امیر حاج رضایی در گفتگو با جی پلاس:

مشکلات فنی زیاد، عامل شکست فاجعه بار استقلال شد/ استعفای سرپرست پرسپولیس نگران کننده است/ برای سنجش یک مربی، جدول مسابقاتش را ببینید

یکی از کارشناسان معتبر فوتبال ایران که پس از حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا تمایلی به ارایه تحلیل فنی از عملکرد این تیم مقابل العین نداشت، معتقد است که شکست فاجعه بار آبی پوشان بخاطر مشکلات فنی بوده است.

لینک کوتاه کپی شد

امیر حاج رضایی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ درباره عملکرد تیم فوتبال پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا به ویژه در بازی مقابل لخویا، اظهار کرد: تیم پرسپولیس با برنامه مقابل لخویا ظاهر شد و دقیقه 23 به گل رسید و 67 دقیقه ازآن محافظت کرد . در فاز دفاعی نه در حد کمال بلکه به صورت نسبی با برنامه بودند، همین موجب شد که از گل خود محافظت کنند و به دور بعد راه پیدا کنند. در این نتیجه نقش فنی برانکو کاملا مشاهده می شود.

وی ادامه داد: بازی برای پرسپولیس دشوار بود. مالکیت توپ در اختیار تیم عربی بود و فشار هم روی بازیکنان زیاد بود اما برانکو مسابقه را مدیریت کرد و خوشبختانه ایران با پرسپولیس در آسیا توانست به دور بعد صعود کند.

** امثال برانکو برای فوتبال ایران مناسب هستند

امیر حاج رضایی نقش برانکو در مدتی که در تیم سرخ پوشان حضور دارد را مثبت ارزیابی کرد و به جی پلاس گفت: اگر کارنامه برانکو را در گذشته بررسی کنیم او با تیم ملی فوتبال کشورمان یک صعود راحت به جام جهانی داشت و آن چیزی که در کنار ارزش های فنی ایشان وجود دارد و باعث شده برایش احترام خاصی قائل باشم، شخصیتش است. 

وی ادامه داد:  مربی هایی از این نوع که محترم هستند و دانش فنی بالایی دارند به جای مربیانی که کیفیت ندارند و در زمینه اخلاقی هم افراد متعهد و مسولیت پذیری نیستند به فوتبال ایران می توانند کمک بسیاری کنند.

** اگر می خواهید یک مربی را ارزیابی کنید، جدول مسابقاتش را ببینید!

این کارشناس فوتبال در ادامه با بیان اینکه آلمان ها می گویند اگر می خواهید یک مربی را ارزیابی کنید جدول مسابقاتش را بینید، تصریح کرد: برانکو زمانی به پرسپولیس آمد که سرخ پوشان شرایط بسیار دشواری داشتند و در ادامه توانست تیم را در آن شرایط سخت بالا بکشد. پرسپولیس فصل گذشته به دلیل تفاضل گل دوم شد واین فصل هم با اقتدار اول شد. نقش مدیریتی این باشگاه در همه بخش های فنی و غیرفنی را نمی توان نادیده گرفت و به نظرم این یک موفقیت تیمی بود.

** از شنیدن خبر استعفای طاهری نگران شدم

حاج رضایی همچنین به خبر استعفای طاهری از سرپرستی باشگاه پرسپولیس هم واکنش نشان داد و در پایان به جی پلاس گفت: از شنیدن این خبر نگران شدم و امیدوارم طاهری در جایگاه خود باقی بماند. دلایل استعفا او را نمی دانم اما این امر اتفاق خوبی نیست. به هر حال امیدوارم او در سمت خود باقی بماند و وزارت ورزش نیز از او حمایت کند؛ پرسپولیس 16خرداد ماه قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را در پیش رو دارد و از شهریورماه نیز این رقابت ها برگزار می شود. معتقدم باشگاه باید در این مدت یارگیری خوبی انجام دهد و نقاط ضعف خود را برطرف کند. در این مدت هم بازیکنان باید ریکاوری خوبی داشته باشند و زمان را بیهوده نسوزانند.

** محرومیت سیدجلال از بازی بعدی نگران کننده نیست

وی درباره تاثیر محرومیت سید جلال حسینی در بازی بعدی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا نیز اظهار کرد: در فوتبال محرومیت و مصدومیت طبیعی است و سید جلال نیز بازیکن با ارزشی است. تا دیدار بعدی سرخ پوشان در لیگ قهرمانان آسیا زمان فصل نقل و انتقلات را پشت سر گذاشته ایم و  در این فرصت سه ماهه برانکو و باشگاه بازیکنان مختلفی جذب خواهند کرد و احتمالا جایگزین مناسبی برای او پیدا می کنند . البته این بدان معنا نیست که سید جلال بازیکن خوبی نباشد؛ همه ما می دانیم او بازیکن بزرگی است اما چون طبیعت فوتبال را می شناسم محرومیت او را نقطه نگرانی برای سرخ پوشان نمی دانم.

** استقلال مقابل العین مشکلات فنی زیادی داشت

حاج رضایی در پایان درباره شکست سنگین استقلال مقابل العین و حذف ناباورانه این تیم  هم به جی پلاس گفت: دیدار آبی پوشان و العین را دیدم. استقلالی ها مشکلات فنی زیادی داشتند و در این مقطع نمی خواهم به بررسی و تحلیل آن مسابقه بپردازم . تنها می گویم مشکلات فنی باعث شد این نتیجه فاجعه بار رقم زده شود. در آن باشگاه به جزء علیرضا منصوریان، فریبا و عبداللهی نیز هستند که بازیکنان با تجربه و بزرگی در گذشته بودند؛ بنابراین امیدوارم آن ها با یک آنالیز و بررسی صحیح، مسابقه را تحلیل کنند و در فصل نقل و انتقالات برای ضعف های خود جایگزین های مناسبی انتخاب کنند. در پایان برای تیم ملی فوتبال کشورمان که 12 روز دیگر به مصاف ازبکستان خواهد رفت هم آرزوی موفقیت می کنم.

 

دیدگاه تان را بنویسید