آلودگی هموار کردند و آن هم سیستم هیدروژنی است.

برخلاف خودروهای برقی نیسان، هدف تویوتا عمدتا کار با موتورهای احتراق داخل و هیبریدی است، به این علت که شرکت های هوشمند هیچ گاه سرمایه گذاری زیادی در پیشرانه ای نمی کنند که از آن چیزی حاصل نمی شود!

چالشی که پیش روی خودروهای برقی است یک قضیه ساده شیمی است و اینکه شرکت ها قادر نخواهند بود زمان شارژ را کاهش دهند.

به گفته ویلیامسن که سال هاست در زمینه برقی کردن خودرو ها کار کرده است روش شارژ سریع باتری، بدترین عملی است که با باتری می توان انجام داد. دو عمل باعث آسیب به باتری می شود یکی بیش از حد گرم کردن و دیگری شارژ سریع.

toyota_mirai_review

 تویوتا احتمالا می خواهد تکنولوژی پیل سوختی هیدروژنی را در برند لکسوس وارد کند. تویوتا هم‌ اکنون خودروی میرایی را که مجهز به این تکنولوژی است به بازار عرضه کرده است. شرکت تویوتا در قیمت‌‌گذاری نسخه پیل سوخت هیدروژنی لکسوس روند بازار و تلاش برای کاهش هزینه‌ها را در نظر خواهد گرفت و اعتقاد دارد که با افزایش گرایش به خودروهای هیدروژنی قیمت سوخت کاهش می یابد.

این شرکت به شدت روی خودروهای دارای پیل سوختی حساب باز کرده است. این خودروها از طریق برق تولید شده از ترکیب هیدروژن و اکسیژن، حرکت می‌کنند و گاز دی‌اکسید کربن تولید نمی‌کنند.

شرکت تویوتا هفته گذشته اعلام کرد قصد دارد تا سال 2025 میزان انتشار گاز کربن را در خودروهای تولیدی این شرکت به صفر برساند و به همین منظور سالانه 30 هزار خودروی دارای پیل سوختی به فروش خواهد رساند.

دیدگاه تان را بنویسید