نتایج روز اول از هفته بیست و یکم لیگ برتر ؛

خیز بلند پرسپولیس برای قهرمانی/ شکست ناباورانه استقلال مقابل تیم قعر جدولی!/ دربی اصفهان برنده نداشت+ویدیو گلها و جدول

روز اول از سری رقابت های هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال با برگزاری 5 دیدار به پایان رسید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،‌ تیم‌های پرسپولیس و شهرخودرو از ساعت ۱۸:۳۰ در هفته بیست و یکم لیگ برتر به میدان رفتند که این بازی با حساب سه بر یک به سود شاگردان یحیی‌ گل‌محمدی تمام شد. تماشاگران دو تیم به علت شیوع کرونا از حضور در ورزشگاه محروم بودند.

وحیدی امیری در دقیقه ۹، بشار رسن در دقیقه ۱۷ و مهدی ترابی ۶۵ (پنالتی) برای پرسپولیس  و فرشاد فرجی در دقیقه ۵۲ برای شهرخودرو گلزنی کردند.

ترکیب پرسپولیس: رادوشوویچ، شجاع خلیل زاده، محمدحسین کنعانی، مهدی شیری، محمد نادری، کمال کامیابی نیا، احمد نوراللهی، بشار رسن (اوساگونا ۸۵) ، مهدی ترابی (سیامک نعمتی ۹۰)، وحید امیری (کارت زرد) و علی علیپور (امید عالیشاه ۲+۹۰).

ترکیب شهرخودرو: سیدمهدی رحمتی، علی نعمتی (کارت زرد)، فرشاد فرجی، روح‌الله سیف‌اللهی، اکبر صادقی، حسین مهربان (محمد قاضی ۶۰)، علی نبی‌زاده (علی طاهران ۷۱)، محمدعلی فرامرزی، امین قاسمی‌نژاد، مرتضی خراسانی (میراسلاووف ۷۸) و حسین مرادمند.

نیمه نخست/ شهر خودرو0 - پرسپولیس 2

نخستین موقعیت بازی با ضربه ایستگاهی روح‌الله سیف‌اللهی خلق شد و شوت این بازیکن توسط رادوشوویچ به کرنر رفت که ثمری برای تیم مهمان نداشت.

گل: در دقیقه ۹ حرکت خوب علیپور در داخل محوطه جریمه با پس رو به عقب برای ترابی همراه شد که ضربه ترابی به شکل عجیبی به جای حرکت به سمت دروازه، در عرض زمین حرکت کرد و به امیری رسید و این بازیکن گل نخست را وارد دروازه شهرخودرو کرد.

پس از گل نیز پرسپولیس به حملات خود ادامه داد. یک دقیقه بعد نفوذ پرسپولیسی‌ها به داخل محوطه جریمه و ضربه به سمت دروازه رحمتی با پای این دروازه‌بان به کرنر رفت که ثمری نداشت.

گل: حملات پرسپولیس برای رسیدن به گل دوم توسط ضربه عالی بشار رسن عالی بود. کار گروهی بازیکنان پرسپولیس توسط نوراللهی و پاس خوب وحید امیری به منطقه خالی از بازیکن در محوطه جریمه شهرخودرو به بشار رسن رسید و او با شوتی هوایی و بی‌نقص در دقیقه ۱۷ دروازه شهرخودرو را برای دومین بار گشود.

پس از گل دوم هم شهرخودرو در کنترل توپ و میدان و جبران نتیجه ناکام بود تا پرسپولیس برای زدن گل سوم خود جلو بکشد و مقابل محوطه جریمه شهرخودرو تجمع کند.

رفته رفته پرسپولیس عقب نشست و شهرخودرو توانست برای دقایقی توپ را در میانه میدان در اختیار بگیرد و از تجمع پرسپولیسی‌ها مقابل محوطه جریمه خودداری کند.

در دقیقه ۴۳ و ۴۵ شهرخودرو دو موقعیت جدی گلزنی داشت که رادوشوویچ در این دو صحنه عملکرد خوبی داشت.

نیمه دوم/ شهر خودرو 1 - پرسپولیس 3

شاگردانی گل‌محمدی نیمه دوم را هم هجومی آغاز کردند و توانستند در دقیقه ۴۸ گل سوم را وارد دروازه رحمتی کنند که این گل در موقعیت آفساید به ثمر رسید و داور آن را مردود اعلام کرد.

گل: شهرخودرو با ضربه سر فرشاد فرجی در دقیقه ۵۲ یکی از گل‌های خورده را جبران کرد و اختلاف به یک گل رسید.

در دقیقه ۵۸، مهدی ترابی با عبور از دو، سه بازیکن شهرخودرو از گوشه محوطه هجده قدم شهرخودرو شوت زد که ضربه او زهردار نبود و رحمتی این توپ را در آغوش گرفت.

حرکت انفرادی مهدی ترابی و دریبل چندین بازیکن شهرخودرو با ورود او به محوطه جریمه همراه شد که بازیکن شهرخودرو با تکل او را سرنگون کرد و داور نقطه پنالتی را نشان داد.

گل: مهدی ترابی پشت این ضربه قرار گرفت و شوت خود را برخلاف حرکت مهدی رحمتی در دقیقه ۶۵ تبدیل به گل سوم تیمش کرد.

بعد از این گل، بازی آرام و متعادل دنبال شد و در اکثر دقایق بازیکنان شهرخودرو با کنترل توپ در میانه زمین، در صدد یافتن راه نفوذ به سمت دروازه پرسپولیس بودند.

میل پرسپولیس به حفظ نتیجه بازی و ناکارآمدی حملات شهرخودرو مقابل دفاع شاگردان گل‌محمدی مانع از خلق موقعیت تا دقیقه ۸۰ شد.

در دقیقه ۸۶، ارسال بلند شهرخودرو به روی دروازه با ضربه سر محمد قاضی به سمت دروازه رادوشوویچ رفت که او با واکنشی به موقع توپ را به کرنر فرستاد. البته فشار تیم شهرخودرو تا آخرین دقیقه بازی هم ادامه داشت ولی واکنش‌های خوب رادوشویچ مانع از گلزنی تیم مشهدی شد تا در نهایت پرسپولیس با برتری سه بر یک این مصاف را به سود خود کند.

پرسپولیس با این برد ۴۴ امتیازی شد و اختلاف خود با تیم دوم جدول را به ۷ امتیاز افزایش داد. شهرخودرو نیز فرصت صعود به رتبه دوم جدول را از دست داد و با ۳۵ امتیاز در رتبه پنجم باقی ماند.

بازی رفت این دو تیم با برتری یک بر صفر به سود شهرخودرو تمام شده بود که هدایت مشهدی‌ها را گل‌محمدی بر عهده داشت و با نتیجه‌ای که امشب رقم خورد، گل‌محمدی توانست انتقام پرسپولیسی‌ها را از بردی که در نیم فصل اول برابر تیم کنونی خود به دست آورده بود، بگیرد.

شکست خارج از خانه استقلال مقابل تیم قعر جدولی

تیم‌ فوتبال استقلال از ساعت 16 امروز (پنجشنبه) در هفته بیست‌ویکم لیگ برتر فوتبال، در ورزشگاه امام علی (ع) سیرجان به مصاف گل‌گهر سیرجان رفت و با نتیجه یک بر صفر شکست خورد. علیرضا ابراهیمی (61) زننده تک گل بازی بود.

ترکیب گل‌گهر: مهرداد بشاگردی، سیدعبدالله حسینی، رضا علیاری (85 - مهران گلزاری)، سیدعلیرضا ابراهیمی، یوسف وکیا، احمدرضا زنده‌روح، امین پورعلی، بهنام برزای، سجاد آشوری(75 - مهرداد بایرامی)، گادوین منشا (85 - پیمان رنجبری) و یونس شاکری.

 

ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، محمد دانشگر، نیکولای بودوروف(80 - محمد بلبلی)، روزبه چشمی، هروویه میلیچ، وریا غفوری، علی کریمی، مسعود ریگی (88 - عارف غلامی)، آرش رضاوند(75 - فرشید اسماعیلی)، مهدی قائدی و ارسلان مطهری.

داور: محمدرضا اکبریان

نیمه اول/ گل گهر 0 - استقلال0

دقیقه 9: مهدی قائدی پس از لایی زدن به بهنام برزای در محوطه جریمه قصد عبور از بازیکن مقابلش را داشت که مدافع گل‌گهر با دست مانع او شد، اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

دقیقه 12: شوت سجاد آشوری از بالای دروازه سیدحسین حسینی به بیرون رفت.

دقیقه 21: شروع مجدد حسینی به قائدی رسید و این بازیکن جوان با استفاده از سرعت خود و عبور از یک بازیکن اقدام به شوت زدن کرد که دروازه‌بان گل‌گهر توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 32: ضربه یونس شاکری به راحتی در آغوش حسینی قرار گرفت.

دقیقه 39: ارسال توپ به محوطه جریمه با ضربه سر ارسلان مطهری همراه شد که ضربه سر مهاجم آبی‌پوشان به تیر دروازه برخورد کرد.

نیمه دوم/ گل گهر 1 - استقلال 0

دقیقه 48: قائدی پس از نفوذ به محوطه جریمه باز هم موقعیت ایجاد کرد، اما توپ او را راهی کرنر کردند. در ادامه نیز حمله استقلالی‌ها نتیجه‌ای نداشت.

دقیقه 56: پاسکاری متعدد استقلالی‌ها در نهایت برای وریا غفوری ایجاد موقعیت کرد که بشاگردی دروازه‌بان گل‌گهر برای چندمین بار دروازه تیمش را نجات داد.

دقیقه 58: پاس عمقی علی کریمی به مسعود ریگی رسید که بار دیگر بشاگردی جلوی باز شدن دروازه خود را گرفت.

دقیقه 61: ارسال از نقطه کرنر و دخالت منشا در نهایت به علیرضا ابراهیمی رسید و این بازیکن با ضربه سر دروازه استقلال را باز کرد.

دقیقه 63: ضربه ارسلان مطهری از کنار دروازه گل‌گهر راهی اوت شد.

دقیقه 63: رضا مرتضی‌زاده مربی و لوسادا مربی بدنساز تیم گل‌گهر به دلیل اعتراض به تصمیمات داور از روی نیمکت اخراج شدند.

دقیقه 67: ضربه شاکری در موقعیت تک به تک را سیدحسین حسینی دفع کرد.

دقیقه 70: محمدرضا اکبریان داور میدان مترجم مربی بدنساز گل‌گهر را از روی نیمکت اخراج کرد.

دقیقه 71: ضربه ایستگاهی قائدی خطرناک راهی اوت شد.

دقیقه 77: بشاگردی دروازه‌بان گل‌گهر و ستاره میدان ضربه سر مطهری را راهی کرنر کرد، اما قبل از آن آفساید اعلام شده بود.

دقیقه 78: ضربه شاکری در محوطه جریمه استقلال به کنار دروازه برخورد کرد.

دقیقه 4+90: توپ از دستان بشاگردی جدا شد و برخوردی با روزبه چشمی داشت که استقلالی‌ها اعتقاد به پنالتی داشتند اما داور چنین اعتقادی نداشت.

شاگردان مجید جلالی با این پیروزی 19 امتیازی شده و به رده دوازدهم صعود کردند. شاگردان فرهاد مجیدی نیز با 36 امتیاز و یک رده سقوط، در جایگاه چهارم ایستادند تا از کورس مدعیان عقب بماند. این دیدار به دلیل شیوع بیماری ویروس کرونا، بدون حضور تماشاگر برگزار شد.

تیم استقلال پیش از این بازی به دلیل نداشتن زمین تمرین، کار تاکتیکی نکرده بود و پیش از آن مدیران باشگاه به دلیل اختلاف علیه یکدیگر موضع گرفته بودند.

دربی اصفهانی ها برنده نداشت

تیم‌های فوتبال ذوب آهن و سپاهان در دیداری از هفته بیست و یکم لیگ برتر، از ساعت ۱۶:۱۵ و در ورزشگاه فولادشهر به مصاف هم رفتند. این مسابقه که به دلیل جلوگیری از گسترش ویروس کرونا بدون تماشاگر برگزار شد با نتیجه یک بر یک به پایان رسید.

زردپوشان خیلی زود در دقیقه ۴ و روی شوت مهدی ترکمان به گل رسیدند. آن‌ها در بیشتر دقایق بازی توپ و میدان را در اختیار داشتند و چندین بار دروازه ذوب آهن را تهدید کردند اما واکنش‌های مهدی خلیل، دروازه‌بان ذوب آهن مانع از گلزنی آن ها شد. ذوب آهنی‌ها هم روی ضد حملات صاحب موقعیت شدند اما نتوانستند دروازه حریف را باز کنند تا اینکه در دقیقه ۹۰ دارکو بیدوف با یک گل از روی نقطه پنالتی بازی را به تساوی کشاند.

سپاهان با این تساوی ۳۷ امتیازی شد و در رده دوم قرار گرفت. ذوب آهن نیز با ۲۲ امتیاز در رده یازدهم قرار دارد.

پیروزی شاگردان نکونام مقابل شاهین

در ادامه هفته بیست‌ویکم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور از ساعت 16 امروز (پنجشنبه) تیم‌های فولاد خوزستان و شاهین شهرداری بوشهر در ورزشگاه شهدای فولاد به مصاف هم رفتند که در پایان تیم فولاد با نتیجه یک بر صفر میهمانش را شکست داد و نهمین برد این فصل خود را جشن گرفت.

تنها گل این بازی را آیاندا پاتوسی در دقیقه 63 وارد دروازه شاهین کرد.

قضاوت بازی فولاد خوزستان - شاهین شهرداری بوشهر بر عهده یاسر همرنگ بود که او به علی عبدالله‌زاده از فولاد و میثم دورقی از شاهین کارت زرد نشان داد.

فولاد با این پیروزی 33 امتیاز شد و در رده ششم جدول قرار گرفت. شاهین نیز با قبول یازدهمین شکست این فصل، 16 امتیازی باقی ماند و از رده پانزدهم و ماقبل آخر تکان نخورد.

شروع پرقدرت فکری با نساجی در تبریز/ ادامه روزهای بد ماشین‌سازی

هفته بیست‌و‌یکم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور از ساعت 15:30 امروز (پنجشنبه) با دیدار تیم‌های ماشین‌سازی تبریز و نساجی مازندران در ورزشگاه بنیان دیزل تبریز آغاز شد که این بازی با پیروزی 3 بر صفر شاگردان محمود فکری خاتمه یافت.

محمدمهدی نظری در دقیقه 37، محمد میری در دقیقه 49 و علی شجاعی در دقیقه 71 گل‌های تیم نساجی را در این بازی به ثمر رساند.

جواد رحیم‌زاده قضاوت دیدار ماشین‌سازی تبریز - نساجی مازندران را بر عهده داشت. او در این مسابقه به قائم اسلامی‌خواه و فرید بهزادی کریمی از تیم ماشین‌سازی و مهرداد کفشگری از تیم نساجی کارت زرد نشان داد.

محمود فکری که چند روز پیش به‌عنوان سرمربی جدید تیم نساجی معرفی شد، با این پیروزی گام نخست خود را در این تیم محکم برداشت تا تیمش 23 امتیازی شود و به جایگاه دهم جدول برسد. در آن سوی میدان نیز تیم ماشین‌سازی پس از نتایج ضعیف هفته‌های اخیر و شکست امروز با 24 امتیاز در جایگاه نهم جدول باقی ماند تا جایگاه شیخ‌لاری در این تیم به خطر بیفتد.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال رأی خود را در خصوص دیدار سپاهان و پرسپولیس در هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر اعلام کرد و با توجه به عدم حضور سپاهان در زمین مسابقه، این دیدار با نتیجه 3 بر صفر به سود پرسپولیس اعلام شد.

پس از این رای جدول رده بندی بر اساس زیر است؛

855

 

دیدگاه تان را بنویسید