گزارش جی پلاس؛

پرسپولیس در بازی مرگ و زندگی/ چرا شاگردان یحیی باید قهرمان آسیا شوند؟

پرسپولیس در صورت قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا می تواند با پاداش حاصل از این اتفاق، تمام مشکلات مالی خود را حل کند ولی ناکامی در این رقابت ها این تیم را وارد مخمصه بزرگی خواهد کرد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ پرسپولیس ایران روز شنبه 29 آذر در فینال لیگ قهرمانان آسیا به مصاف اولسان هیوندای کره جنوبی می‌ رود. این دیدار بعد از ماه ها انتظار با حضور 20 هزار تماشاگر در ورزشگاه الجنوب قطر برگزار خواهد شد و یکی از این دو تیم جام قهرمانی را بالای سر می برد.

شاگردان یحیی گل محمدی که سابقه نایب قهرمانی در این رقابت ها را در سال 2018 را دارند، با شکست دادن اولسان هیوندای و قهرمانی در این مسابقات، علاوه بر این افتخار بزرگ، صاحب پاداش بسیار بزرگی هم می شوند که این تیم را تا مدت ها از شرّ مشکلات مالی خلاص می‌ کند.

طبق جدول اعلامی از سوی AFC، دو تیم حاضر در فینال لیگ قهرمانان آسیا پاداش بزرگی را به جیب خواهند زد. تیم قهرمان 4 میلیون دلار و به تیم نایب قهرمان دو میلیون دلار می رسد. پرسپولیس با توجه به نتایجش در مراحل گذشته، تاکنون 810 هزار دلار به جیب زده و می تواند دو یا چهار میلیون دلار دیگر هم ذخیره کند و مشکلات مالی خود را مرتفع کند. البته تیم قهرمان با توجه به حضور در مسابقات جام جهانی باشگاه‌ ها، حداقل یک میلیون دلار دیگر هم به پاداش خود اضافه خواهد کرد که برای تیم های ایرانی عدد بسیار بزرگی به شمار می رود.

*پرسپولیس باید قهرمان آسیا شود!

آنطور که از شواهد بر می آید، پرسپولیس به جز افتخار قهرمانی در این مسابقات، نیاز شدیدی به پاداش این مسابقات دارد و در یک بازی مرگ و زندگی قرار گرفته است؛ به طوری که اگر قهرمان مسابقات شود، می تواند تمام بدهی های خود و همینطور حقوق و دستمزد بازیکنان و مربیانش را هم پرداخت کند اما در صورتی که نتیجه ای جز پیروزی و قهرمانی مقابل اولسان هیوندای رقم بخورد، وارد بحران بزرگی خواهد شد.

مدیران پرسپولیس از ماه های گذشته روی این پاداش حساب باز کرده اند. مهدی رسول پناه برای پرداخت بدهی میلیاردی برانکو ایوانکوویچ و همینطور سمیعی برای پرداخت مطالبات بازیکنان از فصل گذشته مجبور به قرض کردن مبلغی در حدود 28 میلیارد تومان شده اند که زودتر از موعد مقرر از سوی کارگزار باشگاه پرداخت شده است. در نتیجه آن ها تا 30 اردیبهشت سال 1400 فقط 20 میلیارد تومان دیگر طلبکار هستند که به طور قطع جوابگوی نیازهای این باشگاه نیست.

در واقع پرسپولیس هنوز هیچ پولی از فصل جاری به بازیکنان خود نداده است که با احتساب آپشن قهرمانی در آسیا برای یک فصل حدود 100 میلیارد تومان می شود.

از طرفی آن ها روی هم رفته به گابریل کالدرون و دستیارانش و همچنین ماریو بودیمیر هم مبلغی در حدود 1.5 میلیون دلار بدهکار هستند که با ارزش امروز دلار در بازار ایران، معادل 39 میلیارد تومان می شود.

تمام این مشکلات وقتی حل می شود که پرسپولیس با قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا پاداش 4 میلیون و 810 هزار دلاری مسابقات را به جیب بزند و صاحب جایزه حدودا 125 میلیارد تومانی شود. علاوه بر این قهرمانی در مسابقات حداقل یک میلیون دلار (26 میلیارد تومان) دیگر هم برای این تیم به ارمغان می آورد که این باشگاه را از مخمصه رها خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید