چند روز بعد از تزریق واکسن بدن در برابر آنفلوآنزا ایمن می شود؟

یک متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری گفت: واکسن آنفلوآنزا ۱۴ روز پس از تزریق بدن را ایمن می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد
جی پلاس، ندا ضامن میلانی، متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری درباره بیماری کرونا اظهار داشت: بیماران مبتلا به کرونا حتماً باید ۱۴ روز را جهت قرنطینه مدنظر قرار دهند و در این مدت قطع ارتباط کامل با سایر افراد جامعه و خانواده انجام گیرد.
 
وی افزود: بیمار مبتلا به کرونا برای انجام قرنطینه باید در یک اتاق جداگانه که دارای تهویه و پنجره است استفاده کنند و در صورت استفاده از سرویس بهداشتی و حمام مشترک قبل از استفاده فرد دیگر حتماً سرویس بهداشتی و حمام ضد عفونی شود.
 
این متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری درباره درمان کرونا گفت: در حال حاضر درمان کرونا به‌صورت علامتی انجام می‌گیرد به طوری که اگر فرد علائم تنفسی داشته باشد، درمان علائم تنفسی مد نظر قرار می‌گیرد و اگر علائم گوارشی داشته باشد، درمان علائم گوارشی را مد نظر قرار می‌دهیم و اگر بیماران وضعیت پرخطر داشته باشند داروهای ضد ویروسی برای آنها تجویز می‌شود که البته این داروها نیز به صورت کامل ویروس را از بین نمی‌‌برد.
 
 ضامنی میلانی خاطرنشان کرد: بی حالی، بی اشتهایی، بی‌حوصلگی و تب مختصر جزو بیشترین علائمی است که در افراد مبتلا به کرونا بروز می‌یابد پس از آن  علائم تنفسی خفیف و سرفه خشک و در درجه سوم علائم گوارشی در میان بیماران مبتلا به کرونا شایع است.
 
وی در ادامه درباره زمان تزریق واکسن آنفلوانزا گفت: در صورتی که همه افراد می‌توانستند این واکسن را امسال تزریق کنند بسیار حائز اهمیت بود ولی به دلیل کمبودها این موضوع قابل اجرا نیست و باید اولویت اختصاص واکسن آنفلوآنزا را به کادر درمان، بیماران دارای مشکلات زمینه‌ای، افراد مسن و کودکان اختصاص دهیم.
 
این متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری خاطرنشان کرد: زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا از اواخر شهریور تا اواسط مهر است ولی در صورتی که اپیدمی آنفولانزا در برخی از شهرها یا کشورها از دی یا آذر آغاز شود می‌توان مدت تزریق آنفلوآنزا را به آن زمان موکول کرد.
 
وی گفت: از زمان تزریق آنفلوآنزا حداقل دو هفته طول می‌کشد که واکسن در بدن اثر کند که پس از آن تا یکسال بدن فرد در مقابل آنفلوآنزا ایمنی خواهد داشت.

 

دیدگاه تان را بنویسید