تشخیص پارکینسون با ساعت های هوشمند؟!

یک مطالعه نشان داد ساعت های هوشمند می توانند به شناسایی بیماری پارکینسون تا هفت سال قبل از ظهور علائم اصلی و تشخیص بالینی کمک کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جى پلاس به نقل از  Metro: محققان داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط دستگاه‌ها را در یک دوره هفت روزه تجزیه و تحلیل کردند و پس از اندازه گیری سرعت حرکت افراد، دریافتند که می‌توانند از هوش مصنوعی (AI) برای پیش‌بینی دقیق بیماری پارکینسون استفاده کنند.

به گفته متخصصان، این کار می تواند به عنوان یک ابزار غربالگری جدید برای بیماری پارکینسون استفاده شود؛ اختلالی که به تدریج بدتر می شود و سیستم عصبی و قسمت هایی از بدن که اعصاب کنترل می کنند را تحت تاثیر قرار می دهد و این امکان را فراهم می کند که این اختلال در مراحل بسیار زودتر از روش های فعلی شناسایی شود.

دکتر سینتیا ساندور - رهبر این گروه مطالعاتى در  مؤسسه تحقیقات دمانس انگلستان در دانشگاه کاردیف، گفت: با این یافته‌ها می‌توانیم یک ابزار غربالگری ارزشمند برای کمک به تشخیص زودهنگام بیماری پارکینسون ایجاد کنیم.

دکتر کاترین بل، مدرس ارشد بالینی در NMHII (موسسه نوآوری علوم اعصاب و سلامت روان) در دانشگاه کاردیف هم در این باره گفت: برای اکثر افراد مبتلا به بیماری پارکینسون، زمانی که شروع به تجربه علائم می کنند، بسیاری از سلول های مغزی آسیب دیده قبلاً تحت تأثیر قرار گرفته اند. و این بدان معنی است که تشخیص زودهنگام این بیماری چالش برانگیز است.

او افزود: اگرچه یافته‌های ما در اینجا جایگزین روش‌های تشخیصی موجود نیست، اما داده‌های ساعت هوشمند می‌تواند ابزار غربالگری مفیدی برای کمک به تشخیص زودهنگام بیماری باشد و این بدان معناست که با شناسایى افراد بتوانیم  قبل از اینکه بیماری آسیب شدیدی به مغز وارد کند آنها را نجات دهیم.

بیماری پارکینسون سلول‌های مغز به نام نورون‌های دوپامینرژیک را تحت تأثیر قرار می‌دهد که در ناحیه‌ای از مغز به نام جسم سیاه قرار دارند.

دیدگاه تان را بنویسید