هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها در تهران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران در خصوص احتمال خطر سیلابی شدن مسیل‌ها در استان تهران هشدار داد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در استان هشدار داد و گفت: شهروندان از اتراق کنار مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری کنند.

به نوشته ایرنا، حامد یزدی مهر عصر شنبه در جمع خبرنگاران از صدور هشدار نارنجی هواشناسی از اواخر وقت امروز شنبه سوم تیر تا روز یکشنبه چهارم تیر خبر داد و با اشاره به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید و گاهی خیلی شدید در بازه زمانی اعلام شده، افزود: بر این اساس احتمال وقوع رعدوبرق و بارش تگرگ در ارتفاعات وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر ضرورت اجتناب از صعود به ارتفاعات، توقف در حاشیه ساختمان‌های نیمه تمام و درختان فرسوده و تابلوهای تبلیغاتی تاکید کرد و گفت: از همه مردم می‌خواهیم توصیه‌ها و هشدارهای صادر شده مدیریت بحران در مرحله پیشگیری را جدی بگیرند تا بتوانیم آمادگی لازم برای مقابله با حوادث طبیعی را داشته باشیم.

یزدی مهر بر ضرورت آمادگی کامل ستاد مدیریت بحران و دستگاه‌های امدادرسان تاکید کرد و افزود: دستورهای لازم در این زمینه به مجموعه‌های مربوطه ابلاغ شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران اظهارداشت: مردم استان اکیداً در حاشیه رودها و مسیل‌ها توقف و اتراق نکنند همچنین به علت احتمال سقوط سنگ از محورهای کوهستانی، توصیه می‌شود از سفرهای برون شهری خودداری و نسبت به سفرهای درون شهری نیز احتیاط لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه احتمال وقوع رعد و برق و صاعقه در ارتفاعات استان تهران پیش بینی شده است، گفت: توصیه موکد مدیریت بحران به همه دامداران این است که در مدت یادشده از چرای دام‌ها در مناطق مرتفع پرهیز کنند.

دیدگاه تان را بنویسید