گزارش جی پلاس؛

پرتاب موشک "اسپیس اکس" توسط ناسا برای درمان پارکینسون!

ناسا فضاپیمایی را که حامل تجهیزات تحقیقاتی و محموله ها ،از مرکز فضایی کندی به ایستگاه بین المللی فضایی ناسا پرتاب کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس علم و فناوری جی پلاس؛ ناسا، فضاپیمایی که حامل تجهیزات تحقیقاتی و محموله ها بیش از6400 کیلو بود را از مرکز فضایی کندی به ایستگاه بین المللی فضایی ناسا پرتاب کرد که چهارشنبه به ایستگاه رسید. قرار است " جک فیشر" فضانورد ناسا به همراه پائولو نسپولی از آژانس فضایی اروپا با استفاده از دست روباتیک  محموله را بگیرند.

موارد تحقیقاتی که این فضاپیما برای درک بهتر دانشمندان آنها را به ایستگاه بین المللی حمل می کرد شامل یک آزمایش در زمینه پارکینسون است. در این آزمایش پروتئینی با نام (LRRK2) که گفته می شود عامل ژنتیکی اصلی در بیماری پارکنیسون است، در آنجا رشد می کند.

در واقع جاذبه زمین مانع از رشد این پروتئین می شده اما وقتی به فضا فرستاده رود، میکروگرانش ها به رشدش کمک کرده و برای تجزیه و تحلیل بیشتر به زمین باز خواند گشت.

نتایج این تحقیق به دانشمندان برای درمان و درک هر چه بهتر بیماری پارکینسون کمک می کند.

این کپسول تجهیزات متعلق  به دو تحقیق دیگر با نام های" کسترل آی" و "کازمیک ری انرژتیک" را با خود حمل می کند. اولی آزمایشی است در زمینه استفاده از ریزماهواره ها و دیگری در جهت بررسی پرتوهای کیهانی. این کپسول در اواسط سپتامبر ایستگاه را ترک خواهد گفت و سخت افزارها و تجهیزات خدمه را به زمین باز می گرداند.

 

دیدگاه تان را بنویسید