آنچه مربیان پس از بازی های امروز گفتند؟

کنایه های عزیزی و برانکو به داوری های عجیب!

مربیان لیگ برتری بعد از بازی های خود در هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال ایران از شکست ها و پیروزی هایشان گفتند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ در پایان هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال مربیان تیم ها در کنفرانس های خبری خود به تجزیه و تحلیل بازی تیم های خود پرداختند.

پرسپولیس یک - گسترش فولاد تبریز صفر

برانکو: این حس به ما دست می‌دهد اراده‌ای در داوری‌ها وجود دارد تا موفق نشویم

برانکو پس از برتری یک بر صفر پرسپولیس برابر گسترش فولاد گفت: یک بار دیگر شهادت تعدادی از آتش‌نشانان عزیز حادثه پلاسکو را تسلیت عرض می‌کنم. زندگی ادامه دارد و مسابقات‌مان هم همینطور. طبیعی بود اگر امروز پیروزز نمی‌شدیم امتیاز بازی با فولاد ارزش پیدا نمی‌کرد.

وی افزود: از برد امروز خوشحال هستم و به بازیکنانم به خاطر اراده‌شان برای برد تبریک می‌گویم. این بازی خاص بود که نیاز به تمرکز بالای بازیکنان داشت. صبوری زیادی در بازیکنان دیده می‌شد و برای برد سماجت داشتند آن هم مقابل تیم خوب و سختی مانند گسترش فولاد. در نیمه دوم بازیکنان توانستند سطح بازی خود را بالا ببرند.

برانکو عنوان کرد: پس از برد رضایت بازیکنان و هواداران‌مان را دیدیم و آنها مستحق این برد بودند. گسترش هم تلاش و حملات بسیار خطرناکی انجام دادند. آنها سازماندهی دفاعی خوبی داشتند، اما تداوم برای برد و باور آن با حرکت و گل زیبا مهدی طارمی ختم شد.

سرمربی پرسپولیس تصریح کرد: بازیکنان ما با وجود تراکم بازی‌ها سطح، نیرو و قدرت خود را حفظ کردند و طبیعی بود که برای حریف سخت به نظر می‌رسید که دنبال ما باشند.

وی در رابطه با جذب دفاع جدید و جایگزینی برای سیدجلال حسینی که با دریافت زرد از بازی هفته آینده محروم شد تصریح کرد: هنوز زود است در این مورد نظر دهیم. فردا باید در تمرین وضعیت بدنی بازیکنان را ببینیم. چهار روز تا دیدار بعدی فرصت داریم. بازی‌ها نزدیک به هستند و خطر بالقوه برای همه بازیکنان وجود دارد. آنها ریسک کرده و خطر محرومیت‌شان زیاد است.

سرمربی پرسپولیس در واکنش به اظهارات فراز کمالوند که گفته بود تماشاگران در روند داوری تاثیر گذاشته بود، اظهار داشت: متوجه این موضوع نشدم. اگر تماشاگران فشار آوردند، پس داور باید به سود ما تصمیم بگیرد؟ داوران مانند ما مربیان و همچنین بازیکنان تحت فشار هستند، اما قطعا نباید دلیلی بر این باشد که داوران به بهترین نحو تلاش نکنند و قضاوت خوبی نداشته باشند. اصلا به حسن نیت داوران  شک ندارم و می‌دانم قضاوت کردن برای پرسپولیس راحت نیست. این موضوع را هم می‌دانم که هر اشتباهی چه طرف دیگری و چه طرف ما صورت بگیرد، بزرگ‌نمایی می‌شود. خودتان شاهد هستید که از داوری شکایت نکرده‌ایم، اما معمولا به ضررمان تمام می‌شود.

برانکو در خصوص اینکه باشگاه پرسپولیس چه رایزنی‌هایی برای اشتباهات داوری انجام داده و اینکه ممکن است در دیدارهای آینده به مشکل بخورید، گفت: با شما موافقم. صحنه‌های مشکوکی در بازی بودند و اگر کارشناسان تایید کردند پنالتی بوده، حتما پنالتی بوده است. کارت زردهایی گرفتیم که نباید می‌گرفتیم و بازیکنان را عصبی کرد. در بازی‌های حساسی مثل امروز، نیاز نیست این چنین قضاوت شود. کارت دوم ما نباید داده می‌شد. به جای اینکه آنها کارت بگیرند، ما کارت گرفتیم. همانطور که شما می‌گویید این حس دست می‌دهد که اراده‌ای وجود دارد تا موفق نشویم.

برانکو در خصوص اینکه پرسپولیس جزو تیم‌های تهاجمی بوده، اما مقابل تیم‌هایی که بسته بازی می‌کنند، به مشکل می‌خورد، گفت: طبیعی است که همه تیم‌ها با انگیزه مضاعف روبه‌روی ما ظاهر می‌شوند و آسان نیست که به سرعت بتوانیم به گل برسیم. می‌دانستیم که نیاز به گل زدن داریم. این نخستین شکست گسترش در بیرون از خانه بود. بنابراین از بازی نیمه دوم تیمم راضی بودم. همانطور که همکارتان گفت، دو پنالتی ما گرفته نشد و چندین موقعیت هم داشتیم. پس از اینکه به گل رسیدیم، باز هم دفاع آنها باز نشد و تنها یک موقعیت بدست آوردند که بیرانوند دفع کرد. آنها ملی‌پوشی به نام شجاعیان دارند و رضا خالقی‌فر که بازیکن سابق ما بود. دفاع آنها تمرکز خوبی داشت، اما باید اشاره کنم که دفاع ما هم عالی کرد که موقعیتی به حریف نداد.

وی در مورد سؤال خبرنگار دیگری که اعلام کرد که پرسپولیس به بالندگی خاصی رسیده، اما سخت نیست تیمش را در این شرایط حفظ کند، گفت: از تمجیدتان تشکر می‌کنم. حق با شماست و بازی‌ها نزدیک به هم هستند. امکان مصدومیت، محرومیت و دیگر مسائل وجود ندارد. از طرفی انتظارت زیاد است و به خاطر همین باید به بازیکنان به خاطر مداومت در کارشان و صبری که به خرج دادند، تبریک بگویم. تلاش‌مان را خواهیم کرد بازیکنان پس از خستگی ریکاوری کنند، اما این مشکل خواهد بود که تمرینات به اندازه کافی نداشته باشیم.

سرمربی پرسپولیس بار دیگر با سؤالی در رابطه با اشتباهات داوری روبه‌رو شد و گفت: من فقط با بازیکنانم در مورد آماده کردن‌شان و نحوه بازی صحبت می‌کنم، اما متأسفانه حق با شماست و باید به مسائل دیگر هم فکر کنیم. اعتقاد دارم همه اشتباهات سهوی بوده و عمدی نیست. حداقل دلم می‌خواهد این موضوع را این چنین باور کنم، اما ظاهرا ساده نیست و  همه گوشزد می‌کنند که اشتباهات داوری بازی به بازی تکرار می‌شود و بازیکنان کارت زردهای الکی می‌گیرند.

برانکو در مورد اینکه بازیکنان دو اخطاره پرسپولیس به گونه‌ای بازی می‌کردند که به دیدار حساس مقابل تراکتورسازی و استقلال برسند، گفت: ما اهل حساب و کتاب نیستیم. بازی آینده ما در قم به اندازه دیدار با تراکتورسازی مهم است. همانطور که دیدار امروز مهم بود تا برد اهواز را تثبیت کنیم. صبا در دو بازی اخیر نشان داده که تغییراتی داشته و طبیعی است که کار سختی خواهیم داشت.

کمالوند: در این فوتبال بدترین الفاظ در مورد بازیکنان و مربیان به کار می‌رود

فراز کمالوند پس از شکست یک بر صفر تیمش مقابل پرسپولیس اظهار داشت: بازی خوب و با کیفیتی بود و ما همه کار کردیم تا امتیاز را بگیریم. به نظرم تیم پرسپولیس در هفت هشت بازی اخیرش کمترین موقعیت گل را در این دیدار داشته است. این تیم از کمترین موقعیت‌هایش استفاده کرد و توانست در این دیدار به برتری برسد. از نتیجه راضی نیستم، اما از عملکرد بازیکنانم رضایت دارم.

سرمربی تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز در خصوص عملکرد داور این دیدار، تصریح کرد: جو بازی روی داور تأثیر گذاشته بود و تمام برخوردها را به نفع پرسپولیس خطا می‌گرفت. او در برخی از صحنه‌ها عجله می‌کرد و به نظرم این دیدار، مسابقه‌ای نبود که هفت الی هشت کارت زرد داشته باشد. خیلی نمی‌خواهم در مورد داوری صحبت کنم تا بگویند می‌خواهد شکست را توجیه کند.

کمالوند در ادامه با اشاره به اینکه تیم پرسپولیس در دیدارهای گذشته خود موقعیت‌های زیادی را خلق می‌کرده است، گفت: پرسپولیس در تمام دیدارهای خود بالای هفت موقعیت ایجاد می‌کرد، اما در این دیدار نتوانست. آنها این برد را مدیون هواداران خود هستند.

وی در واکنش به طرح این موضوع که تیمش بازی بسته‌ای را ارائه می‌کرده است، خاطر نشان کرد: ما اگر بسته بازی نمی‌کردیم خیلی راحت از پرسپولیس گل می‌خوردیم. همان‌طور که تیم فولاد مقابل پرسپولیس بازی کرد و سه گل خورد. ما نمی‌توانیم حمله کرده و بعد چهار گل دریافت کنیم! اگر این اتفاق می‌افتاد همه به ما می‌گفتند چرا از پرسپولیس چهار گل خوردید. تیم حریف هشت ملی‌پوش دارد و ما مقابل آنها خوب بازی کردیم، حتی موقعیت‌هایی نیز داشتیم که در یک صحنه بیرانوند خوب عمل کرد و در صحنه دیگر مهاجم ما عجله کرد.

سرمربی تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز ادامه داد: بازی با بازی فرق دارد. اگر 10 بار دیگر هم در این فصل مقابل پرسپولیس قرار بگیریم من با همین سیستم بازی می‌کنم. به نظرم تا دقیقه 75 نیز خوب عمل کردیم و فکر می‌کنم می‌توانستیم مساوی کنیم، اما در 15 دقیقه پایانی بازیکنانم تحت تأثیر هواداران پرسپولیس قرار گرفتند.

کمالوند در واکنش به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه شما قبل از بازی با تراکتورسازی اعلام کرده‌ بودید که باید سه امتیاز این بازی در تبریز بماند و همچنین پرسپولیس را متوقف می‌کنید تا تراکتورسازی قهرمان شود نشان می‌دهد که بحث تبانی در بازی‌های تیم شما مقابل تیم‌ تراکتورسازی مطرح است، در این مورد چه نظری دارید، یادآور شد: متأسفانه برداشت درستی از صحبت‌های من نشده است، قبل از بازی ما مقابل پرسپولیس عده‌ای از هواداران استقلالی به صفحات اجتماعی بازیکنان ما رفته و به آنها فحاشی کردند که نباید به پرسپولیس ببازید. حتماً امشب هم هواداران پرسپولیس این کار را خواهند کرد. واقعاً این حرف‌ها و حرکات در فوتبال ما جای بحث دارد. من اگر قبل از بازی تراکتورسازی آن حرف را زدم به خاطر این بود که می‌خواستم سه امتیاز در استان بماند، چرا که نتیجه تساوی نه به درد ما می‌خورد و نه به درد تراکتورسازی. همین‌طور سه امتیاز دیدار ما مقابل ماشین‌سازی که تساوی این دیدار هم سودی برای هیچ‌کدام از تیم‌ها نداشت.

وی در این باره اضافه کرد: طبیعی است که هر مربی دوست داشته باشد تیمش برنده شود. قطعاً ما مقابل تراکتورسازی یا هر تیمی دیگری قرار می‌گیریم به این مسئله فکر می‌کنیم، اما اینکه ته قلب یک مربی چه می‌گذرد مهم نیست، به نظر من نباید به این مسائل توجه شود، نباید آنقدر به حواشی پرداخت، باید دنبال متن بود. در این فوتبال بدترین الفاظ در مورد بازیکنان و مربیان به کار می‌رود و باید به این حاشیه‌ها پایان داد. بازیکن و مربی شرفش را از کوچه پیدا نکرده که آن را به حراج بگذارد. همان داور دیدار ما با تراکتورسازی به خاطر اشتباهاتی که در آن بازی داشت 5 هفته محروم شد. همه در این فوتبال با شرف کار می‌کنند اما ممکن است برداشت بعضی دوستان از یکسری صحبت‌ها و اتفاقات چیز دیگری باشد. من گفتم 3 امتیاز بازی  با تراکتورسازی باید در تبریز بماند، اما در بازی با ماشین‌سازی هم این حرف را زدم و ممکن است یکسری برداشت دیگری داشته باشند.

سرمربی تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز در واکنش به این مسئله که منظورش از یکسری صحبت‌ها مبنی بر این که داور تحت تاثیر فشار هواداران قرار گرفته بود چیست؟ عنوان کرد: صحبت من این است که فشار هواداران روی داور باعث می‌شد او اکثر خطاها را به سود پرسپولیس اعلام کرده و به بازیکنان ما کارت زرد بی‌جهت بدهد. وقتی بازیکن دقیقه 20 از داور کارت زرد می‌گیرد، مجبور است 70 دقیقه با احتیاط بازی کند. من نمی‌گویم فشار هوادار باعث اشتباه داور شده است بلکه اعتقادم این است که وقتی هواداران با شور و هیجان خاصی تیم‌شان را تشویق می‌کنند هم این مسئله روی تیم من تاثیر می‌گذارد و هم باعث می‌شود که داور تحت تاثیر جو قرار گیرد. شما نگاه کنید وقتی داور به بازیکن ما اخطار می‌داد، چقدر این مسئله در بازی محتاط او تاثیر مستقیم می‌گذارد.

** استقلال خوزستان یک - سپاهان یک

نعمتی‌نژاد: در بازی مقابل سپاهان همه چیز دست ما بود

سیروس نعمتی‌نژاد پس از تساوی تیمش مقابل سپاهان اظهار کرد: متأسفانه دو امتیاز شیرین را از دست دادیم، چون امروز همه چیز دست ما بود و اگر پنالتی گل می‌شد می‌توانستیم برنده از زمین مسابقه بیرون بیاییم. ما تیم بدشانسی هستیم و مدام بدشانسی می‌آوریم. بازیکنان ما تمرکز کافی را ندارند که باید روی این موضوع کار کنیم.

وی که در غیاب سیروس پورموسوی به کنفرانس مطبوعاتی آمده بود در مورد پنالتی از دست رفته تیمش گفت: این خواست خدا بود که این پنالتی به گل تبدیل نشود. بیت‌سعید پنالتی‌زن اصلی تیم ما بود، اما در این بازی تصمیم گرفتیم که مهدی مؤمنی پنالتی را بزند. مؤمنی یکی از بهترین بازیکنان لیگ است.

مربی تیم فوتبال استقلال خوزستان با مقایسه استقلال خوزستان امسال با سال گذشته خاطرنشان کرد: ما سال گذشته خیلی خوش‌شانس بودیم، اما امسال نسبت به سال گذشته بهتر بازی می‌کنیم.

نعمتی‌نژاد در مورد عملکرد آرش افشین نیز گفت: اینکه او خوب بازی می‌کند را قبول داریم و در آینده از تجربه و اسم آرش افشین بیشتری استفاده خواهیم کرد. او بازیکن بزرگی است و پتانسیل پیشرفت را دارد.

ویسی: استقلال خوزستان بهتر از ما بازی کرد

عبدالله ویسی پس از تساوی تیمش مقابل استقلال خوزستان به عملکرد بهتر شاگردان سابقش اعتراف کرد و افزود: ما شاهد یک بازی سنگین و پر استرس بودیم. ما در نیمه اول بد بودیم و می‌توانستیم دو یا سه گل دریافت کنیم، اما شانس با ما یار بود و گلی دریافت نکردیم. در نیمه دوم بر خلاف جریان بازی گل زدیم و می‌توانستیم برنده بازی هم باشیم، ولی در کل یک امتیاز در خانه حریف خوب است.

ویسی درباره تیم استقلال خوزستان نیز گفت: تیم استقلال نیز بسیار خوب و شاداب بود  و می‌توانست برنده این دیدار شود.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در خصوص داوری این دیدار اظهار کرد: من هیچ وقت در مورد داوری حرف نزدم و اعتقاد دارم داوران ما جوان هستند و نیاز به زمان دارند.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر در دیدار آینده‌مان در خانه پیروز شویم، نتیجه این دیدار را جبران کرده‌ایم. بیرون از خانه امتیاز گرفتن رضایت‌بخش است، اما باید در خانه 3 امتیاز را بگیریم. من فکر می‌کنم پنج تا شش امتیاز از برنامه خودمان عقب هستیم و اگر در یک دیدار بیرون از خانه پیروز شویم، این عقب‌افتادگی جبران خواهد شد.

ویسی در پاسخ به این پرسش که آیا تیم او برای تساوی به زمین آمده بود، گفت: صددرصد ما برای پیروزی به زمین آمده‌ بودیم، اما در بازی بازیکنان استرس داشتند و این در ساق پای آنها معلوم بود. باز هم می‌گویم ما برای کسب سه امتیاز آمده بودیم، اما استقلال در زمین خودش بازی می‌کرد و نیاز به برد داشت. ما در کل از نتیجه تساوی راضی هستیم. تیم استقلال خوزستان بهتر از ما بازی کرد ولی موقعیت‌های دو تیم مساوی بود.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در ادامه با اشاره به این که به نظر او مساوی در این دیدار عادلانه بوده است، خاطر نشان کرد: کاری که از من در سپاهان خواستند این بود که مثل استقلال خوزستان تیمی بسازم که جوهره‌اش را بازیکنان با استعداد تشکیل دهد. همه در این تیم حتی کارگران کارخانه فولاد مبارکه از نتایج ما راضی هستند، اما بعضی‌ها که دوست ندارند نتایج خوب سپاهان را ببینند حاشیه‌های زیادی برای تیم ایجاد می‌کنند. اگر تیم ما بالای جدول بود و کم کم به رتبه‌های پایین سقوط می‌کرد در آن صورت ما در حال نزول بودیم، اما اکنون ما رو به پیشرفت هستیم و مطمئناً در انتهای فصل در بالای جدول حضور خواهیم داشت.

**پدیده صفر - نفت تهران صفر

مهاجری: نمی‌توانم بازیکنانم را متهم به کم‌کاری کنم

محمدرضا مهاجری پس از تساوی بدون گل تیمش مقابل نفت تهران اظهار داشت: ما امروز زحمت خود را کشیدیم و در حالی که فرصت‌های زیادی داشتیم، نتوانستیم از آنها استفاده کنیم. ما در نیمه اول سه موقعیت گل و در نیمه دوم 4 موقعیت گل داشتیم، اما متأسفانه از این شانس‌ها استفاده نکردیم. من دیگر نمی‌دانم باید چه کار کنیم که بتوانیم در زدن ضربات آخر بهتر عمل کنیم. وقتی فشار گل زدن روی تیم‌تان وجود داشته باشد احتمال گل خوردن‌تان نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: من نمی‌توانم بازیکنان خود را متهم به کم‌کاری کنم، چرا که آنها همه تلاش خود را انجام دادند و هر چیزی را که برای بردن نیاز بود، مهیا کردند. تنها مشکل ما عدم تمرکز در زدن ضربات آخر بود که موجب فرصت‌سوزی ما شد.

سرمربی تیم فوتبال پدیده ادامه داد: ما به هیچ عنوان در این دیدار به تیم نفت موقعیت آنچنانی ندادیم و عملکرد مدافعان ما بسیار ایده‌آل بود. بازیکنان خط میانی ما نیز به خوبی ایمان مبعلی، مهندس و سلطان پاس گل را به کم اثرترین بازیکن میدان تبدیل کرده بودند، اما بدشانسی و بداقبالی باعث شد به تساوی رضایت دهیم.

مهاجری با تمجید از قضاوت داور مسابقه پدیده - نفت تهران خاطر نشان کرد: داوری امروز عالی بود و من فقط می‌توانم به تیم داوری خسته نباشید بگویم.

وی در پایان در خصوص تعویض یونس شاکری و مفید نبودن این بازیکن پس از ورود به زمین گفت: ما قبل از حضور یونس شاکری نیز تعویض‌هایی انجام دادیم که به ما کمک نکردند. انتظاری که از بازیکنان تعویضی داشتیم برآورده نشد و در مجموع هیچ‌کدام از این بازیکنان در جهت بهبود روند بازی ما کمکی نکردند.

دایی: نتیجه عادلانه بود اما برای مساوی به مشهد نیامده بودیم

علی دایی پس از تساوی بدون گل تیمش مقابل پدیده اظهار داشت: فکر می‌کنم هر دو تیم بازی سختی را پشت سر گذاشتند و به دنبال رسیدن به پیروزی بودند. ما دنبال مساوی نبودیم و تمام تلاش خود را انجام دادیم تا در نیمه اول کار را تمام کنیم، اما متأسفانه موفق به گلزنی نشدیم. در نیمه دوم نیز هر چقدر فشار آوردیم بهره‌ای نبردیم و در یک صحنه نیز خوش‌شانس بودیم که ضربه سر یوسفی از محوطه شش قدم تبدیل به گل نشد. در مجموع شاهد دیدار متعادلی بودیم و نتیجه تساوی عادلانه بود.

سرمربی نفت در خصوص شانس کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا توسط این تیم عنوان کرد: ما به حضور در دیدار نهایی جام حذفی یک شانس بزرگ داریم که بتوانیم با قهرمانی در این مسابقات به لیگ قهرمانان آسیا صعود کنیم. فارغ از فینال جام حذفی ما تلاش می‌کنیم در لیگ هم عملکرد بهتری داشته باشیم و موقعیت خود را در جدول بهبود بخشیم.

وی ادامه داد: ما در دو دیدار گذشته به هیچ‌ عنوان مستحق شکست نبودیم و مطمئن باشید در مسابقات آینده با کسب نتایج بهتر در جدول رده‌بندی صعود خواهیم داشت.

دایی در پایان با تمجید از عملکرد داور مسابقه عنوان کرد: من به تیم داوری خسته نباشید می‌گویم که در این هوای سرد و زمین نامساعد قضاوت بسیار خوبی انجام دادند.

**سایپا یک - سیاه جامگان صفر

فرکی: به آینده امیدوار شدیم

حسین فرکی پس از برتری یک بر صفر سایپا مقابل سیاه‌جامگان در هفته هجدهم لیگ برتر اظهار داشت: جایگاه ما در جدول به گونه‌ای است که فشار و استرس همراه‌مان بود. امروز در خانه بازی می‌کردیم و طبیعی است هر تیمی که در خانه‌اش بازی کند، به فکر برد باشد تا فشار و استرس دو برابر نشود.

وی افزود: مساوی نه به کار ما و نه به کار سیاه‌جامگان می‌آمد و پیروزی توانست سایپا را به بازی‌های آینده امیدوار کند. با یک اختلاف بازی را بردیم و به بازیکنانم که در شرایط سخت پیروز شدند، تبریک می‌گویم. اگر بازی را نمی‌بردیم استرس‌مان دو برابر می‌شد.

سرمربی سایپا خاطرنشان کرد: هنوز ضعف گلزنی داریم و تلاش می‌کنیم شرایط را بهتر از این کنیم. بازیکنان جدیدی که به تیم اضافه شدند، نیاز به زمان دارند و باید به آنها فرصت دهیم.

فرکی ادامه داد: در نیم فصل اول هم با این شرایط امتیازی مواجه بودیم. با پرسپولیس بازی کردیم و برابر ذوب‌آهن همان نتیجه‌ای را گرفتیم که در دور رفت کسب کرده بودیم. بازی با سیاه‌جامگان هم نتیجه مشابه بدست آمد. برابر پدیده خراسان هم به تساوی رسیدیم و اکنون دنبال این هستیم که در بازی برگشت به پیروزی برسیم. دنبال این هستیم که از لحاظ امتیازی شرایط بهتری داشته باشیم و با توجه به جذب بازیکنان می‌خواهیم امتیازات خوبی کسب کنیم.

وی در مورد اینکه چرا ایوب کلانتری از ابتدا بازی نکرد، گفت: او بازیکن باکیفیتی است و نگاهم به او فنی بود. کلانتری در دو دیدار گذشته برای ما بازی کرد، اما امروز احساس کردم حساسیت بازی برای او زیاد است، چرا که نیم فصل اول در سیاه‌جامگان حضور داشت و حریف از او شناخت دارد. به همین دلیل از ابتدا به او بازی ندادم. بعضی از بازیکنان مقابل تیم سابق خود انگیزه دارند و با این انگیزه گلزنی هم می‌کنند، برخی مواقع هم نمی‌توانند خوب بازی کنند. ایوب هم چنین وضعیتی داشت و احساس کردم شرایط خوبی ندارد.

سرمربی سایپا در خصوص شایعه استعفایش گفت: من از زبان شما شنیده‌ام و دنبال این هستم که راوی خبر چه کسی است. باید ببینیم دوستان به ما محبت دارند یا ندارند.

فرکی در مورد درگیری خداداد عزیزی و محمدرضا خلعتبری گفت: درگیری در کار نبود و با هم دوست هستند. خودم به صحنه نزدیک بودم. عزیزی دوست بسیار خوب من است. او حق هم دارد که نگران سیاه‌جامگان باشد، چون آنها جایگاه ما را دارند و تیمش نماینده یک استان است. اعترض او این بود که داوری که گل را نپذیرفته، چرا تصمیمش را عوض کرده است. داور با کمک خود صحبت و نظر خودش را عوض کرد. خلعتبری و عزیزی صحبت دوستانه داشتند و همدیگر را بغل کردند. خلعتبری گفت که توپ به دست او نخورده است.

وی در واکنش به این سؤال که در بازبینی صحنه مشخص شده که توپ به دست خلعتبری خورده است، گفت: من صحنه را ندیدم، اما از خلعتبری پرسیدم که او گفت توپ به دستش برخورد نکرده است.

عزیزی: هَند خلعتبری را یک نابینا هم متوجه می‌شد!

خداداد عزیزی پس از شکست یک بر صفر تیمش مقابل سایپا در هفته هجدهم لیگ برتر اظهار داشت: دیگر نمی‌دانم چه چیزی بگویم. به ما می گویند در مورد داوری صحبت نکنید، اما آقای اصفهانیان که گفته فوتبال بازی کرده است، این دیدار را ببیند که خلعتبری توپ را با دست جلو می‌برد. حسین زرگر هم به کمک خود نگاه کرده و تصمیمش را عوض کرد.

وی افزود: همه دیدند که خلعتبری توپ را با دست زده، اما چه کسی باید جوابگو باشد. حسین زرگر در بازی قبل یک پنالتی برای ما نگرفت. ما دیگر باید چه کار کنیم؟ تا حرفی می‌زنیم دو جلسه محروم می‌کنند تا اعتراضی نکنیم. آقای اصفهانیان! ما آمادگی خودمان را درست کرده‌ایم و شما باید آمادگی داوران را درست کنید. حسین زرگر دو بازی برای ما قضاوت کرده و چهار اشتباه داشته است. به اشتباه بازیکن ما را اخراج و پنالتی ما را نگرفت و این بازی هم خطای هند بازیکن حریف را نگرفت. دیگر حرفی ندارم. آدم نابینا هم بود می‌فهمید که آن گل خطای هند بوده است. خلعتبری به من گفت که داور باید او را اخراج می‌کرد!

سرمربی تیم فوتبال سیاه‌جامگان تصریح کرد: فوتبال یک طرف برد دارد و یک طرف باخت. آقایان اجازه نمی‌دهند حرفی بزنیم، آقای حسن‌زاده، رئیس کمیته انضباطی و دیگر مدیران لطفاً به داوری ورود کنید. چرا ما باید تاوان اشتباهات داوری را بدهیم؟! آقای داور شما خطای هند گرفتی، ولی بعد به کمک خود نگاه کرده و تصمیمت را عوض می‌کنی؟ حرفی ندارم، الله و اعلم!

عزیزی در مورد اُفت تیمش در نیم‌فصل دوم لیگ برتر گفت: ما با اشتباهات داوری به‌هم می‌ریزیم. ما با اشتباه زرگر دو امتیاز پایین‌تر هستیم. اگر قرار باشد داور زحمات ما را نادیده بگیرد و فاتحه تیم را بخواند، فایده‌ای ندارد. مگر صدر جدول هستیم که اشتباه داوری به ضررمان نباشد.

وی در مورد اینکه چرا میثم حسینی در لیست 18 نفره قرار نداشت، تصریح کرد: او مصدوم بود و در لیست نبود.

سرمربی تیم فوتبال سیاه‌جامگان هنگامی که در حال ترک نشست خبری بود به کنایه به خبرنگاران گفت: اگر مریم حیدرزاده هم در ورزشگاه بود، آن توپ را خطای هند تشخصیص می‌داد!

** ذوب آهن یک - فولاد خوزستان صفر

حسینی: خوشحالم پس از ۲ سال فولاد را بردیم

سیدمجتبی حسینی در نشست خبری پس از پیروزی تیمش مقابل فولاد خوزستان اظهار داشت: این بازی، مسابقه بسیار مهمی برای ما بود و باید می‌بردیم تا بیشتر از این عقب نیفتیم. تیم‌های پایین‌تر از ما نیز دوست داشتند خودشان را نزدیک کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در نیمه نخست به گل رسیدیم و در ادامه بازی را کنترل کردیم. فولاد همیشه برای ما حریف سختی بوده و امروز خوشبختانه پیروز شدیم که این پیروزی را به هواداران تبریک می‌گویم.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن در خصوص عملکرد فولاد افزود: پس از به ثمر رسیدن گل آن‌ها از دفاع راست سعی داشتند خلق موقعیت کنند و با تغییر سیستم بازی را بستیم و به این نتیجه راضی بودیم، فولاد همیشه تیم خوبی بوده و خوشحالم پس از 2 سال این تیم را بردیم.

حسینی درباره عدم حضور ربیع عطایا خاطرنشان کرد: بازیکنان خارجی زمانی که در اصفهان حضور پیدا می‌کنند برای اینکه به آب و هوا اصفهان عادت کنند نیاز به زمان دارند که عطایا نیز از این قاعده مستثنی نیست و در هفته‌های آینده به تیم اضافه می‌شود.

سعداوی: ذوب‌آهن خوش شانس بود

نعیم سعداوی پس از شکست یک بر صفر برابر ذوب‌آهن گفت: قاعده فوتبال این است که اگر گل نزنید گل می‌خورید. در نیمه نخست حریف خوش‌شانس بود که در یک ضربه ایستگاه و شروع مجدد به گل رسید.

وی ادامه داد: به جرات می‌توانم بگویم اگر 3 تیم خوب و با کیفیت را معرفی کنیم یکی از آنها  تیم ذوب آهن است، بازیکنان ما در این بازی تنها به گل نرسیدند و با عملکردشان نشان دادند روزهای خوبی در انتظار آنهاست، فوتبالی ارائه دادند که کمتر تیمی در اصفهان مقابل ذوب آهن ارائه داد.

سرمربی تیم فوتبال فولاد در خصوص عملکرد بختیار رحمانی در نخستین دیدار خود برای این تیم گفت: بختیار رحمانی در نخستین بازی عملکرد خوبی را در این دیدار داشت.

سعداوی تصریح کرد: در ادامه فصل همانند امروز به دنبال ارائه فوتبال زیبا هستیم و این عدم نتیجه‌گیری همیشگی نیست و به طور قطع نتایج خوب برای ما رخ می‌دهد.

وی گفت: در ضربات آخر بسیار بد بودیم و ذوب‌‌آهن حریف دست و پا بسته‌ای در چنگ بازیکنان ما بودند. تنها مشکل ما در این دیدار این بود که به گل نرسیدیم.

دیدگاه تان را بنویسید