پایان جشنواره فجر با موسیقی شاد و حماسی سیستان و بلوچستان

پرونده موسیقی نواحی جشنواره امسال را سیستان و بلوچستان بست. سه گروه موسیقی با لباس‌های محلی و خواندن و نواختن آهنگ‌های محلی و حماسی، شب سیستان و بلوچستان جشنواره را رقم زدند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در هفتمین شب از سی‌پنجمین جشنواره موسیقی فجر در شامگاه چهارشنبه (۳۰ بهمن ماه) سالن سوره میزبان گروه‌های هامون سیستان، ساحل مکران و موسیقی گلداز بود؛ سه گروهی که در اجراهای متفاوت، نوای موسیقی سیستان و بلوچستان را در پایتخت زنده نگه داشتند.

در ابتدای این اجرا، با حضور سید محمد طباطبایی - دبیر شورای ارزشیابی هنرمدان، نویسندگان و شاعران - و محمد اله‌یاری - مدیرکل دفتر موسیقی - نشان درجه یک هنری به حبیب‌الله قادر آتشگر ، برکت شکل‌زهی، خداداد شکل‌زهی و محمد نور محب‌زهی (نوازندگان یا سازنده دونلی، سرنا و قیچک) اهداء شد.

گروه اول به رهبری حبیب‌الله قادر آتشگر به روی صحنه آمدند و موسیقی‌های شاد سیستانی را نواختند که با استقبال حاضران همراه بود. اما گروه دوم به سرپرستی اسحاق بلوچ‌نسب آهنگ‌های حماسی اجرا کردند و از ریتم شاد فاصله گرفتند.

گروه موسیقی گلداز که اجرای سوم شامگاه چهارشنبه را برعهده داشت، با نواختن قطعاتی شاد، بار دیگر فضای سالن را تغییر داد و شب سیستان و بلوچستان را شاد به پایان رساندند.

مراسم اختتامیه سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر  فردا (پنجشنبه_ یکم اسفند ماه) برگزار می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید