معاون نظارت و فنی نظام پزشکی عنوان کرد؛

برنامه ریزی دو ساله برای ویروس کرونا داشته باشید

جهانگیری گفت: مردم برنامه ۲ساله‌ای برای زندگی با ویروس کرونا در نظر بگیرند و متناسب با آن تغییرات لازم را در فعالیت‌هایشان اعمال کنند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، محمد جهانگیری معاون نظارت و فنی نظام پزشکی امروز در مراسم تجلیل از مدافعان سلامت اظهار کرد: همه ما می‌دانیم دسترسی پیدا کردن به واکسن ویروس کرونا زمان بر خواهد بود و تنها راه مقابله کردن با این ویروس منحوس در حال حاضر زدن ماسک و رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی است.

او ادامه داد: نکته مهم قابل توجه برای تمام مردم این است که باید برای ۲ سال زندگی کردن با این ویروس برنامه ریزی داشته باشند و افراد تدابیر لازم از لحاظ روحی، روانی، مادی و اقتصادی را بیاندیشند زیرا همه ما می‌دانیم که این ویروس بالاخره روزی ریشکن می‌شود، اما تنها مشکل اساسی ما ناشناخته بودن آن بوده که زمانی طولانی را به خود اختصاص داده است.

جهانگیری بیان کرد: همه افراد باید در الگو و برنامه زندگی خود تغییراتی ایجاد کنند و با توجه به شرایط فعلی به ادامه زندگی خود شکل جدیدی بدهند.

او گفت: اگر مردم شاهد افزایش یکباره ابتلا کادر درمان به ویروس کرونا هستند، باید بدانند این موضوع تنها در اثر رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی از طرف عموم مردم است که شرایط را برای کادر درمان سخت‌تر می‌کنند.

معاون نظارت و فنی نظام پزشکی اظهار کرد: حتی کادر درمان به دلیل پوششی که دارند نمی‌توانند استراحت و تغذیه مناسبی را برای خود فراهم کنند و همین امر موجب می‌شود که خسته شوند؛  با وجود این شرایط نامناسب در بیمارستان‌ها و استرس حاکم اعم از مشاهده مرگ ومیر‌ها و ... کادر درمان به صورت دائم در حال فرسودگی خواهند بود.

او در پایان گفت: مردم فراموش نکنند جامعه پزشکی در واقع فرزندان نخبه خودشان هستند که در میدان حضور دارند و جنگجویانه به مردم خدمت می‌کنند. پس مردم هم با رعایت کردن هر چه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند در قطع زنجیره این ویروس منحوس کمک کننده خوبی باشند تا کادر درمان هم کمتر دچار خستگی و فرسودگی شود.

دیدگاه تان را بنویسید