وعده‌ رئیس بورس: سهام پالایشی‌ها تا پایان سال به قیمت ذاتی خود می‌رسند/ در حوزه دامنه نوسان اقداماتی انجام می‌دهیم

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: برنامه‌ای داریم که منابعی را بگیریم و بازارگردانی را برای سهم‌های ETF داشته باشیم و قیمت این صندوق‌ها به قیمت‌های ذاتی خود برسند. تلاش می‌کنیم که تا پایان سال صندوق‌های دولتی (پالایشی‌ها) به قیمت‌های ذاتی خود برسند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ مجید عشقی، رئیس سازمان بورس ایران گفت: ماهیت بازارهای مالی بحث ریسک است نمی‌توانم بگوییم بازار به صورت دائم در چه زمانی رشد خواهد کرد. قیمت‌های بازار حاصل عرضه و تقاضای سهام است.

وی افزود: بازار به حدی رسیده است، که قیمت‌های ذاتی سهام بالاتر از قیمت‌های موجود است. بازار ثبات خوبی دارد ولی زمان می‌برد تا این قیمت‌ها رشد کند و متناسب با سودآوری شرکت‌ها شود.

عشقی گفت: اتفاقات گذشته با گذشت یک یا دو هفته درست نمی‌شود و زمان می‌برد. تا پنج یا ۶ ماه آینده می‌شود شاهد ثبات قیمتی در سهم‌ها باشیم. با بانک مرکزی کمیته مشترک طراحی کردیم و یکی یکی موارد را بررسی می‌کنیم.

 

در حوزه دامنه نوسان اقداماتی را انجام می‌دهیم

اعتراضات زیادی در خصوص رفتار های ناظر شده است

 

رئیس سازمان بورس گفت: کاری که اکنون ما باید انجام دهیم برای بازگردان اعتماد، نخست افزایش شفافیت از طریق ارائه اطلاعات درست است، صنایع باید مشکلاتشان حل شود که در این رابطه در حال تشکیل میزهای حمایتی برای صنایع هستیم ، دوم باید فعالیت نظارت بر بازار شفاف کنیم زیرا در این مدت اعتراضات زیادی در خصوص رفتار های ناظر شده، در گام بعدی لازم است زیرساخت‌هایی را مهیا کنیم. 

عشقی تاکید کرد: در حال حاضر داریم در حوزه دامنه نوسان نیز اقداماتی را انجام می‌دهیم.

حجم ویدیو: 7.32M | مدت زمان ویدیو: 00:02:15 دانلود ویدیو

دیدگاه تان را بنویسید