گزارش جی پلاس؛

اعلام درآمد و هزینه سرخابی ها در 1400/ پرسپولیس 25 میلیارد تومان بیشتر از استقلال!+عکس

در لایحه برنامه و درآمد دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نکات جالبی وجود دارد؛ از جمله درآمد و هزینه بیش از 25 میلیارد تومانی سرخپوشان نسبت به رقیب سنتی!

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ بر اساس لایحه بودجه سال آینده (1400) میزان درآمد و هزینه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از سوی سازمان برنامه و بودجه اعلام شد.

بر این اساس، شرکت فرهنگی و ورزشی پیروزی (پرسپولیس) در سال آینده 95 میلیارد تومان درآمدزایی خواهد داشت که از این مبلغ 94.8 میلیارد تومان صرف‌ هزینه‌های این باشگاه خواهد شد.

شرکت فرهنگی و ورزشی استقلال نیز برای سال آینده 69.5 میلیارد تومان را پیش بینی کرده که از این مبلغ 69.49 میلیارد تومان به هزینه‌های این مجموعه اختصاص خواهد یافت.

درآمد و هزینه استقلال و پرسپولیس در سال 1400

پرسپولیس در این برنامه، مبلغی بیش از 25 میلیارد تومان درآمدزایی خواهد داشت که احتمالا برای هواداران استقلال جای سوال است که چطور تیم رقیب درآمد بیشتری دارد و می‌تواند بیشتر از آبی‌ها هزینه کند؟

*نکاتی جالب از درآمد و هزینه استقلال و پرسپولیس

اعلام درآمد و هزینه برای این دو باشگاه در شرایطی است که به نظر می‌رسد در برخی از موارد دست کاری هایی صورت گرفته و این اعداد و ارقام همه واقعیت‌ های این دو تیم نیست.

* آنطور که از شواهد و قراین مشخص است، هزینه دو تیم استقلال و پرسپولیس در طول یک سال بیش از 100 میلیارد تومان است و آن‌ها علاوه بر دستمزد بازیکنان و مربیان خود و هزینه‌های جاری باشگاه باید بخشی از بدهی های هنگفت خود مربوط به گذشته را هم پرداخت کنند.

*از طرفی مشخص است که بودجه استقلال برای فصل جاری و آینده هیچ گاه تا این اندازه کمتر از پرسپولیس نبوده و حتی در سال‌های گذشته و با انتشار قرارداد بازیکنان و مربیان مشخص بود که این تیم بیش از پرسپولیس هزینه کرده است.

*افزایش درآمد پرسپولیس در این لایحه به درآمد پرسپولیسی‌ها از صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا مربوط است که حتی ممکن است با قهرمانی و حضور در جام باشگاه های جهان بیشتر از این هم شود اما جالب است که دولت چنین چیزی را برای سرخپوشان پیش بینی نکرده است.

*از طرفی در حالی درآمد 95 میلیارد تومانی برای پرسپولیس پیش بینی شده که کل درآمد پرسپولیس از کارگزار این باشگاه برای یک فصل 110 میلیارد تومان است! اگر این برنامه درست باشد، مبلغی در حدود 15 میلیارد تومان کجا می رود؟

*جالب است که دولت تلاش کرده در این برنامه، هزینه این دو تیم را به اندازه بسیار اندکی، کمتر از درآمد آن‌ها اعلام کند تا به این شکل این دو تیم زیان ده نباشند و بتوانند مراحل واگذاری در بورس اوراق بهادار را طی کنند.

مسلم است که هواداران دو تیم نمی توانند درآمد و هزینه این دو باشگاه در لایحه برنامه سال 1400 را جدی تلقی کنند چرا که این اعداد و ارقام ساختگی هستند و دست کاری شده اند.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید