مربیان لیگ برتری چه گفتند؟

از واکنش کریمی به اولین باختش در لیگ برتر تا عصبانیت دایی از داوری

هفته هفتم لیگ برتر با انجام چهار دیدار به پایان رسید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، لیگ برتر فوتبال کشور با انجام چهار دیدار دیگر در شهرهای مختلف پیگیری شد. مربیان تیم های لیگ برتری بعد از پایان بازی ها به تحلیل بازی تیم هایشان پرداختند.

**تراکتور سازی - پدیده مشهد

*گل‌محمدی: پدیده بی نقص بازی کرد

یحیی گل محمدی بعد از باخت تیمش در هفته هفتم گفت: نیمه اول بازی را خوب شروع کردیم و می‌توانستیم به گل برسیم. یک موقعیت تک به تک خوب را هم از دست دادیم اما در نیمه دوم قضیه برعکس شد و اسیر قدرت حریف شدیم. اکنون نمی‌توانم تحلیل کنم که ضعف داشتیم یا نه اما پدیده بی‌نقص بازی کرد. جا دارد به آنها تبریک بگویم. آن چیزی که ما را اذیت می‌کرد عدم حضور بازیکنان مصدوممان بود و شرایط نیمکت برای تعویض‌ها سخت است. تیم خیلی جوان شده و دنبال توجیه نیستم اما امروز بدترین بازی ما در هفت هفته گذشته بود. در ترکیب ابتدایی ما تنها دو بازیکن بالای ۳۰ سال سن داشتند و بقیه آنها زیر ۲۵ سال بودند. از هواداران تشکر می‌کنم. امروز شرمنده آنها شدیم.

او افزود: ممکن است هفته‌های آینده شرایط از این هم بدتر شود. امیدوارم خدا کمک کند تا نیم فصل اول را رد کنیم تا در نیم فصل بعدی شرایط را بهتر کنیم. امیدمان به خدا و هواداران است.

سرمربی تراکتورسازی درباره عصبانیتش هنگام تعویض حاتمی توضیح داد: علت این که حاتمی موقع تعویض دیر به میدان رفت، این بود که تعویض عوض شده بود و من عصبانی بودم.

او همچنین درباره این که گفته می‌شود گودرزی مصدوم نیست، گفت: محمد نوری و شهرام گودرزی شرایط بازی را نداشتند و برای درمان به تهران رفته بودند. در این شرایط نباید به حواشی توجه کرد. این شرایط در هیچ کدام از تیم‌هایی که در آنها بودم، حاکم نبوده است. بازیکنان با غیرت در تیم هستند و خیلی از این بازیکنان به خاطر محروم ماندن تیم از نقل و انتقالات در تیم مانده‌اند و شاید اگر محرومیت نبود، در تراکتورسازی نمی‌ماندند.

گل محمدی در پایان عنوان کرد: در نیمه دوم انسجام لازم نداشتیم و حریف راحت می‌توانست پاسکاری کند. نمی‌دانم باخت را روی قدرت حریف حساب کنم یا ضعف خودمان.

*مهاجری: اشتباه بازی جام حذفی را جبران کردیم

رضا مهاجری پس از پیروزی 2 بر یک تیمش مقابل تراکتورسازی اظهار داشت: جا دارد به تیم تراکتورسازی و تماشاگران پرشورش تبریک بگویم و تشکر کنم از بازیکنان تیم خودم. بازی خیلی خوبی به خصوص در نیمه دوم انجام دادیم و توانستیم اشتباه بازی جام حذفی را جبران کنیم. به جز یکی دو مورد که مهاجمان تراکتورسازی موقعیت‌هایی به دست آوردند، موقعیت چندانی به حریف ندادیم. خوشحالم که توانستیم بازی را با پیروزی پست سر بگذاریم.

وی در پاسخ به این پرسش که غیبت چند مهره تراکتورسازی چه تأثیری در رقم خوردن این نتیجه به همراه داشته است، گفت: ما هم در اول بازی یک بازیکن خود را از دست دادیم و مجبور به تعویض شدیم. همین مسئله باعث شد به تیم ما شوک وارد شود. این برد برای ما خیلی سخت به دست آمد و بازیکنان‌مان جنگندگی داشتند و تلاش کردند. این برد چیزی از ارزش‌های تراکتورسازی کم نمی‌کند و امیدوارم این تیم در ادامه راه موفق باشد. تراکتورسازی ما را در جام حذفی شکست داد و امیدوارم قهرمان این رقابت‌ها شود، اما گل دومی که از این تیم در دیدار جام حذفی خوردیم روی آفساید به ثمر رسید و نیازی به کارشناسی هم نداشت. ما جام حذفی را از دست دادیم، اما از هواداران تراکتورسازی خواهش می‌کنم که بدانند فوتبال ادامه دارد و ممکن است داور هم اشتباهاتی مرتکب شود. هواداران تراکتورسازی همیشه برد می‌خواهند، اما فوتبال دو رو دارد. تراکتورسازی باید تلاش کند در دیدارهای آینده به پیروزی برسد.

سرمربی تیم پدیده با تشکر از اینکه بازیکنانش تمرکز لازم را برای پیروزی در این مسابقه داشتند، گفت: درست است اوایل مسابقه یک تعویض داشتیم، اما بازیکنان ما در این جو به خوبی خود را کنترل کردند و بخشی از فشار از تیم ما برداشته شد. نیمه اول بازیکنان ما انتظارات لازم را برآورده نکردند، اما در نیمه دوم تغییراتی ایجاد کردیم که خداراشکر نتیجه داد و توانستیم آرام‌آرام به بازی مسلط شویم. موقعیت‌های زیادی هم خلق کردیم با این حال نتوانستیم از برخی موقعیت‌های خود استفاده کنیم.

مهاجری در مورد درگیری‌های انتهای مسابقه و اینکه از مهاجری و تیم‌های او این رفتارها دیده نشده است، تصریح کرد:‌ شاید اگر مربی دیگری بود دوست داشت که بازیکنانش زمانی که تیمش جلوست روی زمین بیفتند، اما ما چنین چیزی را دوست نداریم و تلاش می‌کنیم حق‌مان را در زمین مسابقه بگیریم. من مخالف این حواشی هستیم و آنقدر تحت فشار هستیم که باید یکبار دیگر فیلم این اتفاقات را ببینم. اگر هر بازیکنی اشتباه کرد به او تذکر می‌دهم. ما بردن به هر طریقی را جالب نمی‌دانیم و تلاش می‌کنیم با روش درست به برتری برسیم. قطعاً فیلم مسابقه را می‌بینم و اگر خلعتبری اشتباهی کرده باشد به او تذکر می‌دهم.

**پیکان - نفت طلاییه

*جلالی: مربیان تیم ملی آقاخان را ببینند

مجید جلالی پس از پیروزی 3 بر یک تیم پیکان مقابل نفت طلاییه اظهار داشت: فکر می‌کنم بهترین حرف ما بعد از بازی با شکوه و بزرگ مقابل پرسپولیس، این بود که ثابت کنیم شایسته آن بوده‌ایم. این را فقط در زمین می‌توانستیم ثابت کنیم. امروز هم با اینکه گل اول را خوردیم، اما خدا را شکر در نهایت برنده بازی شدیم. واقعاً از بچه‌هایم تشکر می‌کنم. آنها خیلی صادقانه و متعهدانه بازی کردند. بابت این پیروزی از آنها ممنونم و به تک‌تک‌شان تبریک می‌گویم.

وی به تمجید از تیم نفت طلاییه پرداخت و خاطرنشان کرد: نفت خیلی خوب بازی کرد. می‌توانم این‌طور بگویم که نفت در هفته‌های آینده خیلی بهتر خواهد شد. آنها با وجود اینکه ما 3 بر صفر پیش بودیم و بازی را برده بودیم، اما تا آخرین دقایق جنگیدند. حتی شما به تعویض‌های هم ما نگاه کنید، می‌بینید که نگران بازی بودیم. به بچه‌ها هم در بین دو نیمه گفتم که باید هوشیار باشند، چون آنها واقعاً تیم خوبی هستند.

سرمربی تیم پیکان در مورد عملکرد خوب مرتضی آقاخان مقابل نفت تهران گفت: من فکر می‌کنم که لازم است مربیان تیم ملی او ببینند و این بازیکن را دعوت کنند که تشویق خوبی برایش باشد.

جلالی با اشاره به نیمکت‌نشینی بختیار رحمانی پس از اعتراض به تعویض شدنش در دیدار مقابل پرسپولیس، یادآور شد: این‌ها چیزی‌هایی است که داخل تیم رخ می‌دهد و من در مورد آن تصمیم می‌گیرم و من تشخصیص می‌دهم که این‌طور باشد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری که از او پرسید: «آیا نیمکت‌نشینی رحمانی تصمیم فوتبالی بود؟»، گفت: مگر ما تصمیم غیرفوتبالی هم داریم؟ لازم نیست حساسیت نشان بدهیم. نوع مدیریت من روی بازیکنان، فکر می‌کنم بد نباشد.

*کریمی: با تمرین بیشتر می توانیم به روزهای خوب برسیم

علی کریمی پس از شکست 3 بر یک تیمش مقابل پیکان اظهار داشت: طبیعتاً نتیجه اصلاً خوب نبود، اما من از بچه‌ها تشکر می‌کنم بابت بازی که نیمه دوم انجام دادند. این بازی را باید نیمه اول انجام می‌دادیم. تیم پیکان بعد از پیروزی مقابل پرسپولیس با روحیه بالایی به مصاف ما آمده بودند و به آنها تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: باید بیشتر از این کار کنیم. این شکست گردن من است و من مسئولیت آن را برعهده دارم. باید تمرینات را به نحوی پیش ببریم که شاهد تکرار این اتفاقات نباشیم. البته ما نیاز به بازیکن هم داریم. خوشبختانه برای جذب بازیکن خارجی جای خالی داریم و باید تیم‌مان را تقویت کنیم. بازیکنان ما در این بازی زحمت کشیدند، اما فکر می‌کنم آنها جوان و کم‌تجربه هستند. در نیمه دوم روند بازی به نوعی بود که امیدوار شدم با کمی کار بیشتر می‌توانیم به روزهای خوب برسیم.

سرمربی تیم فوتبال نفت طلاییه در پاسخ به این پرسش که چرا خود او کنار خط نمی‌ایستاد و تیمش را راهنمایی نمی‌کرد، تصریح کرد: نمی‌خواهم بهانه بیاورم، اما علاقه‌ای به کنار خط ایستادن ندارم. البته یک مشکل کوچک هم داشتم که امامی‌فر مجبور شد کنار خط باشد و تیم را هدایت کند. همان‌طور که گفتم ترجیح می‌دهم روی نیمکت بنشینم.

کریمی درباره جذب بازیکن خارجی و اینکه اغلب این بازیکنان پس از جدایی از باشگاه‌های ایرانی اقدام به شکایت به فیفا می‌کنند، عنوان کرد: ما در ابتدای فصل یک بازیکن به نام تابادزه آورده بودیم که الان بازیکن استقلال خوزستان است. حقیقتاً ما این بازیکن را با 40 هزار دلار به نفت آورده بودیم. شاید او ارزان‌تر از خیلی‌ از بازیکنان ایرانی بود. طبق صحبتی که با کسانی که بازیکن خارجی می‌آورند انجام دادیم شرط ما این بوده که اول این بازیکنان در تمرین شرکت کنند و بعد با آنها قرارداد بسته شود. سعی می‌کنیم حد و حدود این قراردادها را رعایت کنیم تا شاهد تکرار اتفاقاتی که برای سایر باشگاه‌ها رخ داده است، نباشیم.

**سایپا - پارس جنوبی جم

*دایی: دست داور درد نکند!

دیدار تیم‌های سایپا و پارس جنوبی با تساوی یک بر یک به پایان رسید. علی دایی در نشست خبری پس از این دیدار اظهار کرد: هردو تیم فوتبال خوبی بازی کردند. در نیمه دوم به غیر از ۱۰ دقیقه اول کل بازی دست ما بود و موقعیت‌های زیادی داشتیم. آمده بودیم ببریم تا جایی هم به هدفمان رسیدیم ولی تا یک حدی تلاش ما جواب می‌دهد. با یک سوت الکی سه امتیاز بازی را از ما گرفتند و ما را تا هفتم، هشتم پایین آوردند. (سایپا در پایان هفته هفتم در رتبه ششم جدول قرار گرفت)

او افزود: نمی‌دانم چه کسی باید رسیدگی کند. به هیچ عنوان نمی‌خواستم امسال درباره داوری صحبت کنم ولی در بازی با اکسین و پدیده داوری‌ها روند بازی را عوض کرد. امروز هم دستشان درد نکند!

او افزود: از دید من که کنار ایستاده بودم پنالتی نبود. باید مسیر توپ را دنبال کنید وقتی توپ را از محوطه جریمه دور کرده کدام داور با کدام استدلالی این را پنالتی می‌گیرد. آقای زرگر امروز چطور می‌خواهد بخوابد؟ همه کارهای ما را خراب کرد و من به او خسته نباشید می‌گویم.

سرمربی سایپا ادامه داد: من نمی‌دانم چه چیزی بگویم. مگر می‌شود همه چیز به ضرر ما بشود ولی بقیه تیم‌ها مثل آب خوردن پنالتی بگیرند. عین آب خوردن زحمت یک تیم را به باد دادند. تیم ما جوان است و آنها دارند ما را نابود می‌کنند. بعد آقای زرگر خنده تحویل من می‌دهد. اگر پنالتی نبود باید زرگر داوری را کنار بگذارد.

دایی اضافه کرد: حالا نگاه کنید که زرگر داوری را کنار می‌گذارد یا نه؟ مدام می‌خواهم ساکت باشم و درباره داوری صحبت نکنم ولی سر تیم من را می‌برند. نمی‌دانم چطور به این راحتی حق را ناحق می‌کنند. مدیریت باشگاه هم نسبت به بازی‌های قبلی باید واکنش نشان دهد. ما لال شدیم و چیزی نگفتیم ولی وقتی سر ما را می‌برند به ما فشار می‌آورد.

*تارتار: کسی فکر نمی کرد صدر نشین شویم

دیدار دو تیم سایپا و پارس جنوبی جم در هفته هفتم لیگ برتر با تساوی یک بر یک به پایان رسید. مهدی تارتار در نشست خبری پس از بازی اظهار کرد: بازی خوبی ارائه کردیم. علی‌رغم این که چند بازیکن را در اختیار نداشتیم، به بازی احاطه داشتیم و تا دقیقه ۸۰ همین طور پیش رفت. گلی که دریافت کردیم به خاطر اشتباه فردی بود. طبیعی است چون بازیکنان برخی اوقات تمرکزشان را از دست می‌دهند. در ادامه توانستیم از روی نقطه پنالتی گل بزنیم و روند شکست ناپذیری‌مان را حفظ کنیم.

او افزود: زرگر در کل داوری خوبی داشت. بازیکن ما گفت که پای او را هم مدافع سایپا زد. اگر پنالتی نبوده باشد که تیم حریف متضرر شده و عدالت رعایت نشده است.  

او درباره تعویض اومانیا و لطفی گفت: مجتبی لطفی ضربه‌ای به گونه‌اش خورد و بخیه شد. بعد از مصدومیت افت کرد و باید زود تعویض می‌کردیم که اشتباه کردیم و سعی کردیم که تعویض‌های‌مان را در حمله داشته باشیم.

سرمربی پارس جنوبی درباره صدرنشینی تیمش گفت: نه تنها من بلکه در کل کشور هم کسی این فکر را نمی‌کرد. همیشه می‌توان هر غیر ممکنی را ممکن کرد. نتایج ما همه چیز را خوب نشان می‌دهد. وقتی برای بار چهارم به بازی برمی‌گردیم نشان می‌دهد به خود باوری رسیده‌ایم ولی نباید مغرور شویم.

تارتار درباره مقایسه‌ای که بین پارس جنوبی با تیم‌هایی مانند برق شیراز و استقلال خوزستان می‌شود، بیان کرد: ما پارس جنوبی هستیم و دوست نداریم با تیمی حتی تیم‌های اروپایی مقایسه شویم. ما یک پدیده هستیم و می‌خواهیم این را حفظ کنیم. مطمئن باشید که تیم ما به سرنوشت برق و فجر نمی‌رسد.

او در پایان گفت: تیم ما امروز خوب نبود. ما امیدواریم مربیان تیم ملی ما را بیشتر ببینند. در حال حاضر صدرنشینیم و شرایط خوبی داریم.

**صنعت نفت آبادان - فولاد خوزستان

*کمالوند: شرمنده هواداران شدیم

فراز کمالوند بعد از باخت تیمش در نشست خبری عنوان کرد: شرمنده هوادرانمان شدیم و نتوانستیم سه امتیاز را بگیریم. بازی که ۸۰ به ۲۰ دست ما بود نباید این‌طور می‌شد. حریف از حداقل موقعیتش استفاده کرد. دو هفته است که این‌گونه می‌شود. حتما یکسری مشکلات هست که باید حل شود. بازیکنان با جان و دل بازی کردند و اگر اشکالی وجود دارد از من است.

او افزود:‌ نمی‌خواهم شکست را توجیه کنم. وقت‌کشی باب فوتبال است و آن‌ها این کار را کردند اما ما هم بدشانسی آورده‌ایم و گریبان ما را گرفته است. موقعیتی به فولاد ندادیم. وقتی کم‌ترین موقعیت را به حریف دادیم و بیشترین موقعیت را داشتیم، بازی باید ۵ بر یک به سود ما می‌شد. دفاع ما خوب بود چون دو ضربه به چارچوب ما زده شد. نمی‌خواهم توجیه کنم اما کمی بد آورده‌ایم. هم در این بازی هم در بازی قبل.

سرمربی صنعت نفت همچنین خاطرنشان کرد: از لحاظ روحی از بازی قبلی به هم ریخته بودیم. در این دو بازی ۱۵ ضربه به دروازه حریف زدیم که حتی یکی از آن‌ها به گل نرفته است. امروز بالای ۸۰ درصد مالکیت توپ داشتیم و از راه‌های مختلف حمله کردیم اما کار گره خورد. بیش از مسائل فنی، مشکل روحی و روانی تاثیر گذار بود. اگر یکی از توپ‌ها به گل می‌رفت داستان عوض می‌شد. یکسری اتفاقات هم مزید بر علت شده و واقعا بدشانسی آورده‌ایم.

کمالوند تاکید کرد: وقتی تیم شکست می‌خورد، یکسری حرف‌ها به وجود می‌آید اما اگر برده بودیم این حرف‌ها نبود. معتقدم امروز نسبت به بازی قبلی بهتر بودیم و دو برابر بازی با پدیده و استقلال پاس دادیم. خلاصه بازی‌ها را ببینید و مقایسه کنید که ما چند موقعیت گل داشتیم. فوتبال فراز و نشیب دارد. پارسال هم تا هفته هفتم این مشکل را داشتیم. امسال هم در این دو هفته بد آوردیم. در هر حال باید بررسی کنیم و فیلم بازی را بهتر ببینیم.

او اضافه کرد: هواداران به تیم علاقه دارند و وقتی تیم عقب می‌افتد، ناراحت می‌شوند. مسئولیت باخت را به عهده می‌گیرم و قول می‌دهم در اولین فرصت اوضاع بهبود یابد. مربی زمانی باید ناراحت شود که موقعیت گیر تیمش نمی‌آید. تا قبل از گل، خیلی خوب بازی کردیم اما روحیه بازیکنان خوب نبود. آن‌ها مقصر نبودند. من باید شرایط خوبی را در تمرین‌ها فراهم کنم تا بازیکنان برگردند.

سرمربی صنعت نفت در ادامه گفت: حریف چند لایه دفاع می‌کرد و بازی را بسته بود. بازیکنانم مجبور می‌شدند تا ۱۸ قدم بروند و پاس رو به عقب بدهند.

کمالوند با اشاره به این که از عملکرد رضا کردونی راضی نیست، افزود: او  را فرستادیم در تیم امیدها کار کند و مربیان امیدها نیز از او راضی نبودند. بازیکن جوان باید بداند که همیشه باید ورزیده باشد. در هر حال کمک می‌کنیم که بتواند فراز و نشیب کمی داشته باشد.

او در پایان درباره عملکرد داور بازی‌های تیمش، به خبرنگاران گفت: من به آقای اصفهانیان هم گفتم که هیچ چیزی بیشتر از حقمان نمی‌خواهیم. داور می‌تواند با گرفتن یک پنالتی نتیجه را تغییر ‌دهد. این‌ها هم تاثیر گذار است اما داور و بازیکنان را مقصر نمی‌دانم.

*پورموسوی: بعد از گل مجبور به عقب نشینی شدیم

سید اکبر پورموسوی در نشست خبری بعد از بازی با صنعت نفت که با برتری یک گله فولاد پایان یافت، پیروزی را به مجموعه فولاد خوزستان و کارگران آن تقدیم کرد و درباره درگیری بین تماشاگران در پاسخ یه پرسش یکی از خبرنگاران گفت: شما با این سوالات بی‌احترامی نکنید. من به سوال شما پاسخ نمی‌دهم.

او افزود: کجای دنیا این اتفاقات می‌افتد؟ مردم آبادان بزرگ‌تر از این حرف‌ها هستند. از دیشب قرار بود ۱۰ درصد جایگاه به ما داده شود اما واقعا ۱۰ درصد بود؟ هوادار من باید حمایت شود. ارزش مردم آبادان بیشتر از فوتبال است. چرا سنگ پرتاب کردند؟ اگر یک نفر کشته می‌شد، چه کسی جواب می‌داد؟ بازی سال گذشته هم همین‌طور بود. مسئولان نیروی انتظامی باید همکاری کنند. فوتبال حیف است.

سرمربی فولاد خوزستان در واکنش به این که گفته می‌شود بازیکنانش روی به وقت‌کشی آوردند، توضیح داد: ما بعد از گل با توجه به بازی حریف مجبور شدیم عقب بکشیم اما به دنبال وقت‌کشی نبودیم.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید