گزارش جی پلاس از ماجرای شکایت کی روش برای دریافت پاداش جام ملت ها

عقب نشینی فدراسیون برای دریافت تخفیف از کی روش با ابزاری به نام احساسات!

فدراسیون فوتبال برخلاف آنچه در اطلاعیه قبلی خود اعلام کرد، در صدد مذاکره با کارلوس کی روش و گرفتن تخفیف از این مربی است تا مبلغ کمتری را به عنوان پاداش حضور در نیمه نهایی جام ملت های آسیا به سرمربی سابق تیم ملی پرداخت کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ در قرارداد شش ماهه مهدی تاج و کارلوس کی روش که پس از جام جهانی ۲۰۱۸ به امضا رسید، بندی مربوط به پاداش ۲۰۰ هزار دلاری برای سومی در جام ملت‌ها بود اما نکته جالب توجه این است که این رقابت ها به میزبانی امارات، دیدار رده بندی نداشت و در واقع AFC برای هر دو تیم حاضر در مرحله نیمه نهایی پاداش مشترکی را در نظر می گیرد.

طبق قرارداد، کی‌روش پس از حذف تیم ملی از جام ملت‌ها پاداش خود را درخواست کرد که بعد از عدم پاسخگویی فدراسیون فوتبال، او برای دریافت این مبلغ از طریق فیفا اقدام کرده است. فدراسیون فوتبال هم در این پرونده دفاعیات خود را برای فیفا ارسال کرده اما در نهایت کمیته انضباطی فدراسیون جهانی فوتبال رای را به نفع سرمربی سابق تیم ملی ایران صادر کرده است تا او به خواسته خود برسد.

*فرار فدراسیون از فشار انتقادات

تا قبل از صدور رای، هجمه های زیادی علیه فدراسیون وارد شد و خیلی ها مدیران خیابان سئول را به ناتوانی در امضای قراردادهای حرفه ای و از این دست مسائل متهم کردند تا فدراسیون فوتبال هم تا قبل از صدور رای بارها اعلام کند که کی روش نمی تواند با شکایت از طریق فیفا به پاداش برسد چرا که حق با ایران است اما دیری نپایید که فیفا مدارک موجود را به نفع کارلوس کی روش دانست.

بعد از صدور رای به نفع سرمربی سابق تیم ملی، فدراسیون نیز بلافاصله اطلاعیه ای را در این راستا صادر و اعلام کرد که به زودی از طریق دادگاه حکمیت ورزش (CAS) نسبت به این رای شکایت خواهد کرد تا از پرداخت پاداش 200 هزاری دلاری جلوگیری کند.

مهدی تاج و کارلوس کی روش

*حمله کی روش به مهدی تاج و شاهد گرفتن مدیران فدراسیون

در پی این اطلاعیه، سرمربی پرتغالی سابق تیم ملی در بیانیه ای به بررسی این موضوع پرداخت و اعلام کرد که قرارداد او همانند قرارداد هشت سال قبلش با فدراسیون فوتبال است و هیچ بندی در آن تغییر نکرده و به همین دلیل اقدام فدراسیون در به رسمیت نشناختن این پاداش را ناشی از اقدامات پنهان کارانه مهدی تاج دانست.

او اقدام فدراسیون فوتبال در شکایت از طریق دادگاه حکمیت ورزش را هزینه کردن زمان و پول دانست و علت این اقدام را راهی برای دور کردن توجهات از مشکلات کنونی این فدراسیون و همینطور قرارداد عجیب با مارک ویلموتس دانست.

در نهایت کی روش از کفاشیان، نبی، اسلامیان و ساکت خواست تا به عنوان شاهد و گواهی بر صحت خواسته او این توافق و پیمان را به رسمیت بشناسند.

در پی این اتفاق، کفاشیان در مصاحبه ای خواسته کی روش را منطقی دانست و اعلام کرد که این در گذشته هم وجود داشته و در واقع حضور در نیمه نهایی جام ملت های از دیدگاه AFC  سوم مشترک به شمار می رود تا این موضوع اثباتی بر گفته های سرمربی سابق تیم ملی باشد.

*عقب نشینی فدراسیون برای گرفتن تخفیف!

پس از اظهارات کی روش و کفاشیان، فدراسیون فوتبال توسط مهدی محمدنبی از موضع خود عقب نشینی کرد. البته آنچه مشخص است این است که دبیرکل فدراسیون در جریان اطلاعیه اخیر این فدراسیون برای شکایت از کی روش در CAS نبود و اعلام کرد این موضوع نیاز به تایید هیات رئیسه دارد و رئیس فدراسیون نمی تواند به تنهایی چنین کاری را انجام دهد.

در نتیجه نبی که در جریان جزییات قرارداد کارلوس کی روش قرار دارد، یک قدم عقب تر رفت و گفت که به علت شناختش از سرمربی سابق تیم ملی برای پرداخت پاداش جام ملت های آسیا با او مذاکره خواهد کرد تا با توجه به روحیه احساسی کی روش، راهکار مناسب تر را به جای هزینه کردن در CAS انتخاب کند.

به گزارش جی پلاس؛ موضوع قابل توجه در اتفاق اخیر، اختلاف سلیقه و دیدگاه در فدراسیون فوتبال است که نمونه آن را می توان در حرف و عمل این مجموعه دانست که گروهی دنبال شکایت هستند و گروهی هم به دنبال مذاکره. این گونه اقدامات می تواند در آینده مشکلات جدی را سد راه فوتبال ایران کند.

دیدگاه تان را بنویسید