جی پلاس

آغاز روزهای پرجنب‌جوش در فوتبال با بازی‌های تدارکاتی/ تهدید آذری‌ها عملی می‌شود؟ + جدول

با ورود تیم‌های لیگ برتری به فاز برگزاری مسابقات دوستانه و افزایش آمادگی جسمانی و تیمی تیم‌ها، انتظار فصلی پرجنب و جوش در فوتبال ایران می‌رود.

لینک کوتاه کپی شد

سرویس ورزشی جی پلاس: تیم‌های لیگ برتری برای افزایش آمادگی جسمانی و تیمی خود وارد فاز برگزاری بازی‌های دوستانه شدند و چند روزی است که دیدارهای دوستانه میان تیم‌های مختلف لیگ برتری و دسته یکی برگزار می شود.

در بازی‌های برگزار شده که عمدتا میان تیم‌های لیگ برتری برگزار می‌شود، تیم‌ها سعی کردند با پرهیز از هرگونه مصدومیت و تهدید شدن سلامتی بازیکنان، فضای مسابقه را برای بازیکنان شبیه سازی کنند.

این اتفاق بعد از مخالفت گسترده تیم‌های لیگ برتری با شروع مسابقات، نوید روزهای پرجنب و جوش در آغاز لیگ را می‌دهد و می‌تواند خون تازه‌ای را در رگ‌های فوتبال ایران به جریان بیاندازد.

البته نکته قابل توجه در بازی‌های دوستانه، رقم خوردن مساوی ‌های پرتعداد بوده است که مربیان باشگاهی بدون توجه به این موضوع در صدد افزایش آمادگی بازیکنان خود هستند.

*اپیدمی مصدومیت در شروع دوباره فوتبال

پرهیز تیم‌ها از خشونت در مسابقه و خودداری بازیکنان از انجام حرکت پرمخاطره می‌تواند دلیل مساوی‌ها باشد. با این وجود در بازی‌های اخیر، برخی از بازیکنان با مصدومیت‌هایی کوتاه مدت و حتی بلند مدت مواجه شده اند. محمد انصاری، مدافع پرسپولیس سرآمد همه بازیکنان بود که چه بسا نیمی فصل آینده فوتبال را هم به علت پارگی رباط صلیبی از دست بدهد. رضا آذری هافبک جوان استقلال نیز در جریان بازی دوستانه برابر هوادار رباط صلیبی پاره کرد.

بازیکنان دیگری از جمله فرشید اسماعیلی، گادوین منشا مهاجم گل گهر و ... نیز در این مدت با مصدومیت‌های کوتاه مدت مواجه شده اند.

طبق اخبار منتشر شده در رسانه های خارجی، بازیکنان زیادی با شروع مجدد فوتبال مصدوم شدند که انتظار می‌رود این اتفاق برای بازیکنان ایرانی هم رخ دهد و افزایش آمادگی بازیکنان قبل از شروع مسابقات و رقابت تیم‌ها برای رسیدن به قهرمانی یا فرار از سقوط  الزامی است.

*لیگ کم گل؟

لیگ نوزدهم تا قبل از تعطیلات به لحاظ گلزنی وضعیت بدی نداشت و توانسته بود تا اینجای فصل بخشی از هواداران را راضی کند اما روند تیم‌ها در آماده‌سازی مجدد حاکی از احتمال کم گل شدن بازی‌ها است.

البته احتمالا رفته رفته بازی‌ها پرگل‌تر شود و افزایش بدنی بازیکنان موجب حل این مشکل شود چرا که طبیعی است بازیکنان بعد از سه ماه استراحت و نهایتا برگزاری تمرینات خود در خانه از آمادگی بدنی بالایی برخوردار نیستند و از هرگونه برخورد شدید پرهیز می‌کنند.

*علامت سوال مقابل تیم‌های عقب مانده از کورس آماده‌سازی

تاکنون چند تیم به علت شیوع کرونا در میان بازیکنان، مشکلات مالی و همینطور نبود سازمان تیمی نتوانستند دیداری را برگزار کنند و حتی در برخی موارد به تازگی تمرینات خود را شروع کردند.

حتی تعویق چند روزه در شروع لیگ برتر هم مشکل تیم‌هایی مانند تراکتور، ماشین‌سازی و ... را حل نمی‌کند و بدون شک آن ها در شروع مسابقات از سایرین عقب‌تر هستند و چه بسا تهدید خود برای کناره‌گیری از مسابقات را عملی کنند.

این اتفاق می‌تواند یک پرونده جنجال برانگیز را در فوتبال ایران کلید بزند که هر تصمیمی منجر به یک قائله بزرگ تر خواهد شد. به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال باید هر چه زودتر مذاکراتی را با مسئولان این تیم‌ها برگزار کند و عواقب هر گونه اقدامی برای هر یک از طرفین مشخص شود.

در ادامه جدول بازی های تدارکاتی تیم‌های لیگ برتری را مشاهده می‌کنید که می‌تواند وضعیت آمادگی آن‌ها را تاحدودی برای اهالی فوتبال و تیم‌های مختلف روشن کند.

جدول بازی های تدارکاتی

طبق جدول فوق، فقط تیم‌های تراکتور، ماشین‌سازی، صنعت نفت، شهرخودرو و پارس جنوبی نتوانستند تاکنون دیداری را انجام دهند.

 البته طبق برنامه اعلام شده از سوی برخی از تیم‌ها، شهرخودرو و نفت آبادان به زودی دیدارهایی را به منظور افزایش آمادگی بدنی خود برای حضور در ادامه مسابقات برگزار خواهند کرد.

دیدگاه تان را بنویسید